Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#332404
TBC skrev: 20. jun 2021, 17:36
OrigT-Duck skrev: 20. jun 2021, 16:34
Torben Rasmussen skrev: 20. jun 2021, 11:59 Det kommer an på hvilken tjeneste du bruger. Apples egne tjenester får adgang til højere båndbredde på ATV.
Ikke hvis vi taler om Shield. Der er billeder lige flot på Apple tv, om det er på deres egen boks eller på Shield.
Det jeg ikke enig i. Signalet som Viaplay giver lov til at modtage med ATV 4K (og en Chromecast Ultra) er [særligt efter de 2 første dage] tydeligt bedre end signalet man får lov at modtage på Shield og andre enheder der af ViaPlay overmåde nærrigt endnu ikke har "fået lov" til at modtage "V Sport UltraHD" 4K streamen. Ja, især de første dage var 4K signalet (til ATV og CromeCast Ultra) så bundskrabende elendigt "4K" [host!] at man var hard-pressed for at se forskellen, da 4K signalet i artifacts og spatial opløsning faktisk mere lignede dårligt opskaleret 1080i end et 4K signal på tidspunktet. Men efter at "V Sport UltraHD" signalet, trods stadig ikke at være direkte prangende 4K, er blevet bedre end det var i starten (og når det får lov af ViaPlay at køre med op til 19 mbps - hvilket men så heller ikke altid kan tage for givet), så er det nu ganske tydeligt at se forskellen på de to signaler man får lov at udnytte. Jeg ser i hvert fald tydeligt forskellen på signalerne på de 123 tommer på 4K D-ILA projektoren jeg har sammenlignet på, mens jeg indrømmet ikke vil gøre mig fuldstændig skåsikker på at jeg også ville kunne se forskellen, hvis det var på et almindeligt størrelse TV fra f.eks. typisk 3,5 meters sofaafstand.

Men der er ingen tvivl om forskellen på "V Sport UltraHD" signalet man får lov til at udnytte er noget der er til stede; Der er både markant større spatial opløsning og færre encode artifacts på 4K signalet. Det er dog også rigtigt at der er en fordel forbundet ved at modtage signalet fra "V Sport UltraHD" i forhold til f.eks. ViaPlays hovedstream, selv når man ikke får lov at modtage 4K signalet fra "V Sport UltraHD". Jeg vil gætte på at der er det samme signal man får lov at modtage som på en ATV HD enhed og alle andre enheder, hvad enten de er 4K kompatible eller ej, der overmåde nærrigt fra ViaPlay får lov at modtage et V Sport UltraHD signal uden 4K, som kvalitativt er mere som signalet hos DRTV end hos ViaPlays egen hovedkanal der til sammenligning er helt af røven til.

Edit: Ups, Sorry, jeg så lige at du slet ikke talte om V Sport UltraHD 4K fodbolden, men talte om Apple's streamingtjenester, hvilket jeg ikke kan udtale mig om da jeg hverken har købt indhold hos dem eller har testet det på tværs af enheder (Jeg har kun prøvet at leje et par titler i testsammenhæng for nogle år siden på ATV'et, før jeg overhovedet fik indkøbt Shielden som jeg i så dag benytter 99,9% af tiden i stedet for ATV 4K)
Alt forladt 8-)
#332407
larsenan skrev: 19. jun 2021, 15:58 jeg har et lg cx, hvis jeg køber denne apple tv box, bliver kvaliteten så bedre, end tv'et indbyggede streaming apps, når indholdet er 4k eller HDR på streaming tjenesterne ?
Jeg havde samme tanke, dog med et ældre C8 LG. Vil man få en overordnet bedre oplevelse, når man nu ikke længere har alm flow-tv abonnement?
#332409
Rasmus Larsen skrev: 21. jun 2021, 08:18
Flemming Larsen skrev: 20. jun 2021, 17:29 Jeg er noget træt af den nye Remote. Play knappen skulle være blevet hvor den plejer. Der sker underlige ting, når jeg bruger den gamle i soveværelset, contra den i stuen. Det kunne de godt have tænkt lidt over. Nu har jeg så købt en af de nye, som skal i soveværelset.
Enig. At begynde at flytte rundt på eksisterende knapper virker ikke gennemtænkt.

Jeg kan godt se, at det nye klik/touch-felt er mere tilfredsstillende for brugerskaren som helhed. Dog tror jeg, at mange har overset, at man altså også kan klikke (eller tappe) på den gamle remote. Man tapper bare ude i siderne af berøringsfeltet for at navigere venstre/højre/op/ned i brugerfladen med klik-kommandoer.
Det er totalt tosset, at flytte en knap, som er så meget brugt på en foregående Remote. Men så fik de solgt en Remote mere.
Af jkn789
#332414
Torben, du skriver at det første 4k Apple tv også kan sende dolby true HD hvis man køber licensen i infuse.
måske et dumt spørgsmål, men gælder det kun i infuse? Eller åbner det også op for dolby true HD på forskellige streaming tjenester, hvis de ellers udsender det?
Af jramskov
#332415
Lille stavefejl - i anmeldelsen står der under afsnittet med spatial audio:
"Hvis du rejser dig, så nulstilles sporing og forsøges beregnet på ny. En bedre tilgang ville være blot at sætte en USB-chip i Apple TV 4K."

Der menes vist "UWB-chip" :)
#332416
Nej ikke på streaming. Der er pt. ingen streamingtjenester, som tilbyder lyd i Dolby TrueHD.

