Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aalb1970
#323580
Dashboardet er forvirrende ift. Playstation. Her kunne MS godt lære noget af Sony.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#323582
Robin N skrev: 2. dec 2020, 13:06Quick Resume står dog for langt nede på listen over plusser (og for langt nede i selve anmeldelsen), da det er generelt undervurderet. Det er en afsindig revolutionerende ny feature inden for gaming, der giver en helt ny oplevelse. I mine øjne er Quick Resume alene en grund til at anskaffe sig Series X.

Jeres kritik af formfaktoren er helt hen i vejret. Den er jo utrolig kompakt og lille, kan uden problemer komme ind i de fleste stuer. Der er en tendens blandt os entusiaster at have disse mærkelige “tv-møbler”, men de fleste mennesker kan uden problem have den stående enten på gulvet (som mig selv), på et tv-bord eller ved siden af TV’et. Den er desuden ikke cylinderformet, da den er firkantet/kvadratisk.
Hej Robin. Tak for dit input. Plus/minus listen er ikke rangeret fra top til bund, men jeg godt se, at den lægger op til at det er tilfældet. Det er ikke for at negligere Quick Resume for jeg er helt enig i, at det er en fantastisk funktion - og noget jeg mangler, når jeg rykker til PS5'eren her ved siden af.

Jeg ved ikke, hvorfor jeg fik skrevet cylinderformet, for det er den selvfølgelig ikke. Design er naturligvis smag og behag. Ikke desto mindre ville jeg gerne have mine egne erfaringer med, da jeg tror, at andre måske kan finde dem nyttige. Jeg synes ikke, at den er kompakt :) Tværtimod. Jeg synes, at Xbox One S/X og særligt PS4 Pro allerede er markant større end hvad godt er, men det er naturligvis også et teknologispørgsmål. Dog vil jeg tro, at det bliver et større tema i denne generation end tidligere baseret på flere teknologiske udviklinger, som er sket i senere år.
Brugeravatar
Af TimHelmbo
#323584
Rasmus Larsen skrev: 2. dec 2020, 10:17
hugosarang skrev: 2. dec 2020, 08:01 Super god anmeldelse :) Skal i også anmelde PS5? :)
Allerede i fuld gang - og følger snarest :) Det har været en interessant periode med to næsten samtidige lanceringer af konsoller. Det har givet ud god mulighed for at sammenlign.

Står her og er i super i tvivl om hvilken box man skal anskaffe sig af de 2 - PS5 eller XBSX..... Hvad er din mening her og nu på stående fod, som en gamer (alt multimedie, er der andre enheder til) Torben ?
Af Robin N
#323586
aalb1970 skrev: 2. dec 2020, 13:22 Ang. Quick resume:

Det virker ikke stabilt og med alle spil. F.eks. virker det ikke med det nye Call of Duty, fordi forbindelsen til spillets servere skal genetableres, hver gang man skifter til et andet spil og tilbage. Det samme gælder i et vist omfang også for Assassin's Creed Valhalla.

Omvendt virker de Xbox One spil, jeg har test, upåklageligt.

Men under alle omstændigheder er det en fed funktion.
Hvad mener du med det ikke virker stabilt? Der er nogle spil som endnu ikke supporterer det, men som kommer til det med tiden. Ellers virker det jo helt perfekt. Man kan endda tage en disc ud, slukke for strømme, tage kablet ud og sættte det i igen — hvor man så stadig booter ind via. Quick Resume. Det er jo helt vildt.

