Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#337785
Anmeldelsen af Sony HT-A7000 er online. Det er afløseren til HT-ST5000, som fik fire år på markedet. Vi tester sammen med tilkøb i form af SA-SW5 subwoofer og SA-RS3S baghøjttalere.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1638950741

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#337794
Hvis lyd til musik og film gennem en soundbar er noget man er kræsen omkring, så er det jo næsten oplagt at gå efter en Sennheiser Ambeo - koblet sammen med en SVS PB1000 Pro (eller non-Pro) og få langt bedre kvalitetslyd....især den høje pris Sony forlanger, taget i betragtning.

Synes ikke dette sæt virker som et lækkert lydsystem. Holdes det op mod lydsystemer fra Klipch, Harman Kardon og andre speakers fra samme liga, så virker dette sæt fra Sony som noget lavset noget hvor skabererne slet ikke har arbejdet med samme inspiration og passion for lyd, som andre der laver speakers? Måske har de blot været drevet af at fremskabe et produkt til en specifik kundekreds i et forudbestemt prisleje, uden at have de fornødne kvalifikationer og indlevelse i kræsne køberes referencer og præferencer?
#337800
ThomasFogt skrev: 8. dec 2021, 19:25 .....så ville det være spændende at se den op imod Samsung Q960/950A, som har været nede i 7-8000kr.
Det er tæt på 1/3 af det fulde Sony setup!
Helt afgjort, det kunne være interessant at se sådan en sammenligning.
Da Samsung købte sig til Harman Kardon udviklingscenter i 2017/2018 og lancerede deres første produkt, som et resultat af denne fusion og sendte HW-N850 og HW-N950 ud på markedet fik afspilning af musik en meget bedre klang.

Havde selv et sæt HW-K850 og udskiftede det med et sæt HT-ZF9 med baghøjttalere, som jeg stadig har i stuen. Synes det var en lydmæssig tilbagegang. Lyttede dengang også til HW-N850 og de lød endda betydeligt mere overbevisende end HW-K850.

Nu hvor Samsung har nydt godt af know-how fra Harman Kardon på fjerde år, er produkterne også blevet mere potente og modne. De er steget flere grader i den raffinerede lydoplevelse....vel at mærke hvis man køber deres soundbars i det øverste segment. Tror derimod ikke det samme er gældende for Samsungs billigere soundbars.

Når jeg en dag udskifter mit HT-ZF9 så håber jeg på at få en brugt Sennheiser Ambeo + en god subwoofer....eller et setup fra Samsung.
#337845
IT-Bruger skrev: 9. dec 2021, 00:09
ThomasFogt skrev: 8. dec 2021, 19:25 .....så ville det være spændende at se den op imod Samsung Q960/950A, som har været nede i 7-8000kr.
Det er tæt på 1/3 af det fulde Sony setup!
Helt afgjort, det kunne være interessant at se sådan en sammenligning.
Da Samsung købte sig til Harman Kardon udviklingscenter i 2017/2018 og lancerede deres første produkt, som et resultat af denne fusion og sendte HW-N850 og HW-N950 ud på markedet fik afspilning af musik en meget bedre klang.

Havde selv et sæt HW-K850 og udskiftede det med et sæt HT-ZF9 med baghøjttalere, som jeg stadig har i stuen. Synes det var en lydmæssig tilbagegang. Lyttede dengang også til HW-N850 og de lød endda betydeligt mere overbevisende end HW-K850.

Nu hvor Samsung har nydt godt af know-how fra Harman Kardon på fjerde år, er produkterne også blevet mere potente og modne. De er steget flere grader i den raffinerede lydoplevelse....vel at mærke hvis man køber deres soundbars i det øverste segment. Tror derimod ikke det samme er gældende for Samsungs billigere soundbars.

Når jeg en dag udskifter mit HT-ZF9 så håber jeg på at få en brugt Sennheiser Ambeo + en god subwoofer....eller et setup fra Samsung.
Det lyder til musik er meget vigtigt for dig, og så er det min forståelse at Ambeo'en er et klart bedre valg.
Til film er det svært at slå separate baghøjttalere, som Samsung'en har :)

Der skulle også være en god forbedring i lydkvaliteten fra sidste års Q950T model til A'eren i år. Hvis de fortsætter den trend - hvilket også er deres mål - så bliver det spændende, at se hvor de er om et par år.
Dog ville jeg godt opgive lidt lydkvalitet for at få display'et om på fronten 🤯
#337881
ThomasFogt skrev: 8. dec 2021, 20:52 Sony HT-A9 er et langt mere spændende produkt fra dem. Dog med sub i samme 20.000kr prisklasse, hvilket igen gør det svært at retfærdiggøre ud fra pris/performance, men giver en del mere fleksibilitet i setuppet.
Det kunne også være spændende at få jeres bedømmelse af :)
AT-A9 havde vi også spurgt ind til, men der var ikke låneeksemplarer på lager. Måske det kan komme senere.
#337900
Tak for testen. Jeg har kigget efter den et stykke tid, men bliver nu i tvivl. Det her er en af de få halv-negative anmeldelser, så nu overvejer jeg Samsungs Q960A til langt lavere pris. Dog har den ikke HDMI 2.1 pass through, hvilket måske en dag kan blive fedt. Har du prøvet Q960A?

