Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jkn789
#332452
Hvis jeg tilslutter Apple tv til forstærker, vil den så stadig virke med hdmi cec?
eller virker det kun direkte fra tv?
#332457
HDMI CEC vil stadig virke når der er en enhed imellem. Dog kan det give udfordringer med tænd/skift kommandoer, hvis der er mange enheder sluttet til.

Dit Panasonic TV understøtter eARC, hvor man kommer ud over begrænsningerne i normal ARC, men så vidt jeg kan se, så understøtter din Yamaha receiver vist ikke HDMI eARC? Derfor tror jeg ligesom spoxy, at det vil være mere optimalt at køre Apple TV igennem receiver først.
#332468
Flemming Larsen skrev: 21. jun 2021, 11:36
Rasmus Larsen skrev: 21. jun 2021, 08:18
Flemming Larsen skrev: 20. jun 2021, 17:29 Jeg er noget træt af den nye Remote. Play knappen skulle være blevet hvor den plejer. Der sker underlige ting, når jeg bruger den gamle i soveværelset, contra den i stuen. Det kunne de godt have tænkt lidt over. Nu har jeg så købt en af de nye, som skal i soveværelset.
Enig. At begynde at flytte rundt på eksisterende knapper virker ikke gennemtænkt.

Jeg kan godt se, at det nye klik/touch-felt er mere tilfredsstillende for brugerskaren som helhed. Dog tror jeg, at mange har overset, at man altså også kan klikke (eller tappe) på den gamle remote. Man tapper bare ude i siderne af berøringsfeltet for at navigere venstre/højre/op/ned i brugerfladen med klik-kommandoer.
Det er totalt tosset, at flytte en knap, som er så meget brugt på en foregående Remote. Men så fik de solgt en Remote mere.
Nå men jeg fik min Remote i går. Det er, som altid hurtig levering fra Apple. En ting er, jeg ikke helt forstår, hvorfor der medfølger et lightning kabel. Jeg vil tro, at langt de fleste har sådan et liggende. Og når nu der ikke er noget med til iPhones mere.
Af Fidoble
#332474
Flemming Larsen skrev:Nå men jeg fik min Remote i går. Det er, som altid hurtig levering fra Apple. En ting er, jeg ikke helt forstår, hvorfor der medfølger et lightning kabel. Jeg vil tro, at langt de fleste har sådan et liggende. Og når nu der ikke er noget med til iPhones mere.
Langt de fleste... måske, men ikke alle. Jeg havde fx ikke et liggende da jeg altid har kørt med Android produkter, så jeg er meget glad for der fulgte et med :)
#332476
Fidoble skrev: 23. jun 2021, 11:56
Flemming Larsen skrev:Nå men jeg fik min Remote i går. Det er, som altid hurtig levering fra Apple. En ting er, jeg ikke helt forstår, hvorfor der medfølger et lightning kabel. Jeg vil tro, at langt de fleste har sådan et liggende. Og når nu der ikke er noget med til iPhones mere.
Langt de fleste... måske, men ikke alle. Jeg havde fx ikke et liggende da jeg altid har kørt med Android produkter, så jeg er meget glad for der fulgte et med :)
Var det et Apple TV eller kun Remote? Det giver da ok mening med Apple TV, men ved Remote, så har man vel en fra den gamle boks?
Af Fidoble
#332477
Flemming Larsen skrev:Var det et Apple TV eller kun Remote? Det giver da ok mening med Apple TV, men ved Remote, så har man vel en fra den gamle boks?
Arhhh, det var selvfølgelig selve boksen jeg købte, kan godt se hvad du mener mht. at man kun bestiller remoten... min fejl ;)
Af jkn789
#332479
Til Rasmus.
Hvis jeg opgradere til en ny receiver som understøtter earc, vil det så betyde at man kan tilslutte Apple tv direkte til tv?
Jeg har ikke mulighed for at montere ekstra højtalere til atmos, men Yamaha har i deres nye receiver en mulighed for at lave virtuel atmos, ved godt det er er det samme som den ægte vare.
Jeg er i den særlige situation at jeg sidder i kørestol og styre tv, receiver og Apple tv via min øjenstyret computer og vil derfor gerne kunne tænde for Apple tv og den mulighed ryger hvis jeg tilslutter Apple tv til receiver, så indtil jeg opgradere til ny receiver tænker jeg at beholde Apple tv direkte til tv.
men tak for forklaring.
Af lunddal
#332481
Flemming Larsen skrev: 23. jun 2021, 10:53Nå men jeg fik min Remote i går. Det er, som altid hurtig levering fra Apple. En ting er, jeg ikke helt forstår, hvorfor der medfølger et lightning kabel. Jeg vil tro, at langt de fleste har sådan et liggende. Og når nu der ikke er noget med til iPhones mere.
Der er da også kabel med iPhones - det er selve opladeren, der ikke længere er der.
#332483
lunddal skrev: 23. jun 2021, 15:42
Flemming Larsen skrev: 23. jun 2021, 10:53Nå men jeg fik min Remote i går. Det er, som altid hurtig levering fra Apple. En ting er, jeg ikke helt forstår, hvorfor der medfølger et lightning kabel. Jeg vil tro, at langt de fleste har sådan et liggende. Og når nu der ikke er noget med til iPhones mere.
Der er da også kabel med iPhones - det er selve opladeren, der ikke længere er der.
Det er sgu da også rigtigt. Ups. :(
Af jkn789
#332488
Fik en hjælper til at flytte Apple tv fra tv til receiver og det løste problemet med lyd og jeg kan stadig styre Apple tv via hdmi cec incl tænd sluk. Tak for hjælpen.
#332499
Tak for god test :-)
Jeg har også erhvervet mig et ATV4K 2021.

Der er dog det problem, at når jeg går ind i DRTV appen, starter lyden allerede i menuen. Altså uden billede, men lyden fra DR1 fx kan man høre. Tilgår man så DR2, kommer både lyden fra DR1 & DR2 ud på samme tid. Så skal jeg lukke appen helt ned, ved at swipe op på remoten, og starte appen igen.
Er der andre der har det problem.?
Brugeravatar
Af Naiera
#332501
Forleden havde jeg to gange lyd fra DR1 på samme tid, lidt forskudt. Det er på den "gamle" 4K'er.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7