Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#320304
Torben Rasmussen skrev: 12. okt 2020, 13:03 Forskellen mht lys-håndtering vil ikke kun være i peaklysstyrke, idet HZ2000 har en langt bedre modstandsdygtighed overfor retention - og dermed også potentielt ift. burn-in. På OLED er det marginalerne der skiller modellerne fra hinanden, og LG er ikke langt bagefter på peak-lys. Sony ligger noget længere nede i feltet i den diciplin.
Så som landet ligger lige pt. lyder det som HZ2000 er toppen af poppen lige nu? ( dog uden HDMI 2.1 hvis det er vigtigt for en ) - sidder selv på et Samsung HU7505 ( gammelt tv efter hånden ) og det skal til at skiftes ud. Og tænker da det snart er black friday, måske hoppe på OLED 65 tommer vognen. Bare det at du siger den er mere modstandsdygtig overfor burn-in, gør allerede at jeg vil overse alle andre modeller.
#320319
TimHelmbo skrev: 12. okt 2020, 13:09 Og tænker da det snart er black friday, måske hoppe på OLED 65 tommer vognen. Bare det at du siger den er mere modstandsdygtig overfor burn-in, gør allerede at jeg vil overse alle andre modeller.
Jeg har også haft kig på 65HZ2000, men havde håbet at lyd kvaliteten var bedre og kunne konkurrere med en OK soundbar. HZ2000 var nede i ~23-24k med Powers 25% rabat. Hvis den kom ned i 20k på tilbud og jeg kunne leve med lyden kunne den godt være et alternativ til 65HZ1000 + Sonos Arc.
#320332
Det er da helt sort med alle de bagudvendte stik. Panasonic kom nu ind i kampen. og ja fjernebetjening ligner næsten min gamle til mit VT30. og det er alligevel et par dage siden.
Der er hellere ikke sket meget på det software delen, ligefor det ligner mit CRT TX-32 fra 1998 :)
#320390
Hej🙋‍♂️
Rigtig god review, som altid.

Jeg kan se at hos Power de har en PANASONIC 55" OLED TV TX-55HZ1000E, til salg, 5000 kr. billigere end HZ2000 modelen. Hvad er forskellen på de to? Jeg er kun interesseret i selve billedkvaliteten i film og ellers som almindelig Tv, ikke spil.
#320400
Panelet er ikke "efterbehandlet" af Panasonic på HZ1000, dvs. den har ikke samme lysstyrke og ikke samme modstandsdygtighed overfor retention. Dertil, så har den ikke samme højttaler og nok heller ikke samme fjernbetjening, som HZ2000.
#320410
Tak, for en supergod anmeldelse, som altid - især når Panasonic er blandt ens favorit producenter sammen med SONY.

Den yderst besnærende og superfristende pris af Kr. 23.000 for en Panasonic HZ2000 65" på tilbud i forrige weekend med 25% rabat hos Power, har unægteligtæret været svært at modstå.

Personligt, havde jeg købt dette, hvis HZ2000 virkelig havde rykket på OLED teknologien sammenlignet mit i øvrigt fremragende 2018 SONY AF8 65" OLED.

Alle jer andre med endnu ældre fladskærme gik virkelig glip af et fantastisk tilbud på denne skærm, som øjensynligt IKKE bliver billigere i år.
#320412
Gromit skrev: 13. okt 2020, 17:07.
Alle jer andre med endnu ældre fladskærme gik virkelig glip af et fantastisk tilbud på denne skærm, som øjensynligt IKKE bliver billigere i år.
Den var stort set udsolgt med det samme, så det var en ret begrænset mulighed. Jeg tænker også at hvis først prisen har været dernede kan man nok forhandle sig til noget lignende hos feks et Panasonic Center hvis ikke BF giver noget.

Jeg er stadig i tvivl om hz1000 + Sonos Arc vs hz2000. Ingen tvivl om at Sonos er bedre lyd, men pga den måde vores tv sidder er jeg bange for at det vil se rodet ud med soundbar. Jeg må se at komme ud og kigge på dem istedet for bare at læse tests :)
#320427
Beundringsværdigt at de efterhånden år efter år kan levere skærme som enten er referenceskærm eller kommer tæt på. De tager sig også godt betalt, men hvor entusiaster og kendere, ved man hvad man får og man syntes snart at det er svært at gøre gode skærme bedre, men for nogle lykkes det altså alligevel..
#320436
PeterD skrev: 13. okt 2020, 21:10 Beundringsværdigt at de efterhånden år efter år kan levere skærme som enten er referenceskærm eller kommer tæt på. De tager sig også godt betalt, men hvor entusiaster og kendere, ved man hvad man får og man syntes snart at det er svært at gøre gode skærme bedre, men for nogle lykkes det altså alligevel..
Ja, der er dejligt at Panasonic, på topmodeller, hellere vil konkurrere på ren, rå billedekvalitet end på pris! Som du skriver, de tager sig betalt, men man får det ypperste! Skønt (og fristende) :D
#320438
Det skæmmer dog lidt, at de - ligeledes gang på gang - totalt ignorerer kritik af deres stikpanel og holder fast i deres “smart”-platform. Det sidste kan fikses med en Apple TV, men dårligt placerede stik er forever.
#320439
Hanga skrev: 12. okt 2020, 13:29 Sony stadig en smule foran på bevægelser (f.eks. sport) og i opskallering?
Ja, vi oplever stadig Sonys motion-system som en tak bedre overordnet.

Opskalering, hmm jo måske, men det er også i den mindre afdeling. Dog værd at huske på, at hvis man f.eks. kører alt sit TV igennem Apple TV 4K eller lignende bokse/konsoller, så er output på disse sat fast til 4K, så der er ikke noget for TV'et at opskalere. Så det kommer også an på ens set-up, altså om det overhovedet spiller en rolle.