Infuse om TrueHD: https://community.firecore.com/t/can-in ... ks/17384/4
Ud over Infuse skulle MrMC også kunne: https://mrmc.tv/forum/viewtopic.php?t=1567
Ikke sikker mht. Plex og andre.

Dog med det forbehold, at Apple TV 4K dekoder TrueHD og sender videre som 7.1 PCM. Det er ikke muligt at lave passthrough, hvor TrueHD pakken sendes videre som bitstream til dekodning i receiver.
Af filmfreak
#332419
Rasmus Larsen skrev: 21. jun 2021, 07:57
filmfreak skrev: 18. jun 2021, 14:40 Du skriver under specifikationer at den kan den udsende Dolby True HD . Det er da vist ikke korrekt .
Ellers er det da en stor forbedring i forhold til 1. gen.
Det kan den gamle Apple TV 4K også, men det kræver tilkøb i app (f.eks. Infuse) for at åbne for licensen. Jeg får præciseret dette i specifikationstabellen.
Jo, men så kan man jo også sige at den også supporterer 'DTS Master HD' da det jo også blot bliver konverteret til PCM i Infuse .
Af superkdx
#332421
Rasmus Larsen skrev: 21. jun 2021, 08:08
superkdx skrev: 19. jun 2021, 16:30 Efter jeg har opdateret til TVOS15 og iOS15 + har iOS14 på en anden telefon, har jeg problemer med mit HomeKitkamera. Den optager ikke ved "specifik bevægelse", samt ingen notifikation på telefon eller AppleTV. Sætter jeg den til "ved bevægelser" virker det fint.

Prøvede at logge ud af iCloud på min telefon og AppleTV, og så virkede det én dag, og så virker det ikke mere.

Andre der oplever dette på de nye betaversioner af iOS15 + TVOS15?
Ikke specifikt for tvOS 15, men generelt har jeg oplevet jeg mange finurligheder, når der er mismatch mellem iOS og tvOS versionen. Bl.a. i remote appen på iPhone/Watch, HomeKit/Siri-styring af Apple TV fra andre enheder, AirPlay osv.

Man bør derfor være varsom med tvOS betaer. Jeg vil tro, at din opsætning automatisk begynder at virke igen når vi nærmer os officiel lancering af tvOS 15.
Bare mærkeligt!
Fordi både mit AppleTV har TVOS15 + iPhone har TVOS15, og der fejler de på. Ved godt at beta helt sikkert er skylden.
Men kunne være det ikke skete for andre, som også har HomeKitkamera(er), og i så fald, kunne jeg fejlsøge på det, hvis det kun var hos mig..?
Af lennon
#332424
Fidoble skrev: 21. jun 2021, 09:28
larsenan skrev: 19. jun 2021, 15:58 jeg har et lg cx, hvis jeg køber denne apple tv box, bliver kvaliteten så bedre, end tv'et indbyggede streaming apps, når indholdet er 4k eller HDR på streaming tjenesterne ?
Der hvor du vinder rigtig meget ved at have en ekstern boks er at dine apps i højere grad vil blive opdateret og have de nyeste funktioner.
Du kan fx ikke se EM i 4K via den indbygget app på LG tv'et som du kan via ATV 4K. At 4K kvaliteten via Viaplay så ikke altid er så god, er så en anden ting... men muligheden er der.

Med ATV er der også mulighed for at afspille film i den rigtige hastighed, det kan du ikke med indbygget apps.
Ifølge Torben Rasmussens indlæg lidt længere oppe, så vinder man altså også meget ved at se Apples egne tjenester ( Itunes, AppleTV+) via ATV4k - fordi boksen åbner for mere båndbredde end app’s på fremmede smartTV platforme.
#332426
lennon skrev: 21. jun 2021, 20:32
Fidoble skrev: 21. jun 2021, 09:28
larsenan skrev: 19. jun 2021, 15:58 jeg har et lg cx, hvis jeg køber denne apple tv box, bliver kvaliteten så bedre, end tv'et indbyggede streaming apps, når indholdet er 4k eller HDR på streaming tjenesterne ?
Der hvor du vinder rigtig meget ved at have en ekstern boks er at dine apps i højere grad vil blive opdateret og have de nyeste funktioner.
Du kan fx ikke se EM i 4K via den indbygget app på LG tv'et som du kan via ATV 4K. At 4K kvaliteten via Viaplay så ikke altid er så god, er så en anden ting... men muligheden er der.

Med ATV er der også mulighed for at afspille film i den rigtige hastighed, det kan du ikke med indbygget apps.
Ifølge Torben Rasmussens indlæg lidt længere oppe, så vinder man altså også meget ved at se Apples egne tjenester ( Itunes, AppleTV+) via ATV4k - fordi boksen åbner for mere båndbredde end app’s på fremmede smartTV platforme.
Det er delvis rigtig. For de tv der har Apple tv app'en, har der en del der har brokket sig over kvaliteten. Men mellem Shield tv og Apple tv 4k. Der står billedet ens, med de film jeg her testet, mellem de to bokse og Apple tv app'en
#332428
lennon skrev: 22. jun 2021, 00:04 Er både Itunes og AppleTV+ tillgængelige på Shield ?
Der er ikke nogen app der hedder Apple tv+, sektionen i Apple tv app'en, med deres egene serier og film hedder Apple tv+
Apple tv app'en indeholder på alle enheder den findes til indeholder Apple tv+ og køb og leje fra iTunes.
Senest rettet af OrigT-Duck 22. jun 2021, 06:13, rettet i alt 1 gang.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7