Du brugte den med et AF9, men det har ikke eARC vel? Kunne du få ATMOS lyd ud fra det? Jeg har et AF8 der ikke har HDMI 2.1, men tænker om Sony-Sony måske er bedre og det kan hekse Atmos ud af TV'et.
#337907
Har selv HT-ST5000 som også nævnt før i tråden.
Gav 6.000 på tilbud, for det sæt, og må sige uanset hvad tvivler jeg på den nye her skulle retfærdiggøre så høj en pris. Det løber løbsk med sub og eventuelt gå hele vejen med baghøjttalere.
Har førhen gået mere op i surround-anlæg med Yamaha bedre receivere i +10.000 kroners klassen.
Og har nu nedgraderet grundet det praktiske, samt var træt af alt den hdmi skift, som kræver nyt udstyr. Soundbar er og bliver kompromis, men er nu ganske godt tilfreds med min Sony.
Dog bliver de aldrig +10.000 værd i mine øjne.
Sennheiser uden at have lyttet, kan vidst give god tju Bang. Men er også i pebret ende for et kompromis
#337957
AF9 har eARC, som det eneste fra den årgang.

En anekdote i forbindelse med testen:
Jeg havde adskillige gæster forbi imens A7000 stod på "bænken", hvor jeg lavede A/B sammenligninger mellem A7000 og Sonos Arc og det var lidt forskelligt hvilken klang folk foretrak. De hifi-kyndige foretrak typisk Sonos'en, hvor eks. min kone og min mor var mere til den direkte vokal fra Sony'en. Ift. bassen, så var der dog ingen af dem der var i tvivl, og alle foretrak dynamikken fra Sonos ift. Sony uden sub. Med sub, så var alle også enige om, at det harmomiske kompromis var at skrue ned på halv styrke på sub'en, da den ellers blev for dominerende.
#337999
Man kan undre sig over, at sættet har så bette baghøjtalere - de kan langt fra leve op til det, som foregår i fronten.
Min søn købte sættet og både han og jeg er skuffede.
Der sker en masse oppe foran……..rigtigt godt.

Men kraften fra surroundkanalerne og samspillet med fronten er mangelfuld - jeg læser da også i testen, at disse dér skulle skrues helt op på fuld knald.
De bør nok også stå ret tæt på lyttepositionen for at blive bemærket……hvilket jo ikke altid er muligt.

Han har besluttet sig for ikke at beholde sættet - for 20.000 kr burde det kunne gøres bedre.

Hvorfor er kvaliteten af bag-/surroundhøjtalerne så oversete i moderne soundbar-løsninger?
Med den moderne trådløse teknologi burde det da være muligt at skabe en mere helstøbt oplevelse.
Og hvorfor ser man ikke bag-/surroundhøjtalere med indbyggede upfiring-enheder?
#338013
Millemis skrev: 13. dec 2021, 22:53 Man kan undre sig over, at sættet har så bette baghøjtalere - de kan langt fra leve op til det, som foregår i fronten.
Min søn købte sættet og både han og jeg er skuffede.
Der sker en masse oppe foran……..rigtigt godt.

Men kraften fra surroundkanalerne og samspillet med fronten er mangelfuld - jeg læser da også i testen, at disse dér skulle skrues helt op på fuld knald.
De bør nok også stå ret tæt på lyttepositionen for at blive bemærket……hvilket jo ikke altid er muligt.

Han har besluttet sig for ikke at beholde sættet - for 20.000 kr burde det kunne gøres bedre.

Hvorfor er kvaliteten af bag-/surroundhøjtalerne så oversete i moderne soundbar-løsninger?
Med den moderne trådløse teknologi burde det da være muligt at skabe en mere helstøbt oplevelse.
Og hvorfor ser man ikke bag-/surroundhøjtalere med indbyggede upfiring-enheder?
Jeg formoder den primære målgruppe ønsker små baghøjttalere?

LG, Samsung og Vizio har upfiring enheder i deres topmodeller...