Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#347069
Fin anmeldelse.

Vil blot nævne, at Philips ikke er gået væk fra "det lidt kluntede fulde tastatur på bagsiden af fjernbetjeningen". (som andre er glade for, når nu den alligevel skal være stor). Det er der stadig, blot afhængig af hvilken OLED8X7-variant man vælger. Tastaturet er der på 837 og 887, mens det ikke er der på 807 og 857.

I 806-serien fra sidste år var en af tre varianter med tastatur.

807 og 837 har i øvrigt sølvfarvet fod, mens den er sort på 857 og 887. Derudover er alle modellerne 100 % identiske.
#347104
Takker for god test som altid.
Hoppede på 77” modellen, og er yderst tilfreds.
Prøvede de indstillinger i brugte i test, og det ser bestemt fornuftigt ud.
På trods af alle paneler er forskellige, har jeg kun haft succes med lige copy paste de indstillinger som bliver benyttet her😉
#347108
Har problemer med mørke scener i fx House of Dragons på mit 9002 !
Det er dog løst ved at gå ind i service menu og slå oled tpc fra, men det skal gøres hver gang efter tv har været slukket.
Hvordan er det med mørke scener på 807 ?
Kan man til gå service menu og ændre hvis der er behov for dette og skal det så gøres hver gang også som på 9002 ?
#347130
C.O skrev: 15. nov 2022, 14:15 Har problemer med mørke scener i fx House of Dragons på mit 9002 !
Det er dog løst ved at gå ind i service menu og slå oled tpc fra, men det skal gøres hver gang efter tv har været slukket.
Hvordan er det med mørke scener på 807 ?
Kan man til gå service menu og ændre hvis der er behov for dette og skal det så gøres hver gang også som på 9002 ?
Hvordan kommer du ind i service menuen? Jeg døjer nemlig også med mørke scener, specielt med HDR indhold på Netflix.
#347131
Har fundet dette til philips 9002 : You can turn it off by pressing HOME then typing 1999 then BACK. there’s an option right near the bottom called OLED TPC you can set to Disable. You have to do this every time you turn it on but it’s a small price to pay.

Man skal gøre det flere gange før man kommer ind i den menu,,det skulle jeg !
#347265
Hej Torben

Det er en dimming-algoritme jeg har problemer med på mit 9002 og som jeg håber jeg vil slippe for ved køb af 807 !
Mørke scener bliver grad vis mørkere og mørkere så man til sidst stort set ikke kan se hvad der forgår. jeg slår TPC fra i service menu men skal gøre dette hver gang Tv har været slukket , men det virker fint !