Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#343136
Anmeldelsen af Sonys første QD-OLED TV, A95K, er online. Den findes i 55 og 65 tommer med 4K, Google TV, HDMI 2.1 og det særlige 'Acoustic Surface' højttalersystem.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1655276144

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#343137
Tak for sæsonens mest imødesete test . Og vi fik sgu en ny reference .
Er det W OLED teknologiens brug af farvefiltre der alene er skyld i tint/farvestik(?) - som synes elimineret på QD OLED.
#343140
Xlander skrev: 15. jun 2022, 12:33 Ja super god tv men, det bliver et nej tak her fra så længe de køre med google tv.
Hvad skulle de ellers kører med - er jo et Android TV?
#343141
Xlander skrev: 15. jun 2022, 12:33 Ja super god tv men, det bliver et nej tak her fra så længe de køre med google tv.
Hvad skulle alternativet være? Der er ingen af TV-producenternes egne smart-systemer, der når Android/Google Tv til sokkeholderne.
Og Apple Tv findes der jo ingen Tv med.
#343143
Personligt så kobler jeg mine egne TV af nettet og så bruger en en Apple TV til styring. Det fungerer ganske fint. Sonys modeller opfører sig faktisk ret pænt ift. autoskift af input, så der kan man godt slukke TV'et på PS5-input, og tænde det med ATV uden at det tænder for PS5 under opstart. Det kan LG eksempelvis ikke - her starter den først på samme input den blev tændt på, og så skifter den til den HDMI-port som egentlig bad om det.

Alle producenterne lader til at rykke mod de her hjemmeskærme, som fylder mest muligt og har maksimalt areal til reklamer og hvor vi er imod dette, så er Google TV ironisk nok den platform, som er mindst påtrængende med ligegyldige reklamer - for nu.
#343146
Har Sony beholdt den aggressive dimming algoritme fra tidligere modeller og oplevede du dimming under test?
#343151
Zion skrev: 15. jun 2022, 16:35 I forhold til sammenligningsbillederne. Står G2 mere naturtro og langt bedre shadowdetaljer
Og virker mere lysstærkt ? Så er billederne ikke retvisende ?
Det undrede lidt, men billederne er skudt med mobilkamera (mit DSLR har ikke nok vidvinkel til at kunne fange begge i lokalet), så farverne må ikke tages for pålydende. G2 virkede dog visuelt mere lysstærk på det viste materiale, så dét er ikke forkert observeret.

Rasmus og jeg har diskuteret om jeg måske har glemt at sætte TV'et i "Gradation preferred" og i stedet brugt "Off" i HDR-tonemapping, og det kan jeg desværre ikke spole tilbage og tjekke.
#343152
jkn789 skrev: 15. jun 2022, 15:31 Har Sony beholdt den aggressive dimming algoritme fra tidligere modeller og oplevede du dimming under test?
Øv - det var målingen jeg glemte inden jeg pakkede den ned !:( Det blev ikke oplevet som et problem, men jeg fik ikke testet om det skulle være ændret. Det er dog en software-ting, som Sony selv styrer, så det bør være identisk med tidligere modeller.
#343154
bendix skrev: 15. jun 2022, 16:41 Tak for en god anmeldelse. Hvordan med DV afspilning på ATV, har Sony fået bedre styr på det? Jeg har ikke fulgt med om der er sket en forbedring i forhold til tidligere modeller.
Der skulle man måske have haft en måling på hhv. Apple TV og Google App lagt ind. Den har jeg ikke, desværre. Jeg havde ikke samme issue som på mit eget AF9 ift. DV.