Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#320509
Hanga skrev: 14. okt 2020, 19:43Det kunne tyde på at Sony var det rigtige valg hvis der skulle opgraderes nu, men som mange års glad Panasonic plasma ejer er der en vis mærke loyalitet.
Jeg synes, at Panasonic klarer sig rigtig fint. Sport er ikke en af de problematiske discipliner, så at sige. Det optages og transmitteres jo ofte i 50 billeder per sekund. Ofte hvis man oplever problemer med bevægelser i sport er det pga. for lav billedfrekvens på 25fps (ses ofte på streamingtjenesterne) eller fordi der sker billedfrekvens-konvertering et sted i kæden (fra 25/50 til 30/60) - så får man hak. F.eks. oplever mange dette med Chromecast, som ikke er opsat til 50Hz output. Motion-systemerne kommer mere til sin ret på indhold i lav billedfrekvens, synes jeg. Altså 24fps film. Fordi det er en så lav frekvens så kan det godt få en lidt stroboskopisk effekt på hurtige skærmpaneler såsom OLED.

Min kommentar om, at HZ2000 ikke er helt i top på sport er egentlig mere en hentydning, at vi godt kunne ønske os lidt højere lysstyrke i fuldskærm med disse ret lyse, klare farver fra sportsudsendelser. Særligt hvis man ser vintersport eller fodbold i dagstimerne. Det er ikke noget større problem, men der er plads til forbedring :)