Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#336562
Jeg kan kun aktivere Dolby Atmos i lydmenuen, når den er slået til at bruge tv'ets egne højtaler.I lydmenuen er "Audio Out (Optical/HDMI ARC)" valgt, men Dolby Atmos kan altså ikke blive valgt, når lyden er slået til at bruge "Audio Out (Optical/HDMI ARC)". Chromecasten er sat til TV'ets "TV-ARC hdmi" og soundbaren er på TV-ARC, når jeg bruger chromecasten, og jeg går ud fra, at det er derfor Dolby Atmos ikke virker, da det ikke kan køre igennem TV-ARC?

Hvis jeg sætter Chromecasten ind i soundbarens hdmi 1 eller 2, virker det til, kan jeg ikke få billede..
#336566
Om end ikke standardiseret i HDMI ARC, så kan Dolby Atmos godt sendes gennem HDMI ARC på nogle TV-modeller og så vidt jeg husker er LG C7 en af dem.

Er der mulighed for at vælge mellem 'bitstream', 'PCM' og 'passthrough' for HDMI ARC på LG C7? Det ligger, i hvert fald på de nyere LG-modeller, i en særskilt menu et sted. Prøv at se om en ændring til bitstream eller passthrough gør noget for Atmos.
#336628
Ok helt simpelt - Hvordan ville man skulle løse at få Dolby Atmos gennem Nvidia shield (har ikke haft problem med det) og Dolby Atmos og dolby vision gennem Chromecast, når jeg har disse elementer - et lg c7 TV, Nvidia shield tv 2017, og Chromecast med google tv.

Nvidia shielden er egentlig ikke problemet. Den er connected fra tv'ets hdmi 1 til soundbaren, og der kommer helt fint Dolby Atmos ud.

Det er Chromecast med google tv, der er problemet. Jeg får dolby vision, men ingen Dolby Atmos lyd.

Her er der billeder af indgangene på TV og på soundbar.

https://www.google.com/search?q=hw-k950 ... =992&dpr=2

https://www.google.com/search?q=lg+c7+c ... ent=safari

Ved simpelthen ikke, hvordan jeg griber den an



Jeg har connected det hele sådan her:

TV'ets hdmi 2 (tv-arc) ---- soundbar arc

NvIDIA Shield ---- hdmi 1 på soundbar (der kommer Atmos)

Chromecast sidder i hdmi 1 indgangen i tv'et (der kommer ingen Atmos, men der kommer heldigvis dolby vision)
Senest rettet af Fuggibuggi 13. nov 2021, 15:57, rettet i alt 1 gang.
#336747
Hvis du sætter Chromecast ned i 'HDMI In 2' på soundbaren, så skulle du gerne få Dolby Atmos igennem. Udfordringen er så, at du ikke får Dolby Vision videre til TV-skærmen, idet Samsung HW-K950 soundbaren ikke har passthrough af Dolby Vision.

Det fremgår også af nogle dokumenter jeg har liggende på HW-K950, at udfordringen med at få Atmos igennem på HDMI ARC faktisk ligger i HW-K950 og ikke dit TV. Der har været tale om en opdatering, men jeg tror ikke den er kommet. Generelt er Samsungs produkter ikke så venligt stemte overfor Dolbys formater.

Så desværre tror jeg ikke, at du kan få det hele igennem på samme tid med nuværende udstyr. :((
#342835
Rasmus Larsen skrev: 31. maj 2022, 10:38 Det tog sin tid, men i juni lanceres Chromecast med Google TV officielt i Norden, herunder Danmark. Det giver dybere integration af danske tjenester samt anbefalinger og reklamer.

Google lancerer officielt Chromecast med Google TV i Danmark

Brugerprofiler er også på vej ud til Chromecast: Forsinkede Google TV brugerprofiler er blevet klar
Bruger profiler er en game changer for mit vedkommende 👍🏽💪🏽
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8