Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#329841
Mangfoldighed... er nøgleordet.

At fødderne er placeret i hjørnerne på Sony A90J, er, at anse som en "fadæse".

Hvorfor ikke giver forbrugeren valgmuligheden for både en centerfod og/eller fødder placeret i hjørnerne.

Sat på spidsen, så kan de interesseret i topmodellen fra Panasonic JZ2000 snildt afskrive sig denne anno 2021 ubetinget bedste OLED skærm, hvis JZ2000 skal stå på et bord som eneste løsningsmodel med en soundbar under skærmen.

Ej, I kan godt selv høre, hvor snæversynet fladskærmsproducenterne i deres begrænsninger afskriver deres afsætningsmuligheder grundet... noget så simpelt som en fod på en fladskærm. Det er jo tudetosset. :D
#329855
... men tilføjet to andre. Det er en glidebane, at der skal være så mange app-specifikke knapper. Tiderne skifter så hurtigt, at det ikke giver mening at have en hel knap dedikeret til noget, som måske er væk i morgen. Nu er det jo ikke engang en garanti, at man er stor, da Google jo selv lige har sløjfet deres film-udlejning.
#329856
Fin test :-) Får i A80j ind til test?
#329883
Til dem der kæmper med at finde den rigtige og ikke alt for dyre av-møbel løsning så kan jeg anbefale at designe og lave sit eget.
Vedhæftede filer
525A67E4-D16F-4846-A8E3-40A2C543C2EC.jpeg
525A67E4-D16F-4846-A8E3-40A2C543C2EC.jpeg (1.57 MiB) Vist 4788 gange
#329898
Hr. Hjort skrev: 19. apr 2021, 20:08 Til dem der kæmper med at finde den rigtige og ikke alt for dyre av-møbel løsning så kan jeg anbefale at designe og lave sit eget.
Ja, det ser fint ud. En meget praktisk udformning ifht det, det skal bruges til.

Når jeg kigger på udvalget af TV-borde hos butikker som IKEA og Jysk kan jeg godt undre mig en smule over, hvilken målgruppe de er designet til og hvad designerne havde forestillet sig at de skulle fyldes med. Smalle borde har ofte et asymmetrisk design (som jeg ikke ville kunne holde ud af at se på) og brede borde mangler ofte den nødvendige afstivning i midten til at kunne klare en større vægt. Hvis jeg skal have et TV-bord så skal det være et TV-bord og ikke en eller anden uskøn blanding af et TV-bord og en skænk.

Men hvad angår diskussionen om en centerfod vs. separate fødder i siderne så er det jo muligt at købe en TV-bordfod, som kan bruges med de fleste modeller. Dermed har man valget mellem den ene eller den anden løsning, hvilket man IKKE har, hvis TV'et er født med en bordfod.
#329899
Vedr. ABL skrives der i anmeldelsen:

"TV’et er stadig forsynet med en algoritme til at nedtone lyset, hvis der er statiske elementer på skærmen i for lang tid, og dette kan ikke slås fra, hvis det skulle være generende i udsendelser med eks. store scoreboards eller lignende. Systemet er en smule aggressivt og selvom det naturligvis er til for at skåne panelet, så kan der godt opstå situationer, hvor indhold har for store plamager af stillestående grafik, som dermed trigger panelet til at nedtone billedet uønsket."

Gælder det kun HDR eller gælder det også SDR?

Slipper man (stort set) for ABL, hvis man kun ser SDR-materiale i form af DVD/Blu-ray/flow-TV/YouTube?
#329920
aznhandles skrev: 20. apr 2021, 13:20
Hr. Hjort skrev: 19. apr 2021, 20:08 Til dem der kæmper med at finde den rigtige og ikke alt for dyre av-møbel løsning så kan jeg anbefale at designe og lave sit eget.
Har du selv lavet den? Eller?
Ja selv lavet... kunne ikke finde et købe møbel med de mål og behov jeg har. Bla at centeren skulle vinkles let opad og med skjult kabelføring til fronthøjttalerne. Og så er der gjort plads til 75” tommer tv senere på året. Kostede mig vel 2000 kr- tror jeg...
#329934
Globulus skrev: 20. apr 2021, 07:29 Vedr. ABL skrives der i anmeldelsen:

"TV’et er stadig forsynet med en algoritme til at nedtone lyset, hvis der er statiske elementer på skærmen i for lang tid, og dette kan ikke slås fra, hvis det skulle være generende i udsendelser med eks. store scoreboards eller lignende. Systemet er en smule aggressivt og selvom det naturligvis er til for at skåne panelet, så kan der godt opstå situationer, hvor indhold har for store plamager af stillestående grafik, som dermed trigger panelet til at nedtone billedet uønsket."

Gælder det kun HDR eller gælder det også SDR?

Slipper man (stort set) for ABL, hvis man kun ser SDR-materiale i form af DVD/Blu-ray/flow-TV/YouTube?
ABL er ikke skånefunktionen. ABL er den funktion, som drosler lysstyrken ned for at sikre, at strømforsyningen ikke overbelastes, hvilket også bevirker, at 100% dækning ikke kan opnå samme lysstyrke, som 10% dækning.

Jeg har ikke metodisk testet hvor meget dimming påvirker hhv. SDR og HDR eller målt på reduktionen i lysstyrken på de to. Jeg skal prøve at huske at tjekke det inden det ryger tilbage i papkassen - pt. er det kun LG C1, der er sat til.
#329955
Som jeg forstår det, så er ARC i dette TV placeret i 3. hdmi port. Eftersom det ikke er 2.1, udelukker det så E-arc og Atmos?

Og; min stue er meget lys. Er det så dumt af mig at gå efter et OLED TV?

Jeg havde lidt udset mig denne model, men eftersom jeg er gået væk fra Samsung QLED grundet manglende muligheder for Atmos, så virker det til, at det heller ikke er dette TV jeg skal have fingrene i.