Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#343307
Nå, det virker som om LCD er ved vejs ende i forhold til billedkvalitet. Måske skulle de ikke satse så meget på brede betragtningsvinkler og i stedet acceptere denne mangel i stedet for at forsøge at gøre alle tilfredse.
Fokuser på hvad du er god til!
#343312
Man må sige,at Sony lige pt har en fod i alle lejre. . Men det er godt nok lidt svært at retfærdiggøre køb af top LCD ,efterhånden som priserne på tilbuds OLED er raslet ned . . .
#343316
kort sagt:

- de seneste 5-7 år har været en kæmpe fuser på alle områder (for os, for køberen)

prisen er faldet men der er ikke sket noget som helst godt...(bortset fra implementering af en heatsink på Sony's og Panasonic's OLED tv'er)
#343323
allo skrev: 23. jun 2022, 18:07
prisen er faldet men der er ikke sket noget som helst godt...(bortset fra implementering af en heatsink på Sony's og Panasonic's OLED tv'er)
Tjo....QD-OLED lyder da ret lovende...ikke nogen revolution, men et godt skridt på vejen.
#343324
Man havde måske forestillet sig,at zonestyret mini-led kunne flytte væsenligt mere end tilfældet. Som jeg læser testen ender vi jo dybest set ud med præcis de samme problematikker,som LCD altid har døjet med . .
Mht OLED, så var barren jo sat meget højere fra dag 1 . Og man har så løbende fået styr på bedre billedbehandling ,bevægelseshåndtering o.l .
LCD har vel reelt kun lysoutput og folks burn-in paranoia at gå efter (?)
#343342
Jonassen skrev:Tjo....QD-OLED lyder da ret lovende...ikke nogen revolution, men et godt skridt på vejen.
det finder vi først ud af om et par år ;-) jeg talte om de seneste 5-7 år...
#343343
Efcjay skrev: 23. jun 2022, 14:04 Hej kan i teste om undertekster på virke de sorte bjælker på de indbyggede apps så som Netflix Disney+ osv. Det gør det nemlig på x95j skærmen dimmer op og ned?
Undertekster i almindelighed skaber en meget distraherende effekt på X95K. Jeg har ikke meget erfaringer med X95J, så jeg kan ikke sige, om der sker præcis det samme, men ja der foregår dimming både op og ned ift. undertekster.

Hvordan det tager sig til udtryk kommer også lidt an på, hvor underteksterne ligger i billedet. Det er værst når de ligger nede i den sorte bjælke eller lige omkring skillelinjen.
#343344
Lucifax skrev: 23. jun 2022, 14:12 Hvilket LCD tv har den bedste billedkvalitet? Der skal kun streames via ATV 4k. Det virker ikke som om, at det her tv gør det voldsomt fremragende
Der er ikke en LCD-skærm, som virkelig skiller sig ud, men Samsung QN95A eller QN95B har et noget bedre zonesystem end Sony X95K. Dog formår Samsungs skærme ikke at fremvise præcise farver eller gråtoner i HDR-tilstand – Samsung overbooster det hele uanset hvad man gør. Som udgangspunkt vil jeg ikke anbefale nogle af de to.

TCL C935 er værd at holde øje med, særligt fordi den bliver så meget billigere. Her er vores første oplevelser: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1655880423

Se også denne liste, hvor man kan sammeligne vores karakterer fra alle testede TV-skærme: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1440153849
#343345
lennon skrev: 23. jun 2022, 23:58 Mht OLED, så var barren jo sat meget højere fra dag 1 . Og man har så løbende fået styr på bedre billedbehandling ,bevægelseshåndtering o.l .
- både ja og nej da man stadigvæk ikke kunne bruge tv'et som man nu havde lyst til og som det nu passede en BL.A. PGA. burn-in...motion er stadigvæk ikke bedre end på et plasma tv og der er gået ??? - 9 år siden den sidste plasma model så barren den gælder udelukkende billedet - dét i sig selv burde være nok (når man taler om ting som et fjernsyn) men det er det desværre ikke ;-)

og hvis det ikke er nok selve kvaliteten (inkl. holdbarhed) er blevet meget dårligere end for xx år siden
#343346
lennon skrev: 23. jun 2022, 14:38 Man må sige,at Sony lige pt har en fod i alle lejre. . Men det er godt nok lidt svært at retfærdiggøre køb af top LCD ,efterhånden som priserne på tilbuds OLED er raslet ned . . .
Ja, det er svært at få øje på fordelene efterhånden.

Vores anmeldelser skal være gyldige i hele produktets levetid, så vi afholder os fra at lave alt for konkrete prissammenligninger i artikelteksten, men en vigtig pointe, synes jeg, er at man kan få et 65" Sony OLED TV til under halv pris (65" A80J), som har markant bedre billedkvalitet.

Selv hvis man skulle være så uheldig at få burn-in efter 4-5 år, så kan man jo købe endnu et 65" OLED og stadig have en besparelse. Selvfølgelig en sammenligning mellem 2021 og 2022 model, men hardwaren (SoC), softwaren (Android 10) og platformen (Google TV) er den samme hos Sony, samtidig med, at Sonys top LCD TV har det med at holde et ret højt prisniveau igennem levetiden.