Selvfølgelig virker det ikke med Call of Duty :D Du har jo selv svaret på hvorfor, netop pga. serverforbindelse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#323587
Robin N skrev: 2. dec 2020, 13:06 Jeres kritik af formfaktoren er helt hen i vejret. Den er jo utrolig kompakt og lille, kan uden problemer komme ind i de fleste stuer. Der er en tendens blandt os entusiaster at have disse mærkelige “tv-møbler”, men de fleste mennesker kan uden problem have den stående enten på gulvet (som mig selv), på et tv-bord eller ved siden af TV’et. Den er desuden ikke cylinderformet, da den er firkantet/kvadratisk.
Der må vi nok blot være enige om at være uenige. Vurdering af æstetik er ret subjektivt, men jeg vil også smide både Xbox Series X og PS5 i kategorien "voldsomt dominerende, voluminøse og meget grimme konsoller, som skal gemmes langt langt væk. Rasmus opponerer jo imod, at boksen ikke kan gemmes væk i et møbel - ikke at den er svær at få til at stå på gulvet ;)
Af Robin N
#323591
Torben Rasmussen skrev: 2. dec 2020, 14:24
Robin N skrev: 2. dec 2020, 13:06 Jeres kritik af formfaktoren er helt hen i vejret. Den er jo utrolig kompakt og lille, kan uden problemer komme ind i de fleste stuer. Der er en tendens blandt os entusiaster at have disse mærkelige “tv-møbler”, men de fleste mennesker kan uden problem have den stående enten på gulvet (som mig selv), på et tv-bord eller ved siden af TV’et. Den er desuden ikke cylinderformet, da den er firkantet/kvadratisk.
Der må vi nok blot være enige om at være uenige. Vurdering af æstetik er ret subjektivt, men jeg vil også smide både Xbox Series X og PS5 i kategorien "voldsomt dominerende, voluminøse og meget grimme konsoller, som skal gemmes langt langt væk. Rasmus opponerer jo imod, at boksen ikke kan gemmes væk i et møbel - ikke at den er svær at få til at stå på gulvet ;)
De fleste ville nok ønske en Series S formfaktor uden den sorte cirkel. Det er rigtigt, den er stadig voluminøs, men at kalde den meget grim er — som du siger — subjektivt, og derfor måske noget man skal passe på med at hæfte sig ved i en relativt rationel og objektiv analyse. Kan være på tide I skulle opdatere jeres møbler så, hvis de har så små reoler ;) Uagtet størrelse, så skal der altid være air flow.
Brugeravatar
Af bbplayer
#323593
Robin N skrev: 2. dec 2020, 14:59
Torben Rasmussen skrev: 2. dec 2020, 14:24
Robin N skrev: 2. dec 2020, 13:06 Jeres kritik af formfaktoren er helt hen i vejret. Den er jo utrolig kompakt og lille, kan uden problemer komme ind i de fleste stuer. Der er en tendens blandt os entusiaster at have disse mærkelige “tv-møbler”, men de fleste mennesker kan uden problem have den stående enten på gulvet (som mig selv), på et tv-bord eller ved siden af TV’et. Den er desuden ikke cylinderformet, da den er firkantet/kvadratisk.
Der må vi nok blot være enige om at være uenige. Vurdering af æstetik er ret subjektivt, men jeg vil også smide både Xbox Series X og PS5 i kategorien "voldsomt dominerende, voluminøse og meget grimme konsoller, som skal gemmes langt langt væk. Rasmus opponerer jo imod, at boksen ikke kan gemmes væk i et møbel - ikke at den er svær at få til at stå på gulvet ;)
De fleste ville nok ønske en Series S formfaktor uden den sorte cirkel. Det er rigtigt, den er stadig voluminøs, men at kalde den meget grim er — som du siger — subjektivt, og derfor måske noget man skal passe på med at hæfte sig ved i en relativt rationel og objektiv analyse. Kan være på tide I skulle opdatere jeres møbler så, hvis de har så små reoler ;) Uagtet størrelse, så skal der altid være air flow.
Det må være en fejl i din opfattelse af anmeldelser, de vil altid bære et præg af personlige holdninger, her og ude på nettet. Det kommer du sjældent udenom.

Hvis de ikke havde det personlige præg, ville de ofte jo ligne hinanden, for indgangsvinkel var så ikke individuel i opfattelse af produktet men en delt opfattelse, og den gad jeg da ikke læse.
Af Robin N
#323597
bbplayer skrev: 2. dec 2020, 15:49
Robin N skrev: 2. dec 2020, 14:59
Torben Rasmussen skrev: 2. dec 2020, 14:24
Der må vi nok blot være enige om at være uenige. Vurdering af æstetik er ret subjektivt, men jeg vil også smide både Xbox Series X og PS5 i kategorien "voldsomt dominerende, voluminøse og meget grimme konsoller, som skal gemmes langt langt væk. Rasmus opponerer jo imod, at boksen ikke kan gemmes væk i et møbel - ikke at den er svær at få til at stå på gulvet ;)
De fleste ville nok ønske en Series S formfaktor uden den sorte cirkel. Det er rigtigt, den er stadig voluminøs, men at kalde den meget grim er — som du siger — subjektivt, og derfor måske noget man skal passe på med at hæfte sig ved i en relativt rationel og objektiv analyse. Kan være på tide I skulle opdatere jeres møbler så, hvis de har så små reoler ;) Uagtet størrelse, så skal der altid være air flow.
Det må være en fejl i din opfattelse af anmeldelser, de vil altid bære et præg af personlige holdninger, her og ude på nettet. Det kommer du sjældent udenom.

Hvis de ikke havde det personlige præg, ville de ofte jo ligne hinanden, for indgangsvinkel var så ikke individuel i opfattelse af produktet men en delt opfattelse, og den gad jeg da ikke læse.
Det er ikke en fejl.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#323598
En objektiv anmeldelse er en opremsning af specifikationer eller rene målinger uden vurdering af godt eller skidt. Når der kommenteres på designet, så må det være subjektivt. Vi vurderer også design i de øvrige anmeldelser, og det vil i lige så høj grad være en vurdering fra anmelderen, som man så kan vælge at være lodret uenig med. Nogen er glade for Kia, andre kan ikke tåle at sidde i andet end en Audi - der vil være forskel på hvad man betragter som "flot" eller "lækkert".

