Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rlarsencs
#347337
Jeg kan røbe at TV2 ikke streamer kampene i 4K on-demand. Jeg missede de tre sendte 4K kampe til rejse og jetlag, og de kan ikke genses i den opløsning på min GoogleTV device (Chromecast)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#347409
Jeg så Spanien - Costa Rica i 4K i går. Det så fint nok ud, men TV 2 burde skrue op for bitraten. Det er ikke 4K, som 4K kan være. Konen mente sågar, at DRTV's 1080p så lige så godt ud, naturligvis uden at vi kunne sammenligne 1:1 med samme fodboldkamp.
Af Beckham
#347450
Enig...det er ok, men ikke oppe på niveau med f.eks. V Sport UHD. Sjovt nok er jeg på ingen måde imponeret over DR's streaming denne gang. Synes klart at det ser bedre ud på tv kanalen.
Af Holm86
#347702
Hvad er årsagen til at det skal være et tv fra 2018 og opefter?

TV2 play appen lader mig åbne kampene i UHD, men billedet er godt nok meget fnidret, og en masse pixelering omkring spillerne. Det er et LG C6 (2016 model)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#347776
Holm86 skrev: 29. nov 2022, 16:52 Hvad er årsagen til at det skal være et tv fra 2018 og opefter?

TV2 play appen lader mig åbne kampene i UHD, men billedet er godt nok meget fnidret, og en masse pixelering omkring spillerne. Det er et LG C6 (2016 model)
Jeg kender ikke den konkrete årsag men det er sikkert noget med formater, sikkert kopisikring. Havde LG opgraderet webOS efter køb, så ville det sandsynligvis ikke være et problem.

Jeg er lidt overrasket over, at du overhovedet kan bruge webOS på dit C6. WebOS på mit LG E6 fra samme generation er blevet ekstremt langsomt og mange apps er forsvundet.
Af Moulder
#347782
Nu blev kampen Australien - Danmark jo sendt på DR1.
På min skærm så billedet ret underligt ud.. Spillet var langt under standard, men de gule trøjer med grønne rygnumre på australierne, så helt forkert ud.. Som om det var svært at se de grønne rygnumrene, og som om de gule trøje farve flød sammen med deres ansigtsfarve..
Havde andre sammen oplevelse ?? Jeg oplever ikke nogle fejl ellers på andre kanaler, eller andre fodboldkampe..
Jeg prøvede at streame det fra DR app'en, det så ud på samme måde..

Signalet er fra loftantenne NORLYS (tidligere Boxer TV)
Tv er LG OLED 65CX6LA

Mvh
Per
Af kabri
#347784
Ja både signal og spil var dårligt i går, jeg tror det var komprimeret for hårdt.
Af Holm86
#347787
Rasmus Larsen skrev: 1. dec 2022, 07:47
Holm86 skrev: 29. nov 2022, 16:52 Hvad er årsagen til at det skal være et tv fra 2018 og opefter?

TV2 play appen lader mig åbne kampene i UHD, men billedet er godt nok meget fnidret, og en masse pixelering omkring spillerne. Det er et LG C6 (2016 model)
Jeg kender ikke den konkrete årsag men det er sikkert noget med formater, sikkert kopisikring. Havde LG opgraderet webOS efter køb, så ville det sandsynligvis ikke være et problem.

Jeg er lidt overrasket over, at du overhovedet kan bruge webOS på dit C6. WebOS på mit LG E6 fra samme generation er blevet ekstremt langsomt og mange apps er forsvundet.
Jeg bruger WebOs en del, og både TV2 Play, DR, Youtube, Viaplay og Netflix fungerer fint. Det er de apps jeg bruger.
Af aalb1970
#347791
Rasmus Larsen skrev: 1. dec 2022, 07:47 Hold da op hvor var det en elendigt spillet VM-slutrunde fra Danmarks side...
Ja, en katastrofe. Det var som om, at de ikke ønskede at være til stede.
Af Noesitium
#347809
Da jeg så sidste kamp, kom jeg til at tænke på The Walking Dead, altså inden de blev 'hurtige'

Jeg er enig i at det så ud til, at de ikke ville være dernede.

Jeg synes hele det her VM har været ekstremt underligt. Jeg har i hvert tilfælde ikke haft den samme begejstring i kroppen, under det her VM, som jeg har haft i forrige slutrunder.

Måske har truppen haft det på samme måde, hvem ved..