Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#330967
Flatpanels skrev: 10. maj 2021, 11:49 Anmeldelsen af LG C1 OLED er online. Den nye 2021-model afløser LG CX fra 2020. Der er kommet nyt design på webOS, og der er naturligvis stadig med HDMI 2.1....

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.
Er det ikke længere relevant at følge med i, hvilke OLED modeller(alle brands) der tilbyder den fulde HDMI 2.1 specification for data båndbredde? Altså give overblik over hvilke modeller der tilbyder hhv. 40Gb/s og 48Gb/s? :-)

Ellers udemærket anmeldelse, der syntes at dække det mest relevante, som I plejer at være dygtige til! ;-)

Men LG har ikke lavet ændringer/forbedringer i billed visning på pixel niveau i denne omgang så? Tænker på anmeldelsen der indeholdt en lille pixel analyse ang. nogle tilføjede lyse pixels, som LG havde tilført for at undgå et problem(som jeg har glemt detaljerne omkring)? :-)

Keep it up!
#330969
CasperG skrev: 11. maj 2021, 23:10 Jeg er meget nysgerrig om skærmen lider af samme fejl som CX.
Hvis en scene er næsten uændret i et minut vil skærmen nedtone lyset så selv undertekster fremstår grå.
Et godt eksempel på dette kan findes i haunting of hill house og haunting of bly manor, hvor der er lange scener.
Det har jeg aldrig oplevet på min CX´er ved helt almindelig brug.
#332846
TvHomer skrev: 13. maj 2021, 07:53
CasperG skrev: 11. maj 2021, 23:10 Jeg er meget nysgerrig om skærmen lider af samme fejl som CX.
Hvis en scene er næsten uændret i et minut vil skærmen nedtone lyset så selv undertekster fremstår grå.
Et godt eksempel på dette kan findes i haunting of hill house og haunting of bly manor, hvor der er lange scener.
Det har jeg aldrig oplevet på min CX´er ved helt almindelig brug.
Det har jeg heller ikke set på mit 77" CX :)

En ting jeg savner at få at vide er, om dette C1 vil kunne videresende dts og dts MasterHD via eARC til en surroundreceiver? Mit CX kan ikke. Et er, at TV'et ikke selv dekoder dts, men det kunne da for fa.... sende lyden ukodet til receiveren, så den kunne foretage dekodningen. Det kan et CX altså ikke, men hvad med det nye C1?
Jeg har løst problemet med en Nvidia Shield, den tager alle de formater jeg har :)
#332951
Ja det er ærgerligt. I princippet kan eARC jo fungere som gennemstrømningskanal for lyd – uden TV'et skal behandle noget – så det er lidt svært at forstå, hvorfor DTS ikke bare kan passere. Det lugter lidt af, at DTS vil have licenspenge.

Vi tester ikke skærmene for DTS-kompatibilitet, men så vidt jeg kan forstå, er der lignende DTS/eARC begrænsninger på andre TV-mærker, som ikke har officiel DTS-understøttelse.
#332957
Okay! Er det til at lokke ud af dig, hvilke mærker der er tale om? Eller koster det for meget på reklame-indtægterne (ikke ironisk ment!)
Kan dts i det hele taget kræve licens-penge for en audiostream, der videresendes råt? De har vel fået licenspenge dengang mediet med dts-lyd blev lavet? Og burde vel derfor først igen kunne kræve licens-penge når lyden skal decodes igen i f.eks et anlæg eller soundbar?
#334506
Som altid en supergrundig anmeldelse. Tak for det.
Jeg bemærker, at I fratrækker featurepoint, hvis leverandøren ikke kan garantere opdatering af operativsystemet. Det er godt.
Da leverandørerne ved ikke at tilbyde opdateringer indbygger utidig forældelse i deres produkter, synes jeg at man bør overveje, om de (produkterne) overhovedet bør kunne opnå en Top Anbefaling eller en Reference Award. Det er jo et frygteligt ressourcespild med negativ indflydelse på klimaregnskabet, man kunstigt "tvinger" forbrugerne ud i, og sådan noget bør vel ikke honoreres med en pris fra et seriøst medie. Til venlig overvejelse.

Med venlig hilsen
#334554
Jeg synes straffen i point er nok. Ellers er det reelt kun Android-modeller vi kan anbefale og det vil nok give bagslag på flere fronter. Billedperformance er ikke påvirket af OS og vore Awards omhandler billedkvaliteten, så jeg synes godt man kan holde de to ting adskilte.
#334630
Jeg har fået en C16LA fredag, og billede er som forventet , remote er noget skrammel.
Jeg har prøvet en gammel C6 remote, den vil dog hele tiden parre, så umulig at bruge på daglig basis.

Lyden på tv't er simpelthen ringe, eller så afhænger det rigtig meget af væg, for mit Sony tv kunne klare det fint og køber af det gamle tv, synes også Sony lyd var rigtig god på 75XF8696 , så jeg fandt en gammel soundbar, som gør lyden til en bedre oplevelse som standard :)

Det har været sat op med VPN imod Tyskland, og virker fint, selvom den dog stadig viste betingelser på dansk men så kunne man vælge apps fra Tyskland og de virkede fint, undtaget Disney+ . Dem jeg ville bruge kører, det er det vigtigste.
Alexa virker med knappen nederst til højre :) Den findes i Tyskland, ikke fordi den egentlig har så meget værdi lige nu.
Ville hellere bruge Alexa lyd som højttalere i Alexa , det ville være spændende.


Indtil nu, en god oplevelse , med soundbar på :) , billede lever op til det jeg forventede. Prisen matcher vel den ringe remote som følger med, synd de ikke har en luksus remote mere, som ellers var perfekt i c6-c7 årgangen.

Anmeldelsen synes at følge oplevelsen, så hvis jeg ser på AndroidTV som jeg havde i 3 år, må jeg sige at hoved skærmen ikke er anderledes end WebOS egen variant, de er vist lige værdiløse for mange :)

Mon ikke pris, point og helhedsindtryk matcher godt hinanden? Synd er at G modellen primært giver højere nits og flad bagside, så må man vel næsten sige at point bliver tæt her.