Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#338038
Torben Rasmussen skrev: 14. dec 2021, 09:16 Enig. Det var svært at få nok ud af baghøjttalerne. Også sammenlignet med Sonos.
Det samme er gældende for det sæt Sony SA-Z9R, trådløse baghøjtalere til HT-ZF9, jeg har stående. Ingen vild eller overbevisende waouw-effekt her.

Med de seneste par års 'flagship' soundbars fra Sony er det tydeligt at prissætningen er ramt rablende ved siden af....og endda også hvis prisen var halvdelen af hvad de forlanger.

Må tilstå jeg er en lidt skuffet over Sony her, for havde forventet noget mere fra dem. Det ser ud til til at løbet er kørt for Sony. LG, Samsung og Sonos gør det tilsyneladsende meget bedre.

Skulle jeg ud og købe en soundbar + baghøjttalere i dag, ville jeg uden tvivl gå efter Samsung eller Sonos.
SonosARC + ONE SL + SUB (GEN. 3) koster pt. kr 16.796
Samsung HW-Q960A koster pt. kr 9.990.
Begge er potente systemer, men tvivler dog på at mérprisen på 67 % for Sonos ifht Samsung kan retfærdiggøres, så krone for krone er det snuffornuftige valg sikkert HW-Q960A.

Noget helt andet er, at jeg faktisk godt kan leve uden baghøjttalere og derfor hellere ville rette blikket mod en Ambeo + en stærk sub, som tidligere nævnt.
#338042
Millemis skrev: 15. dec 2021, 00:17 @Thomas
Hvis baghøjtalerne er så små (læs: svage), at man dårligt kan høre dem, er det vel lige meget med at ha’ dem!
Tak for henvisning til LG….topmodellerne - vil jeg (og min søn) kigge mere på.
Æv, så kan jeg godt forstå i kigger efter noget andet.
Samsung's soundbars er generelt bedre anmeldt end LG's. Kun hvis du/I har et LG tv, hvor det kan linkes sammen med LG soundbaren som ekstra kanaler; så ville jeg kigge den vej.
https://www.rtings.com/soundbar/tools/c ... 3584/24274
#338116
Tusind tak for super input her i tråden. Det lyder til at man skal kigge efter noget andet - specielt prisen taget i betragtning. Jeg synes også prisen ser helt vild ud, og selvom Komplett havde 20% rabat er vi stadig på 16k for hele sættet, hvorimod Samsungs koster 10k. Hele grunden til jeg overvejer at skifte mit gamle DD receiver + 5.1 satelit system ud med en soundbar var også fordi jeg havde købt en Samsung Q610A (den lille til 3500 på tilbud) til sommerhuset og var imponeret over hvor god lyd den gav.

Er så ret så træt af mit AF8 ikke har eARC. Det var en pæn investering i sin tid og har stadig fantastisk billede og Android med apps spiller bare... men hvis jeg så ikke kan få ATMOS ud af det... æv. :-(
#338141
Kleitus skrev: 16. dec 2021, 07:58 Tusind tak for super input her i tråden. Det lyder til at man skal kigge efter noget andet - specielt prisen taget i betragtning. Jeg synes også prisen ser helt vild ud, og selvom Komplett havde 20% rabat er vi stadig på 16k for hele sættet, hvorimod Samsungs koster 10k. Hele grunden til jeg overvejer at skifte mit gamle DD receiver + 5.1 satelit system ud med en soundbar var også fordi jeg havde købt en Samsung Q610A (den lille til 3500 på tilbud) til sommerhuset og var imponeret over hvor god lyd den gav.

Er så ret så træt af mit AF8 ikke har eARC. Det var en pæn investering i sin tid og har stadig fantastisk billede og Android med apps spiller bare... men hvis jeg så ikke kan få ATMOS ud af det... æv. :-(
Selv tak da!
Du kan godt få atmos ud af arc, men tv'et skal også understøtte atmos for at kunne videresende signalet. Dog er atmos komprimeret via arc vs ukomprimeret via earc, men hvor meget det reelt betyder ved jeg ikke...