Jeg tror du skal regne med, at PS5 også får kritik med på vejen for dens dimensioner (og look) :)
Af aalb1970
#323599
TimHelmbo skrev: 2. dec 2020, 13:57
Rasmus Larsen skrev: 2. dec 2020, 10:17
hugosarang skrev: 2. dec 2020, 08:01 Super god anmeldelse :) Skal i også anmelde PS5? :)
Allerede i fuld gang - og følger snarest :) Det har været en interessant periode med to næsten samtidige lanceringer af konsoller. Det har givet ud god mulighed for at sammenlign.

Står her og er i super i tvivl om hvilken box man skal anskaffe sig af de 2 - PS5 eller XBSX..... Hvad er din mening her og nu på stående fod, som en gamer (alt multimedie, er der andre enheder til) Torben ?
Dette er OT, da tråden handler om Series X, ikke Series X vs. PS5.

Du bør derfor starte en ny tråd.
Brugeravatar
Af Naiera
#323628
Robin N skrev: 2. dec 2020, 13:06 Jeres kritik af formfaktoren er helt hen i vejret. Den er jo utrolig kompakt og lille, kan uden problemer komme ind i de fleste stuer. Der er en tendens blandt os entusiaster at have disse mærkelige “tv-møbler”, men de fleste mennesker kan uden problem have den stående enten på gulvet (som mig selv), på et tv-bord eller ved siden af TV’et. Den er desuden ikke cylinderformet, da den er firkantet/kvadratisk.
Det der er godt nok noget sludder. Formfaktoren er helt hen i vejret; det er heldigt at jeg har et gammelt Ikea-møbel med en stor hylde i midten hvor den kan være uden problemer med udluftning og såen. Konsoller er til brug i stuen, og i de sidste 20 år har de (cirka) alle haft form cirka som en VHS-maskine, DVD-afspiller, parabol/kabel-modtager, osv. Der er en god grund til, at ingen andre, som laver maskiner til brug med fjernsynet, nogensinde har lavet sådan en klods før! Det er tydeligt at det er meningen, at den skal stå på højkant, men for mange vil det altså også betyde, at der kun er gulvet tilbage den kan stå på.
Brugeravatar
Af Naiera
#323629
Robin N skrev: 2. dec 2020, 14:13 Selvfølgelig virker det ikke med Call of Duty :D Du har jo selv svaret på hvorfor, netop pga. serverforbindelse.
Det virker selvsagt heller ikke i Fallout 76, men her er samtlige loade-tider til gengæld fuldstændig smadret, så oplevelsen på Seriously X er rigtig, rigtig meget bedre end på One X. Når spillet er loadet ind er forskellen også virkelig stor.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#323631
Apropos Series X og møbler, så forsøgte jeg at sætte den i klassisk dansk design. I den kvadratiske Montana-reol kan den stå oprejst med lidt luft øverst til udluftningen. I vores lidt 'fladere' Montana-reoler skal den ligge ned og har stadig lidt plads til udluftning, hvis den ligger med disc-drevet udad.

Kigger man på Microsofts 'exploded view' så synes jeg, at det er slåede, hvor lidt elektronik der rent faktisk er inde i kabinettet. Da jeg første gang hørte, at man ville overgå til SSD og potentielt droppe disc-drevet, så havde jeg ikke troet, at det alligevel ville betyde større konsoller end sidste generation.

Helt ideelt ville en spilkonsol vel nok kunne lukkes inde i et møbel, men i dag ville de naturligvis bryde sammen (min PS4 Pro går ofte ned og melder op overophedning selv med åben front i møblet). Med mindre man tæller enheder som Nvidia Shield og Apple TV 4K som spilkonsoller. Potentielt kunne der jo i sidstnævnte til næste år sidde en SoC (M1 eller lignende), der målt på GPU'ens TFlops markant overstiger både PS4 og Xbox One S, uden behov for aktiv køling. Hvad der sker kan vi naturligvis kun gisne om, men det er det jeg mener, når jeg skriver, at vi i denne konsolgeneration (modsat tidligere, hvor der så omvendt har været andre relevante sammenligninger) kommer til at tale om alternativer i form af både streaming og mere almennyttige mediebokse, der også kan afvikle spil - i meget samme stil som en smartphone i dag også er blevet vores GPS, kalender, håndholdte spilkonsol, musikafspiller osv.

Billede
Vedhæftede filer
xboxmontana.jpg
xboxmontana.jpg (182.87 KiB) Vist 4604 gange