Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#332617
Anmeldelsen af Sony X90J er online. 2021-udgaven af 90-serien har Google TV, Bravia Core streaming, HDMI 2.1 og en ny videoprocessor.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1624872216

Der findes designvarianter kaldet X91J, X92J, X93J og X94J.

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#332647
Skal man forstå at testen også mere eller mindre gælder X95J modellen?
Jeg har haft X95J modellen i kikkerten, men det ser ikke lovende ud…

32 zoner lyder ikke af ret meget, for en topmodel.
Havde XF serien ikke det dobbelte antal zoner?
#332663
Jonassen skrev: 28. jun 2021, 22:03 32 zoner lyder ikke af ret meget, for en topmodel.
Havde XF serien ikke det dobbelte antal zoner?
Jo XF90 havde dobbelt op på zoner i 65-tommer. På det punkt var det et bedre TV. Omvendt er der naturligvis sket nogle fremskridt på andre punkter siden XF90. Det er det vi mener med, at 90-serien har stået lidt i stampe i flere år.

Lidt tilbage, lidt til siden, lidt frem, så nogenlunde samme billedniveau overordnet set.
#332673
Regner I med at lave en tilsvarende test på X95J?
Jeg har også kigget på Sony's nye OLED modeller.
Billedemæssigt vil det klart være en kæmpe forskel i forhold til mit nuværende LCD/LED, omvendt er jeg lidt nervøs for burn-in risikoen.
Kæresten plejer tit at tænde for TV2 News og holde den kørende i baggrunden, mens hun laver andet end se tv...
#332675
Der er ikke umiddelbart planlagt en test af Sony X95J. De næste TV i rækken bliver nok fra Philips og Panasonic.

Ja regelmæssig brug af TV2 News kan godt give udfordringer på OLED at dømme ud fra tilbagemeldinger. Producenterne siger, at risikoen for burn-in er reduceret i senere år, men reelt ved vi det jo ikke før skærmene er nogle år gamle.
#332772
Jonassen skrev: 29. jun 2021, 10:31 Regner I med at lave en tilsvarende test på X95J?
Jeg har også kigget på Sony's nye OLED modeller.
Billedemæssigt vil det klart være en kæmpe forskel i forhold til mit nuværende LCD/LED, omvendt er jeg lidt nervøs for burn-in risikoen.
Kæresten plejer tit at tænde for TV2 News og holde den kørende i baggrunden, mens hun laver andet end se tv...
Har selv et LG C8 der er ved at være 3 år gammelt og jeg har lige som dig en bedre halvdel der bare tænder for TV2 News og så lader det køre i baggrunden (også selvom jeg har forklaret hende hvad konsekvensen kan være). Men jeg må sige at efter næsten 3 år med dette så har mit Oled tv ikke skyggen af burn in heldigvis. Noget tyder på at de nyere oled modeller er meget modstandsdygtige mod burn in. Jeg er ihvertfald blevet mere afslappet overfor hvad der kører på mit C8 og i hvor lang tid 😊.
#332781
BMLauridsen skrev: 2. jul 2021, 10:06 Har selv et LG C8 der er ved at være 3 år gammelt og jeg har lige som dig en bedre halvdel der bare tænder for TV2 News og så lader det køre i baggrunden (også selvom jeg har forklaret hende hvad konsekvensen kan være). Men jeg må sige at efter næsten 3 år med dette så har mit Oled tv ikke skyggen af burn in heldigvis. Noget tyder på at de nyere oled modeller er meget modstandsdygtige mod burn in. Jeg er ihvertfald blevet mere afslappet overfor hvad der kører på mit C8 og i hvor lang tid 😊.
Lyder mærkeligt det skulle være blevet så meget bedre med burn-in på en generation. Mit B7 der er lidt over tre år gammelt har massivt burn-in fra tv-logoer og nyhedsbannere efter daglig tv brug.
Min konklusion er i hvert fald at jeg fremover skal undgå oled, for det kan ikke holde til mit tv brug.
#341036
Hejsa.
Håber ikke jeg har lavet et fejlkøb. Syntes ellers jeg har læst side op og ned.
Det er mit først TV køb siden ca '10
Har et Sony 46EX710, og modtager mit X90J 65" imorgen.
Det er til stuen / PS5.
OLED og burnin plus pris, afholdte mig fra at gå det skridt.
Nu må vi se. ☺️
#341054
Det skal da nok blive godt. Hvis dit nuværende TV er fra 10 og kombineret med at det kun er 46", så er jeg da slet ikke i tvivl om at du vil føle en upgrade med en X90J i 65".