Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#330838
Anmeldelsen af LG C1 OLED er online. Den nye 2021-model afløser LG CX fra 2020. Der er kommet nyt design på webOS, og der er naturligvis stadig med HDMI 2.1. For første gang kommer 4K OLED også i 83-tommer.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1620624353

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#330841
Tak for en super anmeldelse.

Dog off topic så et det godt at se @Torben har fået gang i Ghost Of Thushima (billede i testen) :-)

I forhold til C9 som jeg syntes at erindre havde en højere peak af nits, det er alligevel 3 generationer siden. Og det undrer mig at selvom C1 ikke benytter EVO panelet at der så stadig ikke er en højere margen (ved godt nits ikke er alt).
#330846
bendix skrev: 10. maj 2021, 12:06 Tak for en super anmeldelse.

Dog off topic så et det godt at se @Torben har fået gang i Ghost Of Thushima (billede i testen) :-)

I forhold til C9 som jeg syntes at erindre havde en højere peak af nits, det er alligevel 3 generationer siden. Og det undrer mig at selvom C1 ikke benytter EVO panelet at der så stadig ikke er en højere margen (ved godt nits ikke er alt).
Der er en større debat på nettet om EVO eller ej - nogle mener at panelerne er ens

#330856
elcom skrev: 10. maj 2021, 17:13
Efcjay skrev: 10. maj 2021, 16:56 Er det prisen der gør at den får jeres top anbefaling, ift Sony A90J?
Mit gæt er pris, 4 HDMI 2.1 og VRR/ALLM VRR som Sony A90J endnu ikke har.
sikkert,, men har det så meget at sige.. Det er kun vigtigt til gaming af ps5/Xbox og PC sådan som jeg har forstået det.. jeg har set mange videoer på YouTube, med de så kaldte store youtuber, og de siger alle at A90J er det bedste tv i 2021 indtil videre. Det eneste de sætter en finger på er prisen i forhold til LG..
#330861
Ja, A90J opdateres. Det er primært manglen på HDMI-funktioner, som koster A90J en Award. Den mangler VRR og eARC var i stykker. Ting som nok fikses, men det hjælper bare ikke rigtigt i det øjeblik skærmen testes, så det kan vi ikke bare ignorere. Her er C1 bedre udstyret pt. og da prisen er bedre, så er der mere Bang-for-the-buck i C1.
#330862
Det virker til at være svært at få fingrene i A90J pt, så måske de når at få det fixet før den bliver mere bredt distribueret.

Der er heldigvis kun et halvt år til Black Friday. Så jeg vil holde øje med prisen på skærmen, og ellers spare penge sammen. Spændende om jeg får fingrere i TV'et eller PS5'eren først.