Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Om to dage skal jeg hente mit PANASONIC TX-P42G20E. Jeg ved ikke meget om tv, og det meste jeg ved, har jeg læst på denne hjemmeside. PANASONIC TX-P42G20E er beskrevet godt herinde og det er hovedsageligt derfor at jeg har valgt netop den model.

Det er min første fladskærm, så selvom jeg har læst anmeldelser, har jeg et par (nok banale) spørgsmål.

1. Jeg ser hovedsageligt sport og har fået tv2sport HD og 3+ HD (NFL begynder jo nu ;) ) Hvilken indstilling er bedst til sport, som jeg læser det er THX den "bedste" præ-indstilling; men hvorfor er der så andre indstillinger?

2. Jeg er blevet lidt bekymret for burn-in. Er det fint nok at som det første at se et par film?

På forhånd tak til dem som har lyst og tid til at hjælpe en fladskærms-jomfru...
MikkelC skrev:Hej.

Om to dage skal jeg hente mit PANASONIC TX-P42G20E. Jeg ved ikke meget om tv, og det meste jeg ved, har jeg læst på denne hjemmeside. PANASONIC TX-P42G20E er beskrevet godt herinde og det er hovedsageligt derfor at jeg har valgt netop den model.

Det er min første fladskærm, så selvom jeg har læst anmeldelser, har jeg et par (nok banale) spørgsmål.

1. Jeg ser hovedsageligt sport og har fået tv2sport HD og 3+ HD (NFL begynder jo nu ;) ) Hvilken indstilling er bedst til sport, som jeg læser det er THX den "bedste" præ-indstilling; men hvorfor er der så andre indstillinger?

2. Jeg er blevet lidt bekymret for burn-in. Er det fint nok at som det første at se et par film?

På forhånd tak til dem som har lyst og tid til at hjælpe en fladskærms-jomfru...
Hej
Hvis producenterne af tv, ikke tilbød brugerne en masse valgmuligheder ( er jo et salgsargument ), ville mange formentligt fravælge modellen.
THX er den bedste billedprofil, hvis man ikke ønsker en professionel kalibrering.
Du kan med fordel downloade en break in dvd, denne "tilkører" dit tv ( tager omkring 200 timer). Denne dvd kan køre i de ledige timer, du skal jo også se tv. Normal tv kigning, kører også dit tv til, men pas på logoer ( især logoer med farve og mørke omrids ).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil anbefale dig at søge lidt i forum efter svar på dine spørgsmål. Jeg ved at jeg selv har svaret på spørgsmål ang. burn-in adskillige gange, såvel som at jeg har skrevet en artikel i vores fokussektion om emnet.

Mht. indstillinger, så er der opgivet anbefalinger i vores anmeldelse af skærmen, som passer til både TV og BluRay.
Det har en Timer hvor det kan stilles til at slukke efter en bestemt til alt fra 15 minutter og op til 90 minutter, den skal stilles til fra, Det må være det der skal til. Menu/Timer.
Hvad menes der pr. automatik?
Dukker der en advarsel op eller lukker den bare ned?
Hvis det er timeren, som Radiomanden nævner, der er aktiv, så kan den slås fra, som han beskriver. Hvis den bare lukker ned uden advarsel, er der tale om en defekt. Det er en indbygget beskyttelse, som TVet har for at forhindre yderligere ødelæggelse af andre dele af apparatet som strømforsyning mm.

Med mindre du har været inde at rode i menuen for "Sleep timer", så er det desværre nok tid til nyt TV, da det ikke kan betale sig at få et tilbud på en reparation. Du skriver desuden, at du har haft det i mange år, hvilket datoen for sidste indlæg i tråden giver et hint om, så det har vel udtjent sin værnepligt.

Det lader ikke til, du er "ny ejer" af dette TV, hvilket forklarer, hvorfor jeg studsede over overskriften.
En anden gang ville det nok være bedre at starte sin egen tråd, så overskriften bedre kan beskrive, hvad emnet omhandler...