Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Flatpanels
#346085
Anmeldelsen af Sony HT-A9 er online. Det er en ny type lydsystem fra Sony opbygget om fire små højttalere med 360 Sound Mapping, der forbinder trådløst og understøtter Dolby Atmos.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1665564674

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Af SUPER
#346094
Det er en høj pris , med dårlig Atmos lyd , køb en brugt receiver med Atmos og 5.4.1 højttalere . Det giver bedre lyd , efter min mening er lyd det vigtigste . Til film ,musik og koncert
#346095
Det er jo også en af konklusionerne i testen. Men et surround-system med receiver og kabler trukket rundt i stuen er måske bare ikke lykken for alle, så når bekvemmeligheden sejrer, så leverer A9 et ret hæderligt lydbillede. En standalone-soundbar vil også altid komme til kort overfor en forstærker med 2x højttalere til samme pris, så produktet skal evalueres i forhold til målgruppen og produktkategorien.
Brugeravatar
Af ThomasFogt
#346100
SUPER skrev: 12. okt 2022, 16:28 Det er en høj pris , med dårlig Atmos lyd , køb en brugt receiver med Atmos og 5.4.1 højttalere . Det giver bedre lyd , efter min mening er lyd det vigtigste . Til film ,musik og koncert
Du får også bedre performance af en desktop PC, et spejlreleks kamera og en 65" Oled skærm, men stadigvæk render du rundt med en smartphone i lommen ;)
Af JonasDK
#346105
SUPER skrev: 12. okt 2022, 16:28 Det er en høj pris , med dårlig Atmos lyd , køb en brugt receiver med Atmos og 5.4.1 højttalere . Det giver bedre lyd , efter min mening er lyd det vigtigste . Til film ,musik og koncert
Det både koster langt mere og er knap så konevenligt mht design og plads.

De små systemer vinder frem og alt det vi Hi-Fi glade har stående og flyder forsvinder.

Men ingen tvivl, dit forslag giver langt bedre lyd.
#346115
Tak for anmeldelsen - har haft kigget på det system et godt stykke tid efterhånden.
Ved I om det er muligt at lytte til systemet hos Elgiganten eller er det køb/retur hvis ikke man er tilfreds?
Af Appelsins
#346127
Tak for en god anmeldelse- jeg ser frem til selv at høre en demo når nu Sony endelig har lanceret den i DK.
Jeg syntes jeg læser modstridende ting ift udfald imellem forbindelsen mellem boks og højttalere. En del skriver det forsvandt efter en firmware opdatering. I skriver det 'var ikke altid helt uden problemer'. Er det rigtigt forstået at problemet helt forsvandt under testen- når bare boksen var fremme?
Af Lucifax
#346143
Don Johnson skrev: 13. okt 2022, 09:36 Tak for anmeldelsen - har haft kigget på det system et godt stykke tid efterhånden.
Ved I om det er muligt at lytte til systemet hos Elgiganten eller er det køb/retur hvis ikke man er tilfreds?
Elmutanten har 30 dages returret, 50 dage hvis du er medlem af deres kundeklub. Pak det forsigtigt ud, sæt det op, lyt til det og er du ikke tilfreds, pak det pænt sammen og returner det.
Af Kenneth
#346845
Jeg valgte Sonos i stedet for alternativer som ovennævnte. Alene en hørbar blæser i elektronikboksen er et no-go for mig(ligesom den manglende centerkanal). For at få det jeg synes er en god musikoplevelse så måtte jeg så desværre sætte et par Sonos five op til musik(hvorfor DÆLEN kan de ikke indgå i surround-setuppet?), men jeg er superglad for den samlede løsning (ARC+SUB+2 X one i surround setup, og så 2X five til musik).

Når der er fest så man man også nemt lige flytte Sonos five rundt til hvor man nu har brug for musik :)

Det har måske ikke så meget med ovennævnte at gøre, men uden Sonos five til musik havde jeg aldrig investeret i Sonos, men derimod netop noget i stil med Sony systemet. Det virker dog tåbeligt med et system der KUNNE have en høj VAF at man ødelægger det med en elektronikboks med blæser der SKAL stå foran TVet. Det må kunne gøres bedre.
#346896
Det man ikke skal glemme og som jeg finder ekstremt tiltrækkende, udover selve ydeevnen på Sony's HT-A9 system, er den integration der er lavet hvis man i forvejen ejer et Sony tv. Stort set alt kan styres under den samme menu det er indbygget på tv'et. Det gør det utrolig nemt/intiutivt at bruge systemet.
#346904
Som jeg også skriver i anmeldelsen, så er det en fiks feature, men når først man har indstillet sine præferencer eller kalibreret systemet, så er det næppe nogle indstillinger man vil besøge ofte. Hvad justerer du på derinde på daglig basis?