Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#347024
BigZ12 skrev: 12. nov 2022, 12:30 Og du har HDR?? (f.eks. på den nye serie "The English"?)
TvOS16 eller 16.1? (Min blev leveret med 16 og opdateret til 16.1)
Jeg beklager at jeg ikke har været præcis nok; match frekvens virker fint her. Jeg bruger ikke HDR hvis jeg kan slippe for det, som man jo kan hos Prime Video.
#347045
Jeg oplever, at billedet fryser et sekund eller to ret ofte, mens jeg ser live tv-streams med RiksTV-appen eller Telia Play. (norske betalings-tv-distributører).
Lyden er ikke påvirket og har ikke set nogen problemer med streamingtjenester som HBO Max, Disney osv.

Min 2. generation med nøjagtig samme opsætning, med samme ethernet- og HDMI-kabel. Intet problem!

Altså... et problem med 3. gen.? Eller RiksTV/Telia Play, der endnu ikke er kompatibel med den nye hardware?

Andre med lignende erfaringer?
#347100
Interessante resultater i videoen. Jeg er overrasket over at så mange spil kører 40--60 fps, dem der kører 30 fps er låst til denne frame rate. Hvordan måler han frame rate?

Og så må jeg hellere få prøvet nogle af de titler der testes på. :) Når jeg altså får fingre i nyt apple tv.
#347129
kabri skrev: 15. nov 2022, 12:01Hvordan måler han frame rate?

Og så må jeg hellere få prøvet nogle af de titler der testes på. :) Når jeg altså får fingre i nyt apple tv.
Jeg spurgte ham faktisk. Han bruger et program kaldet trdrop, der kan analysere billedfrekvensen ud fra en optaget ukomprimeret video: https://github.com/cirquit/trdrop
#347245
Tak for rigtig fin test, hvor du også fokuserer på det væsentlige for ejere af de gamle bokse.

Udover at jeg altid helst vil have den nyeste HW/SW, så er det lidt svært at retfærdiggøre et skifte til den nyeste 2022 udgave når jeg har 2017 4K udgaven (og kun bruger medie delen).

Eneste detalje jeg lagde mærke til var at Youtube kan køre i 4K60. Jeg ser mange Youtube kanaler. Er det et udbredt format?

Og så hele Matter/thread delen kunne måske være sjovt at lege med, men kender intet til om det er et udbredt økosystem.
#347303
Rasmus Larsen skrev: 17. nov 2022, 04:48
Hei Rasmus.

Nå har jeg funnet en til som har problem med "freeze" i video på live tv streaming. (bildet fryser 1-2 sek, men siden lyden ikke hakker så er det ikke stopp i stream)
https://forums.macrumors.com/threads/ap ... s.2370096/

Hva er dette? Har du sett lignende på dansk live tv streaming?
Både norsk RiksTV og Telia Play fryser.

Ingen problem med 2nd gen ATV 4K, med nøyaktig samme oppsett, kabler, internett etc..
#347305
bphhm skrev: 19. nov 2022, 14:02 Tak for rigtig fin test, hvor du også fokuserer på det væsentlige for ejere af de gamle bokse.

Udover at jeg altid helst vil have den nyeste HW/SW, så er det lidt svært at retfærdiggøre et skifte til den nyeste 2022 udgave når jeg har 2017 4K udgaven (og kun bruger medie delen).

Eneste detalje jeg lagde mærke til var at Youtube kan køre i 4K60. Jeg ser mange Youtube kanaler. Er det et udbredt format?

Og så hele Matter/thread delen kunne måske være sjovt at lege med, men kender intet til om det er et udbredt økosystem.
Ja du får YouTube i 4K60 plus HDR ift. 2017-udgaven, som heller ikke kan klare HDR. Jeg har ikke overblik over, hvor udbredt 4K60 er på YouTube-videoer – YouTube er jo et stort sted.

Matter og Thread bliver fremtidens standarder for det smarte hjem. Amazon, Apple, LG, Google, Samsung og mange andre store aktører står bag det. Men alt andet lige, så bliver det først for alvor relevant senere, når alt udstyret opdateret til Matter og nye enheder lanceres med Thread-support.
#347306
BigZ12 skrev: 21. nov 2022, 11:14
Rasmus Larsen skrev: 17. nov 2022, 04:48
Nå har jeg funnet en til som har problem med "freeze" i video på live tv streaming. (bildet fryser 1-2 sek, men siden lyden ikke hakker så er det ikke stopp i stream)
https://forums.macrumors.com/threads/ap ... s.2370096/

Hva er dette? Har du sett lignende på dansk live tv streaming?
Både norsk RiksTV og Telia Play fryser.

Ingen problem med 2nd gen ATV 4K, med nøyaktig samme oppsett, kabler, internett etc..
Jeg har ikke oplevet det, så jeg er ikke klar over, hvad det skyldes – beklager. Måske et problem i udbydernes apps?