Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#342775
Anmeldelsen af LG G2 OLED 'Evo' er online. Det er selskabets 'Gallery' model med fladt design, som kan hænge helt tæt op mod væggen. Der er også HDMI 2.1, webOS 22 mv.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1653890477

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#342778
Fin test , omend konklusionen efterhånden er lidt forudsigelig (-på den gode måde ). .
Potentielle købere kunne sikkert godt tænke sig at vide om den fornemme profil er tilfældig ,tilsigtet i forb m testeksemplar ( som nævnt) - eller standard .
#342779
Ifølge LG er det et random sample, som ikke har været andet end udpakket for at tjekke, at alt var i kassen. Det er nok det bedste vi kan håbe at få svar på.

OLED er ganske rigtigt lidt kedeligt at læse om, da bundniveauet er ret højt og alle skærmene derfor performer næsten ens. Jeg var lidt skuffet over, at jeg ikke kunne tvinge samme målinger ud af skærmen, som eksempelvis Rtings og andre har - jeg prøvede ellers at snyde skærmen på forskellige måder, så den "blev forbavset" over pludselig at få en peak-måling :D
#342783
Hej Torben, det undrer mig også at du ikke kommer op på de
1050-1165 nits i HDR som vi læser i andre reviews. Fik du slået energibesparelsen fra under OLED Pleje>selvpleje? Kan se at du har slået brightness booster/højeste lysstyrke Fra i stedet for Høj?
Torben Rasmussen skrev: 30. maj 2022, 13:48 Ifølge LG er det et random sample, som ikke har været andet end udpakket for at tjekke, at alt var i kassen. Det er nok det bedste vi kan håbe at få svar på.

OLED er ganske rigtigt lidt kedeligt at læse om, da bundniveauet er ret højt og alle skærmene derfor performer næsten ens. Jeg var lidt skuffet over, at jeg ikke kunne tvinge samme målinger ud af skærmen, som eksempelvis Rtings og andre har - jeg prøvede ellers at snyde skærmen på forskellige måder, så den "blev forbavset" over pludselig at få en peak-måling :D
#342785
Jeg målte på en G2 forleden, den ramte ca 939 cd/m2 på 10% vindue i HDR10.

Ved 5% eller 20% var lysstyrken markant lavere.

Den stod i øvrigt noget mindre præcist på ISF Bright Room end eksemplet i testen :) men der er dog også en del forskel fra panel til panel.

#342809
Sponk skrev: 30. maj 2022, 16:34 Hej Torben, det undrer mig også at du ikke kommer op på de
1050-1165 nits i HDR som vi læser i andre reviews. Fik du slået energibesparelsen fra under OLED Pleje>selvpleje? Kan se at du har slået brightness booster/højeste lysstyrke Fra i stedet for Høj?
Husk at vores kalibreringsforslag kun vedrører SDR. I SDR bør Peak Brightness være slået fra. Vi giver ikke forslag til HDR-indstillinger pt.

Vi tager altid målinger på skærmene med mange forskellige indstillinger både mht. at gennemmåle billedprofilerne og afsløre andre ting.
#342830
It could be i am reading your test wrong, but are you saying.

1. g1 has more light and higher nits?

2. the picture quality is the same as g1, but could be worse than g1 since the nits is lower?

3. Why would one buy g2 then, and what on earth does this new panel bring to the game?

4. It could be that the picture gets better when the the new gets a couple of firmware upgrades?
#342838
G2 has a heat sink, which could improve resistance towards burn-in. As we don't keep the TV's we can't do a retest if new firmware is released, but regarding peak brightness Thomas has already confirmed the same numbers that we get. 900-940 was also what I could squeeze out of our specimen.
#342840
Værd at tilføje ift. snakken om maksimal lysstyrke er, at OLED TV generelt godt kan nå højere lysstyrker, hvis man øger farvetemperaturen eller vælger en af de overpumpede billedprofiler.

Hvis anmelderen ikke specificerer sine indstillinger, så kan det være svært at sammenligne. Her på Flatpanels måler vi altid lysstyrken med 6500 Kelvin i den mest præcise billedprofil, så I kan sammenligne på tværs af modeller i målingstabellen i anmeldelser.

Der var en del polemik omkring det sidste år med Sony A90J, hvorfor vi kiggede nærmere på det i vores test. Se hhv. målingstabellen og grafen i starten af afsnittet om billedkvalitet: Test: Sony A90J OLED