Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ntn9000
#324118
Sammenligningen med Shield og Apple TV går på streaming-delen. Det er samme opgave som udføres, altså 4K-streaming ved dekodning af HEVC/VP9. Og den udføres dårligere på PS5, men alligevel trækker PS5 11-13x strømforbruget af Apple TV. Det kræver ikke særlig hardware at dekode 4K via HEVC/VP9 efterhånden. For den omkostning, som det koster brugeren over få år, kunne Sony jo reelt have indbygget en hel companion ARM SoC. I stedet lægges omkostningen bare over på brugeren (og samfundet) på en anden måde. Der er flere potentielle løsninger.
Hvor højt er strømforbruget for en stationær computer i idle? 80-100 watt? Jeg godtager præmissen om, at det, på mediedelen, er dyrt og uhensigtsmæssigt sammenlignet med eksempelvis Apple TV, men hardwaren er helt grundlæggende en anden. Derfor bør det ikke være overraskende, at den trækker meget mere strøm end ATV og Shield. Sammenligningen med Series X bør dog give Sony røde kinder og det vil være en fiasko ikke at kunne rette lidt op på det i fremtiden.
Det synes jeg nu ikke, vi har. PS5 stod frit på gulvet det meste af tiden. Vi har i testen forsøgt at komme omkring flere brugsscenarier.
Jeg så bare jeres billede fra tv-møblet og tænkte, at I brugte jeres "hverdagssetup" i anmeldelsen. Personligt vil jeg også gemme den mest muligt af vejen, men lidt luft har den nu alligevel fortjent ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#324129
Ntn9000: Jeg er som sådan heller ikke overrasket for vi har målt strømforbruget på diverse konsoller op gennem tiden. Men jeg tror, at at en del købere derude vil blive overrasket over forholdene.

Jeg ved ikke, hvor mange der bruger deres konsol som primær streamingboks længere, men engang var PlayStation den mest anvendte platform til Netflix (ifølge Netflix selv). Så det er ikke unormalt, at det sker :)
Af Alex B
#324139
Enig, hastigheden lader til at være bedre end PS4 på det samme wifi. PS5 understøtter wifi 6, men der må være andet i spil også, da jeg ikke forventer min gamle router taler det nyeste sprog.
Af Kozmok
#324148
Har kun lige skimtet denne artikel. Men synes jeg har fået det indtryk flere steder på Youtube at Ps5 støjer mindre, og bliver mindre varm end Xbox Series X. Måske niveauerne varierer meget fra komponenter til komponenter, så der ikke kan findes en helt autentisk test.
Af Ntn9000
#324150
Alex B skrev: 9. dec 2020, 13:37 Enig, hastigheden lader til at være bedre end PS4 på det samme wifi. PS5 understøtter wifi 6, men der må være andet i spil også, da jeg ikke forventer min gamle router taler det nyeste sprog.
Den originale PS4 understøttede kun wifi 802.11n/a/g/b og kun ved 2,4 GHz. Så er din router fra, lad os sige, 2015, og befinder sig i nærheden af din PS5, vil du opleve en stor forbedring.
Brugeravatar
Af bendix
#324174
I forhold til testen og afsnittet omkring spillet Spiderman Miles Morales samt hvilke grafik muligheder man har. Så er der idag d 9 December tilføjet muligheden for 60fps og Ray Tracing med dynamisk 4k. Billedet her er taget med min overeksponerede Samsung S20 +
Vedhæftede filer
20201209_162649.jpg
20201209_162649.jpg (2.59 MiB) Vist 6123 gange
Brugeravatar
Af bendix
#327154
Et det korrekt at på LG C9 så på PS5 kan RGB godt stå på Fuld med sort niveau på automatisk hvis man kun benytter PS5 til spil, hvor C9 så er sat til PC.

Modsat hvis man både ønsker at spille samt se film så skal RGB stå på begrænset på PS5 samt Sort niveau lav på C9?
Brugeravatar
Af bendix
#328109
Omkring lyd så er jeg gået igennem mine indstillinger. På mit tv C9 står den pågældende HDMI til Bitstream.

På PS5 er HDMI out til TV og Lyd output som Soundbar. Men er der fordele eller ulemper ved at sætte PS5 til LPCM, DTS Bitstream eller Dolby Bitstream?
Soundbaren er en Beosound Stage og har ikke DTS.

Men LPCM eller Dolby når jeg udelukkende spiller og aldrig ser film på konsollen?
Af aalb1970
#328116
Dolby er den gamle lossy version på PS5 (640 kbps). LPCM vil derfor altid være at foretrække, når det gælder spil, da lyden afspilles uden komprimering.