Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kennethb
#346690
Jeg savner et review på LZ1500. Er den "luninance booster" på LZ2000 pengene værd, eller er det bare lissom en ny intel chip generation: Målbar, men ikke pengene værd??

Jeg har min gl. panasonic tx - P42V20E som jo har et flot b/W og flotte "lyse" billeder. Er meget tilfreds. MEn der er kommet lidt Burn in på det sidste...

- Er LZ1500/55" med heatsink en klar forbedring eller skal jeg ha' LZ2000 med luminancebooster.Selvom Jeg er gl lydmand & musiker, ser jeg ser en del' "snakke TV", så LZ2000 er for mig "overkill"...
mvh Kenneth Bang
Af jkn789
#346699
den engelskhttps://www.avforums.com/reviews/panasonic-lz15 ... ew.20240/e hjemmeside AV forums har netop offentliggjort en test af Panasonic LZ1500 som du kan læse her.
det er en respekteret engelsk hjemmeside som går grundig til værks
Af JLA_DK
#346702
Jeg er gået fra et Panasonic Plasma TV til et 65" JZ1000.
Det nye TV er bedre på alle parametre; Lysstyrke, Farver, Sort niveau og selvfølgelig opløsning og størrelse.
Det har også det samme "naturlige" billede, som de gamle Plasma TV havde.

Så jeg vil mene at du ikke behøver at gå op i 1500/2000 modellerne, for at få et amrkant bedre TV end du har nu.
Af kennethb
#346707
Jeg siger tusind tak for jeres gode indlæg.
Har læst det "flotte" review på Avforum. Det var det jeg forventede.

Så får vi se om vores Flatpanels.dk siger det samme ;-)
... Har fø'sdag i næste uge, så jeg ved godt hvad jeg glæder mig til at købe... ;-)
kenneth
Af jkn789
#346716
Jeg har også skiftet fra Panasonic ZT60 plasma skærm til Panasonic HZ1000 oled og har samme oplevelse som JLA skriver om og du behøver kun at bruge billede profil professionel 1 så er du over 95 % i mål med korrekt indstillinger.
nyder særlig at have fået HDR, det giver noget ekstra til film oplevelsen. Og den ekstra lysstyrke gør det muligt at se tv i fuld dagslys.
Af kennethb
#346750
Hej jkn789 AO. Tak for din interesse ;-) Jeg skal prøve Proff 1 indstilling. Det er åbentbart den de fleste går efter.
Men jeg er nu endnu mere overbevist om at jeg får et super TV (reference standard;-) Når jeg køber LZ1500..
Efter de 2 anmelderser på AVforum, kan man ikke være i tvivl. Og jeg har ventet på dette øjeblik i 2 år...
Go vind til jer alle...
kenneth
Af jkn789
#346757
selv tak. Del gerne dine erfaringer med os og evt et par billeder
Af jkn789
#346766
Hvis du vil have det sidste trukket ud af billede kvalitet vil jeg anbefale en professionel kalibrering af skærmen, feks hos dette firma som har et godt ry.
han kommer hjem til dig og gennemføre kalibrering af alle indgange og både SDR og HDR.
https://tv-kalibrering.dk/
jeg ville personligt ofre de omkring 2500 kroner når du har valgt LZ1500 for at få det 100 % korrekt, men det selvfølgelig et personligt valg,
Af kennethb
#346790
Jeg kan godt forstå dine tanker om en proffkalibrering, når jeg nu skal have et "super TV"...

Men jeg regner med at, udover "proff 1", kommer der nok nogle kloge ord her fra flatpanels til at starte med.
Men igen tak for din hjælp.
Kenneth