Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#334234
Anmeldelsen af LGs første OLED 'Evo' er online. LG G1 har slankt 'Gallery' design, HDMI 2.1, webOS 6.0 mm. TV'et kommer i 55, 65 og 77 tommer og er skridtet op fra LG C1.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1630039068

Der findes varianter kaldet G13LA, G16LA og G19LA. De to sidstnævnte har indbygget WiSA.

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#334239
Stadig nok det bedste OLED til vægmontering. Som jeg stadig overvejer (når og hvis prisen falder).

Jeg håber dog snart at LG får lidt fokus på remote. Den halter. De burde som minimum tilbyde en high-end remote i lækkert materiale som ikke koster flere tusinde (Signature remoten). Men tror ikke engang Signature remote virker på nyere OLEDs mere...

Derudover er jeg ikke vild med at WebOS nu er fuldskærmsvisning, men det er nu også begrænset hvor meget jeg overhovedet har det åben i dag på min CX og B9. Alle apps og inputs jeg bruger er bundet til taltasterne (Quick Access - Sindsygt smart...)

"Evo" skuffer lidt. Havde håbet på 900-1000 nits men bliver spændende at se hvad Samsung kommer med på OLED fronten til CES 2022. LG får (forhåbentligt) snart konkurrence på området, men så længe Samsung ikke omfavner Dolby Vision så ved jeg ikke om det bliver aktuelt for mig. Desuden så kommer de første i 55 + 65 og jeg vil gerne på 75+ næste gang. Mener dog Samsung skrev at 75" QD-OLED kom senere.

Håber virkeligt ikke at Samsung skuffer. LG OLED har stort set ikke udviklet sig siden 2019 panelerne hvis du spørger mig .. Har set B9, C9, CX og C1 + GX og de virker umiddelbart ret ens i billedkvalitet.

Hvis jeg skulle købe LIGE NU så var Sony A90J også i kikkerten. Men det ligger på G1 niveau rent prismæssigt og halter når det kommer til vægmontering ifg. G1 (men vinder nok på motion).

Kan dog heldigvis sagtens vente 1-2 og måske 3 år før der skal nyt og større tv til. Så håber på lidt konkurrence mellem Samsung og LG fremadrettet på OLED fronten. LCD kommer ikke til at ske igen.
#334249
mousefarm skrev:Har lige købt et LG GX 65" til 12.000 i El-Giganten og savner måske lidt en vurdering af hvor meget bedre et G1 er ifht. GX set i forhold til den merpris som G1 koster lige nu.
Det vil stort set aldrig kunne betale sig at gå efter den nyeste version af samme skærm, så længe den gamle fås til en lavere pris. Jeg ser kun marginale fordele ved at gå efter G1 og de er ikke merprisen værd.
#335398
Er der nogen der har erfaring med LG G1 ift. om det larmer? - Her tænker jeg på knæklyde fra plastikken der udvider sig takt med at det bliver mere og mere varmt. Kender en med et LG CX 48 som larmer helt vildt den første time det er tændt - fra netop plastikken der udvider sig.

Er bagsiden af LG G1 af plastik eller metal?

Det ville generelt være rart med lidt info i anmeldelserne ift. byggekvalitet, materialer eller om der forekommer knæklyde fra plastik eller ej - Det synes jeg, er 10 gange mere relevant end om fjernbetjeningen er af f.eks. plastik eller ej.

Dagens TV er ikke bygget i samme kvalitet som for 10 år siden - desværre...
Senest rettet af Grønbæk 9. okt 2021, 12:42, rettet i alt 1 gang.
#335400
Nu kan jeg ikke svare for testholdet. Men jeg antager,at dit forslag kan være ret så udfordrende, da diverse "kabinets-lyde" måske kan være forskellige i forhold til, om enheden er vægmonteret - står på fod - rum temperatur/fugtighed - osv .
Og så tror jeg nu at du skal lidt længere tilbage end 10 år mht bedre byggekvalitet.
Forøvrigt tilbyder B&O jo LG OLED pakket ind i en ret så fremragende byggekvalitet . .
#335404
Der kan udtænkes 100 forskellige nye parametre vi kunne evaluere på. Hvis vi oplever problemer af den type du nævner, så bringer vi det naturligvis op. Vi vægmonterer dog ikke TVene, da der ofte testes i privaten og personlig er jeg ikke vild efter hverken at demontere mit eksisterende TV hver gang, eller at bore flere huller i væggen.

Bagsiden af G1 - og alle øvrige TV på markedet - er af plastic. Det var bagsiden på mit gamle B&O TV også, og det knagede en del når det blev varmt.
#335415
Grønbæk skrev: 8. okt 2021, 17:48 Er der nogen der har erfaring med LG G1 ift. om det larmer? - Her tænker jeg på knæklyde fra plastikken der udvider sig takt med at det bliver mere og mere varmt. Kender en med et LG CX 48 som larmer helt vildt den første time det er tændt - fra netop plastikken der udvider sig.

Er bagsiden af LG G1 af plastik eller metal?

Det ville generelt være rart med lidt info i anmeldelserne ift. byggekvalitet, materialer eller om der forekommer knæklyde fra plastik eller ej - Det synes jeg, er 10 gange mere relevant end om fjernbetjeningen er af f.eks. plastik eller ej.

Dagens TV er ikke bygget i samme kvalitet som for 10 år siden - desværre...
Jeg har b.la. En G1 i 77” der er skam ikke noget der knager eller giver sig, varme udstråling fra kabinettet er mindre eller mindre slet ikke til stede, sammenligner jeg med min 65” C1 så et G1 bare køligere, jeg kan ane en smule varme udledning i højre top, men det slet ikke i nærheden af den varme jeg kan mærke fra C1 65” eller en E6 65”

Selve varme udstrålingen fra selv panelet som man kan føle når man står lige foran skærmen er stort set ikke til stedet på en G1 77”.

G1 ser p…. Godt ud når det hænger på væggen, ærgerligt at det ikke laves i 83” eller større :)

Så LG, et Wallpaper i 83” eller større uden soundbaren så er jeg på.
#337029
Kewin skrev: 29. aug 2021, 13:52 Findes der to forskellige versioner af G1 Evo TV'et? Så tilfældigvis disse to modeller hos elsalg.dk:

LG G13
https://elsalg.dk/webshop/lg-oled55g13

LG G16
https://elsalg.dk/webshop/lg-oled55g16

Så vidt som jeg kan se, så mangler G13 modellen alt muligt TV tuner halløj, men kommer med en kæmpe prismæssig besparelse.
Her er hvad vi har fået oplyst af LG:
- G13 er uden indbygget WiSA trådløs lyd.
- G16 og G19 har WiSA indbygget.
- Derudover teknisk identiske.

Der er muligt at der er nogle designdetaljer/farve til forskel. Det har jeg ikke overblik over.