Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#352068
George1 skrev: 16. jun 2023, 17:38 Ja svært men folk opfatter og vægter ting forskelligt nogle bliver generet af en smule burn in, andre af en del blooming, så man skal nok se tingene med egne øjne før der kan fældes dom.
Tænker du har ret. Overvejer at købe ved fx Elgiganten, som har returret, hvis det skulle vise sig, at tv'et ikke falder i alles smag herhjemme.
#352121
Rasmus Larsen skrev: 21. jun 2023, 10:53 Jeg kender flere ejere af LG C2 som aldrig har lagt mærke til det.

Dog tror jeg, at man vil være mere tilbøjelig til at bemærke det, når man først er blevet opmærksom på det, og for det vil jeg gerne på forhånd undskylde, steadi :)
:D jeg var stødt på det fra andre sider også, så ingen undskyld nødvendig :) så længe fruen ikke bemærker det, så går det.

Ift de forskellige modelnumre, er der nogen teknisk forskel eller udelukkende bagside-farve (plus drejelig fod)? Ved I den hvide model også har hvid front-farve?

Vi smider tv’et op på væggen, så bagsidens farve betyder ikke meget.

Føtex har nemmest afhentning, men sælger kun modellen i hvid, og levering med Elgiganten er dyr og lidt logistisk besværligt :)
#352367
Vi har jo et kalibreringsforslag i vores test af LG C2, med kommentarer i kalibreringsafsnittet: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1654842807

Til Dolby Vision brug da Dolby Vision Dark.

Husk at hver HDMI-kilde kan have særskilte billedværdier. Oveni kan hhv. SDR, HDR10 og Dolby VIsion på hver HDMI-kilde have særskilte billedværdier.

Hvis du går på YouTube ender du nok mere forvirret end oplyst. Der er ofte en meningskrig, der ikke er bakket op af målinger eller viden.
#352371
Jeg har været forbi jeres anmeldelse og slået diverse energibesparende og motion smoothing-funktioner fra, men jeg blev lidt forvirret over jeres henvisning til ISF-billedprofiler. Kan profilerne eventuelt hedde EXPERT MODE (bright space, day) og EXPERT MODE (dark space, night)? Vi bruger udelukkende Apple TV 4K som kilde.

Fruen har allerede meddelt, at hun foretrækker farverne i dark space-mode, så det bliver meget vel vores standard-indstilling.

Jeg undrede mig over, at der selv på cinema og filmmaker (undskyld FILMMAKER MODE), var forskellige AI-funktioner slået til for skarphed og bevægelse, men de er også slået fra.

Anede ikke, at der var en Dark-mode for Dolby Vision? :D Må finde noget materiale og tage et kig på indstillingerne.

Jeg noterede mig, at OLED brightness står på 100 ved de HDR-materiale, men det er vel normal praksis?
#352375
steadi skrev: 5. jul 2023, 12:22 Jeg har været forbi jeres anmeldelse og slået diverse energibesparende og motion smoothing-funktioner fra, men jeg blev lidt forvirret over jeres henvisning til ISF-billedprofiler. Kan profilerne eventuelt hedde EXPERT MODE (bright space, day) og EXPERT MODE (dark space, night)? Vi bruger udelukkende Apple TV 4K som kilde.
I så fald skal de havde ændret navnene i en firmware opdatering. De plejede at hedde ISF Dark og ISF Bright.

steadi skrev: 5. jul 2023, 12:22Fruen har allerede meddelt, at hun foretrækker farverne i dark space-mode, så det bliver meget vel vores standard-indstilling.
Det er også de korrekte farver. Bright-tilstanden booster farver og lys.

steadi skrev: 5. jul 2023, 12:22Jeg undrede mig over, at der selv på cinema og filmmaker (undskyld FILMMAKER MODE), var forskellige AI-funktioner slået til for skarphed og bevægelse, men de er også slået fra.
Ja det er noget underligt noget og det går jo lidt imod idéen med at have en Filmmaker Mode.
steadi skrev: 5. jul 2023, 12:22Anede ikke, at der var en Dark-mode for Dolby Vision? :D Må finde noget materiale og tage et kig på indstillingerne.
Samme som ISF. Dark har korrekte farver. Dolby Vision Bright – eller hvad det nu er de kalder den – booster farver og lys.

Hvis du ikke har Apple TV+ eller Netflix abonnement, så er trailere til Apple TV+ titler så vidt jeg husker i Dolby Vision.

steadi skrev: 5. jul 2023, 12:22Jeg noterede mig, at OLED brightness står på 100 ved de HDR-materiale, men det er vel normal praksis?
Jep :)

Og tillykke med det nye TV.