Alternativt skal du køre evt en Apple tv mellem dit tv og soundbaren, og så får du atmos via den.
Så det er ikke helt håbløst, men kræver du smider flere penge efter det.

Mht køb af Samsung, så er der ofte gode mellem jul og nytår, og januar tilbud på dem, og de seneste år er deres 950/960 model kommet ned i 6.000kr. Det ville undre mig, hvis den ikke også gør det i år, så slå evt lidt koldt vand i blodet og lav en killer deal på den om nogle uger! Så er der også til den Apple tv :)
Se sidste års T models prisudvikling her:
https://www.pricerunner.dk/pl/86-526960 ... ign-Priser
#338144
Lige et spørgsmål vedr. Samsung soundbar’erne - til de, der har en.
Det er nemlig ikke altid, at specs’ene er tydelige/fuldstændige.
Er der support for Spotify Connect dér (hvilket er vigtigt for min søns alternativ til det Sony HT-A7000-sæt, han nu har returneret).
Senest rettet af Millemis 16. dec 2021, 14:13, rettet i alt 2 gange.
#338146
ThomasFogt skrev: 16. dec 2021, 13:36 Alternativt skal du køre evt en Apple tv mellem dit tv og soundbaren, og så får du atmos via den.
Så det er ikke helt håbløst, men kræver du smider flere penge efter det.

Mht køb af Samsung, så er der ofte gode mellem jul og nytår, og januar tilbud på dem, og de seneste år er deres 950/960 model kommet ned i 6.000kr. Det ville undre mig, hvis den ikke også gør det i år, så slå evt lidt koldt vand i blodet og lav en killer deal på den om nogle uger! Så er der også til den Apple tv :)
Det lyder som en rigtig fornuftig ide med ATV og at købe højttalerne på tilbud.
Faktisk var Q960A nede i kr 6.999 under Black Week, så prisen kan meget vel komme derned igen i ugerne 51-2.

https://www.pricerunner.dk/pl/86-320025 ... ign-Priser
#338161
Millemis skrev: 16. dec 2021, 14:11 Lige et spørgsmål vedr. Samsung soundbar’erne - til de, der har en.
Det er nemlig ikke altid, at specs’ene er tydelige/fuldstændige.
Er der support for Spotify Connect dér (hvilket er vigtigt for min søns alternativ til det Sony HT-A7000-sæt, han nu har returneret).
Det er der på min Q76R fra 2019.

Har Q950/60A også.
"This year’s model also has Airplay, Chromecast and Spotify Connect, so it is well suited for music playback."
https://www.lbtechreviews.com/test/spea ... g-hw-q960a

Der står også ja i specs for Spotify Connect her:
https://www.samsung.com/dk/audio-device ... -q960a-xe/
#338584
IT-Bruger skrev: 30. dec 2021, 10:29
ThomasFogt skrev: 30. dec 2021, 07:31
Er bare nysgerrig nu da Q96/50A er nede i 7000kr igen - hvad endte du/i med og er i tilfredse? :)
Præcis som du skrev og forventet kom prisen derned igen her mellem jul og nytår :)

Med Apple TV 2. Gen + Q960A/950A for kr 8.200 får man vist heller ikke bedre lyd/medieafspiller-kombo for pengene.
Godt at høre. Hvordan oplever du den i forhold til Sony setuppet? Nogle punkter det var bedre på?
#338648
ThomasFogt skrev: 30. dec 2021, 11:07
Præcis som du skrev og forventet kom prisen derned igen her mellem jul og nytår :)
Godt at høre. Hvordan oplever du den i forhold til Sony setuppet? Nogle punkter det var bedre på?
Hej ThomasFogt
Har ikke købt Samsung sættet, tror jeg beholder det indtil videre da lyden er okay tilfredsstillende, selvom den kunne blive lidt mere skarp i flere frekvensområder.

Skrev for at give tråden et yderligere bump for at se om Millemis, der i skuffelse returnerede Sony sættet, vendte tilbage i tråden med en update :)