Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#332306
Anmeldelsen af Apple TV 4K 2021 er online. Den nye boks har bl.a. A12, ny fjernbetjening, HDMI 2.1 eARC, Dolby Atmos til musik, Spatial Audio og alt det, som ellers findes i tvOS.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1624003105

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#332309
Jeg oplever når jeg hører musik i Dolby atmos på min sonos arc igennem appen på Apple TV det nye, at det lyder som om lyden bliver skruet op og ned konstant især med the weekend på blinding lights og save your tears. Har i oplevet det ? 😊
Brugeravatar
Af Lethen
#332314
Tak for en seriøs og grundig anmeldelse. Har ikke læst det hele endnu, men dykkede ned i lydafsnittet.

Det er så fedt at Apple løbende udbygget operativsystemet også for folk med lidt ældre hardware. Jeg glæder mig f.eks over at vores 3 år gamle ATV kommer til at kunne sende Dolby Atmos til mine AirPods Pro.

Nogle spekulerer i at næste ATV kan have indbygget kamera og Siri, der kan bruges til videochat/facetime/teams/zoom.
#332315
allan.dyppel skrev: 18. jun 2021, 12:38 Jeg oplever når jeg hører musik i Dolby atmos på min sonos arc igennem appen på Apple TV det nye, at det lyder som om lyden bliver skruet op og ned konstant især med the weekend på blinding lights og save your tears. Har i oplevet det ? 😊
Jeg har ikke lyttet til Blinding lights på Sonos Arc, men jeg oplevede det på en anden sang med Atmos. Jeg tror det ligger i musikfilen. Jeg kan forestille mig, at det er en fejl – jeg studsede også over det. Jeg synes dog ikke, at det er er et generelt problem.

Måske din Sonos Arc er opsat med en eller anden funktion. Måske Speech Enhancement? https://support.sonos.com/s/article/4796?language=en_US
#332316
i.a95 skrev: 18. jun 2021, 12:50 Hvad burde man endelig overveje, hvis man for det meste vil bruge den til at streame musik og film i 4K60 DV? 32GB eller 64GB?
Film og musik slettes i hukommelsen nærmest så snart forestilingen er slut, så det fylder intet. 32GB er rigeligt til det formål.

Men tænk også langsigtet. Kommer f.eks. børnene til at bruge den nu eller senere (hvis der kommer nyt udstyr i stuen)? Måske er merprisen godt givet ud ift. det længere perspektiv. Det er ret irriterende når lagerpladsen er fyldt og den begynder at slette skærmskånere, metadata (f.eks. Netflix har tendens til at logge ud, når den er fuld) osv.
#332318
Lethen skrev: 18. jun 2021, 13:08 Nogle spekulerer i at næste ATV kan have indbygget kamera og Siri, der kan bruges til videochat/facetime/teams/zoom.
Mark Gurman fra Bloomberg skrev følgende: ( https://www.bloomberg.com/news/articles ... me-efforts )

"The company is working on a product that would combine an Apple TV set-top box with a HomePod speaker and include a camera for video conferencing through a connected TV and other smart-home functions,"

"The Cupertino, California-based technology giant is also mulling the launch of a high-end speaker with a touch screen to better compete with market leaders Google and Amazon.com Inc., the people said. Such a device would combine an iPad with a HomePod speaker and also include a camera for video chat. Apple has explored connecting the iPad to the speaker with a robotic arm that can move to follow a user around a room, similar to Amazon’s latest Echo Show gadget."


Jeg kan supplere med denne notifikation, som jeg fik på en iPhone med iOS 15. I tvOS 15 registreres Apple TV for første gang som en Facetime-enhed. Det er for at få det der nye SharePlay til at fungere, men mon ikke det også relaterer sig til det, Mark Gurman beskriver ovenfor.
Vedhæftede filer
IMG_1869.jpg
IMG_1869.jpg (107.71 KiB) Vist 28735 gange
Brugeravatar
Af KimKaos
#332324
Rasmus Larsen skrev: 18. jun 2021, 13:29
Jeg kan supplere med denne notifikation, som jeg fik på en iPhone med iOS 15. I tvOS 15 registreres Apple TV for første gang som en Facetime-enhed. Det er for at få det der nye SharePlay til at fungere, men mon ikke det også relaterer sig til det, Mark Gurman beskriver ovenfor.
Er vi ikke kun nået til 14.6?
Af filmfreak
#332325
Du skriver under specifikationer at den kan den udsende Dolby True HD . Det er da vist ikke korrekt .
Ellers er det da en stor forbedring i forhold til 1. gen.

Taget fra Apple.dk

HE-AAC (V1), AAC (op til 320 Kbps), beskyttet AAC (fra iTunes Store), MP3 (op til 320 Kbps), MP3 VBR, Apple Lossless, FLAC, AIFF og WAV, AC‑3 (Dolby Digital 5.1), E-AC‑3 (Dolby Digital Plus 7.1 surround sound) og Dolby Atmos
Af Per_S
#332327
God, grundig og detaljeret anmeldelse.
Ét spørgsmål trænger dog sig på. I min optik er det en stor fejl at der ikke er en programguide, der fungerer på tværs af app's. Hvor lange udsigter er der til at det bliver implementeret i boksen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7