Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#334756
Under opsætning, loggede din Chromecast da automatisk ind i alle de streaming-apps, som du har brugerprofil/abonnement på? :)

Prøv eventuel at tjek om din Chromecast forbinder på 2,4GHz eller 5GHz – og skift til det andet bånd. Den første Chromecast var kun kompatibel med den gamle 'n' WiFi-standard (og 2,4GHz), så der kan være tekniske faktorer bag forskellen på forbindelse. Hvis du bruger en medfølgende router fra din internetudbyder, så kan det uanset hvad være en god idé at overveje investering i en ordentlig router – ikke kun pga. Chromecast.
Af marlar
#334767
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål. I de fleste apps skulle jeg går til en særlige side med telefonen og indtaste en kode hvorefter appen loggede ind.

Jeg har prøvet både 2.4 GHz og 5 GHz samt forskellige kanaler. Måske har det hjulpet lidt, men den bliver stadig smidt af wifi.

Routeren er godt nok medfølgende, men jeg har ingen problemer ellers. Det er en Zyxel VMG3925-B10B.

Signalet er godt i stuen, og selv en lille ESP8266-ting jeg selv har bygget og som ligger gemt bag alt muligt i en reol, kan sagtens holde forbindselsen.

Jeg vil prøve at sætte et HDMI-forlængerkabel på og eksperimentere med placeringen. Desuden har jeg tænkt på om der kan være interferens fra den gamle CC som hænger lige opad den nye. Så den vil jeg koble fra og se om det har nogen indflydelse.

Når jeg googler kan jeg se at jeg bestemt ikke er alene med problemet, men alligevel vil jeg nok ombytte den og se om jeg skulle have været uheldig med mit eksemplar. For det er godt nok noget af et tilbageskridt med tanke på at den gamle CC ikke én gang i 7½ år har mistet forbindelsen!
#334769
Min pointe er: Så tog det jo heller ikke 3 minutter at opsætte enheden :)

TV-skærme er efterhånden ret afskærmede ift. WiFi-signaler på bagsiden, så enheder der sidder deromme kan godt have svært ved at komme til orde. Det kan selvfølgelig ikke udelukkes, at der er en defekt i produktet.

En løsning kunne være at tilslutte Chromecast kablet med Ethernet. Det kræver en adapter. Umiddelbart kan jeg ikke finde den i Googles danske butik, men den findes på den tyske her: https://store.google.com/de/product/chr ... en_2?hl=de
Af marlar
#334776
Årh, det er nu ikke helt ved siden af. Der var kun 5 apps at opsætte: DR TV, Netflix, Viaplay, CMore, TV2 Play.

Det med Ethernet kunne være en løsning. Jeg vidste ikke det var muligt idet den jo ikke har et stik til det, men det kører så via USB-C.
Af marlar
#334798
Jeg kan heller ikke finde den originale ethernetadapter på danske side, og Googles tyske butik sender ikke til Danmark. Til gengæld har jeg fundet denne fra AV-CABLES som kunne være et skud værd. Selv om det da er smartere at strømadapter og ethernet er kombineret så man kun skal bruge et stik (det er et forfærdeligt rod på hylden i forvejen!).

Men den fra AV-CABLES koster jo ikke så meget, så med mindre andre herinde direkte fraråder den, ender det nok med den.
Af marlar
#334809
Desværre siger AV-CABLES at adapteren ikke er kompatibel med CC med Google TV. Den passer ellers til alle de andre, samt fx Amazon Fire TV.

Tilføjet: Jeg kan se at det er fordi at CC med Google TV bruger USB-C i modsætning til de andre der bruger Micro USB.
#335204
En god nyhed herfra :)

Jeg fandt denne adapter til kun 229 kr, og den fungerer upåklageligt sammen med min CC med Google TV. Adapteren giver både strøm og ethernet gennem USB-C stikket, så der skal stadig kun bruges et enkelt 230V stik, hvilket var en lettelse da jeg i forvejen har et forfærdeligt rod i reolen bag stereoanlægget og gruede for at skulle have endnu en fordelerdåse liggende! Men det slap jeg heldigvis for.

Jeg kan også oplyse at CC'en desværre bare er født med elendigt WiFi. Jeg byttede den til en anden, men den er mindst lige så ustabil. Men pyt, nu kører det kablet, og det skulle jeg alligevel for at kunne spille 4K mv.

I øvrigt har jeg lige haft den med på ferie, og her havde CC med Google TV en kæmpefordel frem for de klassiske typer idet jeg uden problemer kunne forbinde til hotellets captive portal wifi. Og bruge VPN så det også var muligt at se fx DR TV. Begge disse ting er ikke umiddelbart mulige på de klassiske CC-modeller.
#336336
Vi har vores Google TV siden april nu, og fjernbetjeningen er begyndt at virke slidt. Man skal trykke hårdere for nedad end til andre retninger og volume reagerer heller ikke altid. Andre med samme oplevelse?

Jeg har forsøgt mig med mine Bluetooth hovedtelefoner, men af en eller anden grund, så afhænger lyden helt af app’en. DRTV, Disney+ og YouTube fungerer som forventet, men HBO Max og Apple TV+ er uden lyd. Meget mærkeligt.

Interfacet er ikke rigtig vokset på mig. Funktionelt vil jeg kalde det.

Til prisen er maskinen helt fin, og at kunne Chromecaste er helt klart et plus, men skulle jeg vælge igen, så havde jeg nok forsøgt at overbevise hjemmet om en Apple TV :)
#336562
Jeg kan kun aktivere Dolby Atmos i lydmenuen, når den er slået til at bruge tv'ets egne højtaler.I lydmenuen er "Audio Out (Optical/HDMI ARC)" valgt, men Dolby Atmos kan altså ikke blive valgt, når lyden er slået til at bruge "Audio Out (Optical/HDMI ARC)". Chromecasten er sat til TV'ets "TV-ARC hdmi" og soundbaren er på TV-ARC, når jeg bruger chromecasten, og jeg går ud fra, at det er derfor Dolby Atmos ikke virker, da det ikke kan køre igennem TV-ARC?

Hvis jeg sætter Chromecasten ind i soundbarens hdmi 1 eller 2, virker det til, kan jeg ikke få billede..
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8