Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#319829
Firefox er opdateret i samme udstrækning som Tizen og WebOS, dvs platformen strander hvert år på den overordnede version den har ved lancering. Det er en tam forklaring du har fået.

Vi har sat fokus på de manglende opdateringer i flere år nu - hos alle de producenter, som praktiserer det.
#320002
Ja, jeg ved godt at ingen af dem opdatere deres systemer, det har jeg læst i adskillige af jeres anmeldelser. Han mente at selv nye helt OLED Panasonic kørte på flere år gamle Firefox versioner, da Firefox helt er holdt op med at udvikle på det her for flere år siden, og Panasonic burde gå over til en af de andre..!! Men hvad ved jeg..
Kan du løfte sløret lidt for hvor tæt i er på at ligge jeres test ud til offentlig skue...???
#320298
Hvor svært skal det være for næsten samtlige producenter at smide det skide hdmi 2.1 stik i deres produkter... men okay. de nye konsoller kommer nok til at køre mere 4k/60fps. hvilket jo egentlig er dobbelt op end de konsoller som er her nu, som køre checkerbox + 30 fps ( snakker om AAA titler ).

@Rasmus Larsen - er der meget stor forskel på LG CX kontra dette tv i HDR/lystyrke - når man ikke er tv enthusiast?
#320300
Forskellen mht lys-håndtering vil ikke kun være i peaklysstyrke, idet HZ2000 har en langt bedre modstandsdygtighed overfor retention - og dermed også potentielt ift. burn-in. På OLED er det marginalerne der skiller modellerne fra hinanden, og LG er ikke langt bagefter på peak-lys. Sony ligger noget længere nede i feltet i den diciplin.
#320304
Torben Rasmussen skrev: 12. okt 2020, 13:03 Forskellen mht lys-håndtering vil ikke kun være i peaklysstyrke, idet HZ2000 har en langt bedre modstandsdygtighed overfor retention - og dermed også potentielt ift. burn-in. På OLED er det marginalerne der skiller modellerne fra hinanden, og LG er ikke langt bagefter på peak-lys. Sony ligger noget længere nede i feltet i den diciplin.
Så som landet ligger lige pt. lyder det som HZ2000 er toppen af poppen lige nu? ( dog uden HDMI 2.1 hvis det er vigtigt for en ) - sidder selv på et Samsung HU7505 ( gammelt tv efter hånden ) og det skal til at skiftes ud. Og tænker da det snart er black friday, måske hoppe på OLED 65 tommer vognen. Bare det at du siger den er mere modstandsdygtig overfor burn-in, gør allerede at jeg vil overse alle andre modeller.
#320319
TimHelmbo skrev: 12. okt 2020, 13:09 Og tænker da det snart er black friday, måske hoppe på OLED 65 tommer vognen. Bare det at du siger den er mere modstandsdygtig overfor burn-in, gør allerede at jeg vil overse alle andre modeller.
Jeg har også haft kig på 65HZ2000, men havde håbet at lyd kvaliteten var bedre og kunne konkurrere med en OK soundbar. HZ2000 var nede i ~23-24k med Powers 25% rabat. Hvis den kom ned i 20k på tilbud og jeg kunne leve med lyden kunne den godt være et alternativ til 65HZ1000 + Sonos Arc.
#320332
Det er da helt sort med alle de bagudvendte stik. Panasonic kom nu ind i kampen. og ja fjernebetjening ligner næsten min gamle til mit VT30. og det er alligevel et par dage siden.
Der er hellere ikke sket meget på det software delen, ligefor det ligner mit CRT TX-32 fra 1998 :)
#320390
Hej🙋‍♂️
Rigtig god review, som altid.

Jeg kan se at hos Power de har en PANASONIC 55" OLED TV TX-55HZ1000E, til salg, 5000 kr. billigere end HZ2000 modelen. Hvad er forskellen på de to? Jeg er kun interesseret i selve billedkvaliteten i film og ellers som almindelig Tv, ikke spil.
#320400
Panelet er ikke "efterbehandlet" af Panasonic på HZ1000, dvs. den har ikke samme lysstyrke og ikke samme modstandsdygtighed overfor retention. Dertil, så har den ikke samme højttaler og nok heller ikke samme fjernbetjening, som HZ2000.