Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg ser også TV2 fra Norlys DVB-T ligesom trådstarter har ikke bemærket nogen forringelse.

Kunne det tænkes at du har ændret på nogle billedeindstillinger på TV’et , når der benyttes DVB-T modtagelse, som f.eks skarphed eller andet ,der kunne forringe billedekvaliteten ?
På DVB-C er der bedre bitrate 9 - 10 Mbit/sec. på DVB-T som det drejer sig om er det kun omkring 5 Mbit/sec. Det er lige lavt nok.
filmfreak skrev: 5. dec 2024, 12:27 Jeg ser også TV2 fra Norlys DVB-T ligesom trådstarter har ikke bemærket nogen forringelse.

Kunne det tænkes at du har ændret på nogle billedeindstillinger på TV’et , når der benyttes DVB-T modtagelse, som f.eks skarphed eller andet ,der kunne forringe billedekvaliteten ?
Nej der er ingen ændringer lavet på tv'et..
Får du også kun 720p på TV2 ??
Moulder skrev: 5. dec 2024, 08:46
Radiomanden skrev: 4. dec 2024, 17:49 Når der klages over at det kun er 720 kvalitet, så kan man jo istedet bruge DRTV og TV2 Play hvor det som skrevet er 1080.
Du har selv så vidt huskes selv skrevet om hvorfor det kun er i 720 og ikke 1080 som hos You See, det kan jeg da godt forstå, man må da forvente bedste HD kvalitet og bitrate.
På DVB-T bruges der ikke 1080, sikkert grundet kapacitet, men det kan vel komme når det besluttes at bruge HEVC, det burde være gjort.

TV3 kanalerne sendes da i 1080i.
Og nej, jeg har ikke TV2 play live, så den kan jeg ikke bruge, medmindre jeg betaler for den..
Jeg vil hellere have svar på det jeg spørger om..
Sjovt ved mig er alle TV3 kanler + See kun 720p ved Norlys