Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#329543
Jeg vil bare lige indskyde at når du først har sat den op, så kan du nemt forbinde til hotel netværk, med captive portal (web login). Så den er rigtig fin at have med når man skal på ferie.
#329545
Rasmus Larsen skrev: 12. apr 2021, 08:58 Som sagt, så bruger jeg altid Google Home app'en til opsætning.

Det tager ikke 2 skridt at opsætte Chromecast med app'en...
jeg forstod bare du ikke gjorde, fordi du skriver du skulle bruge tastaturet på tv skærmen.

For når man bruge Google home app'en, siger man konfigurer enheder, den vil poppe op med dem som ikke er sat, så vælger man enheden, checker koden på skærm og telefon er ens, skrive dit Google login og password, så er den sat op. Det tager højst et par minutter eller 3
#329547
Det skal du uanset, om du bruger Google Home app'en eller ej. Du vil skulle logge ind i diverse apps og ikke alle bruger Androids API til tastatur.

Når jeg snakker om opsætning af en enhed, så mener jeg fra tilslutning til man kan læne sig tilbage og nyde en film. Uanset om man bruger Google Home app'en eller ej vil man f.eks. skulle konfigurere privatlivsindstillinger, fjernbetjeningen, opdatere systemsoftwaren og naturligvis logge ind i apps én efter én. Vi har sikkert flere streaming-apps end gennemsnittet.
Vedhæftede filer
IMG_1428.jpg
IMG_1428.jpg (111 KiB) Vist 3698 gange
#329549
Rasmus Larsen skrev: 12. apr 2021, 09:46 Det skal du uanset, om du bruger Google Home app'en eller ej. Du vil skulle logge ind i diverse apps og ikke alle bruger Androids API til tastatur.

Når jeg snakker om opsætning af en enhed, så mener jeg fra tilslutning til man kan læne sig tilbage og nyde en film. Uanset om man bruger Google Home app'en eller ej vil man f.eks. skulle konfigurere privatlivsindstillinger, fjernbetjeningen, opdatere systemsoftwaren og naturligvis logge ind i apps én efter én. Vi har sikkert flere streaming-apps end gennemsnittet.
Det burde jo så mon være formuleret i din anmeldelse i stedet.
#329552
Jeg synes da, at det fremgår :)

"Opsætning af Chromecast kræver tid og indsats (ca. 20 minutter for os). Man kan installere 'Google Home' app på en smartphone og scanne QR-koden på TV-skærmen, hvilket gør processen lettere, men det er stadig påkrævet, at man indtaster tekst med det træge tastatur på TV-skærmen. Under opsætning spørger Google til hjemmeadresse, lokation, adgang til Bluetooth mm. hvilket ikke er særligt betryggende. Man kan slet ikke bruge enheden uden at acceptere Googles politik for datadeling."

Og:

"Efter den indledningsvise opsætning installerer Chromecast seneste systemopdatering, hvorimens enheden er låst – optimalt kunne det jo ske senere. Først herefter kan man komme i gang med at indtaste brugernavne og koder i apps. Det er en trættende proces og det virker som en opgave for Google (eller Apple); hvordan man på sikker vis deler brugernavne mellem apps på en håndholdt enhed og TV-enhed, når begge kører samme styresystem. Ikke desto mindre er dette den aktuelle status på streamingenheder."

Og:

"Google kræver stadig ikke, at apps bruger standard-tasturet i Android, hvorfor mange apps vælger at bruge eget tastatur. Det betyder konkret, at man ikke kan bruge 'Android TV' app på smartphone til at indtaste tekst."
Af Ddur
#329664
Jeg er enig i, at Chromecast med Google TV godt kunne bruge lidt flere kræfter, så menuerne blev afviklet mere flydende. Derfor er det også ekstra ærgerligt, at de nye Sony tv med indbygget Android TV/Google TV efter sigende hakker endnu mere. Håber at I Flatpanels.dk kommenterer på dette i jeres test af Sony A90J.
Af steadi
#329843
Oplevede lige stutter i en 4K HDR film på Disney+, men det var ikke framerate, som er grunden. Der gik vel 5-10 sekunder mellem hvert hak.

Hvis ikke Netflix sagde, at jeg mindst kører 40 mbps (og normalt 60-70), så havde jeg tænkt buffering... men efter at have genstartet, så kunne jeg i hvert fald ikke se noget i samme videosekvens igen.

Andre der har oplevet lignende?

Jeg kan huske fra min Android-tid, at genstart var en nødvendighed fra tid til anden, så jeg tænker, at det samme måske er tilfældet med Google TV? Det er jo ikke det dyreste hardware, som Google har brugt :)

Edit: lol, nu begynder den også at smide nettet. Det går meget godt.
#329865
Jeg forstår ikke i siger i skal logge in i alle apps?
Min Chromecast med Google TV logger selv ind i alle aps, som jeg tidligere har været logget ind via chromebrowser.

Første gang jeg åbner f.eks. Netflix, Viaplay, Discovery+, Disney+, Tv2play osv. Så foreslår den mit login korrekt, og jeg trykker bare "ok".

Fra jeg satte Chromecast i, til jeg have alt op og køre, inkl. apps og login gik der max 5 minutter.

Det mest bøvlede er at findes apsne, da app søgefunktionen er helt vildt dårlig på Google TV.
Har også lidt problemer med at holde billede flydende. Syntes både 50 og 60hz giver mig problemer :-/ Sidstnævne er eneste grund til jeg stadig holder fast i AppleTV4K også.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8