Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#319509
Det er sådan min primære opsætning herhjemme fungerer. Apple TV 4K og PS4 Pro er faste enheder på TV'et, og så udskiftes der løbende enheder på de to andre HDMI-porte. Fjernbetjeningen fra Apple tænder/slukker TV og regulerer volumen. PS4 Pro kan tænde TV og skifte input, men ikke slukke (så der bruges Apples remote).

Torben siger, at hans Sony Android TV til tider starter på andre skærmbilleder end HDMI-porten med Apple TV, som tænder TV'et, hvorefter Sony TV'et så skifter over lidt efter. Lidt spildtid, men det ligger vist i Android TV, da jeg også har set andre modeller gøre det. Vi har herhjemme et LG TV, som vi er semi-tilfredse med ift. at undgå disse små ting. Tilfreds fordi man kan undgå webOS. Utilfreds fordi Apple TV tænder TV'et i 100% af tilfældene, men ikke altid slukker det. HDMI CEC blev ustabilt efter en firmware-opdatering til LG TV'et. Jeg kan ikke huske præcis hvordan det foregår på Panasonic faktisk, men jeg mener at huske, at det spiller fint i de nye generationer. Det er dog mange år siden, at jeg brugte Panasonic som primært TV (plasma-dagene) i stuen, og nogle gange spotter man jo ikke disse ting under en testperiode, da fejl på HDMI CEC ofte opstår sporadisk uden nogen logik. Der kommer en test af HZ2000 meget snart, men ser I GZ2000 til en super pris i mellemtiden, så synes jeg, at I skal slå til.

Kunne jeg få et OLED TV med Apples tvOS indbygget, så havde jeg ikke tøvet, men ja... rygtet vil vide, at de ikke længere arbejder på det.
#319515
Rasmus Larsen skrev: 25. sep 2020, 12:40 Der kommer en test af HZ2000 meget snart, men ser I GZ2000 til en super pris i mellemtiden, så synes jeg, at I skal slå til.

Kunne jeg få et OLED TV med Apples tvOS indbygget, så havde jeg ikke tøvet, men ja... rygtet vil vide, at de ikke længere arbejder på det.
Givet at jeg kun bruger et input (ingen spilkonsol), så håber jeg at det kan virke okay med CEC.

Der ærgrer mig lidt at jeg ikke købte hz2000 da Power have 25% :)

Og ja, Apple tv os indbygget ville være fantastisk.

Vil du mene at gz2000 er et bedre tv end hz1000? Og kan lyden på gz2000 konkurrere med en soundbar som feks Sonos Arc?
#319517
GZ2000 er bedre end HZ1000. Soundbaren i GZ2000 er bedre end gennemsnittet i TV, men ikke ekstraordinær og nok oversolgt lidt fra Panasonics side. Sonos Arc er markant bedre - ingen tvivl om det :)

Man kan selvfølgelig altid vente, men jeg tror ikke, at det er usandsynligt, at såvel Philips OLED805 som andre OLED TV kommer til gode priser på Black Friday eller i ugen op til. Det plejer at være på de dyreste TV, at de store besparelser kan findes.
#319520
Rasmus Larsen skrev: 25. sep 2020, 13:39 Sonos Arc er markant bedre - ingen tvivl om det :)
Jeg forstår ikke hvorfor de ikke har en udgave uden integreret soundbar (evt uden højttaler). Det bliver jo ikke for kønt hvis man ender med endnu en soundbar nedenunder...
Jeg har været rigtig glad for at min KRP-600M ikke have noget "fyld" med som tunere og højttaler.

Jeg må ud og besøge et Panasonic Center og kigge og lytte lidt...
Man kan selvfølgelig altid vente, men jeg tror ikke, at det er usandsynligt, at såvel Philips OLED805 som andre OLED TV kommer til gode priser på Black Friday eller i ugen op til. Det plejer at være på de dyreste TV, at de store besparelser kan findes.
Jeg venter helt bestemt på et godt tilbud (eller forsøger mig med at forhandle tæt på BF). Jeg prøver i øjeblikket at lave en liste over tv det er værd at slå til på hvis der er et skarpt tilbud.

HZ1000 er indtil videre på toppen tæt forfulgt af LG CX. Sony AG9 og A85 er også med men synes jeg har læst en del små-negativt ( player led DV og ingen forbedringer på near-black).

Phillips har indtil videre ikke været på listen da de plejer at være glade for overdrevne farver og ikke har BFI, men måske er det bare et spm on at betale for kalibrering.

Gz2000/hz2000 er lidt wildcards, synes de er svære at retfærdiggøre hvis lyden er utilstrækkelig, men med det rette tilbud.... ;)
#319536
Interessant at læse om de fejl på HDMI CEC.
På mit gamle Panasoic Plasma tv oplevede jeg pludeseligt, at lyden forsvandt efter jeg skifter fra ekstern media player tilbage til TV.
Eneste løsning er at slukke helt for strømmen til begge. Så iriterende.
Har sikkert også været en firmware opdatering, der var skyld i det i sin tid.
Troede at det måske var ét af HDMIkablerne, det var galt med..


Rasmus:
Kan jeg lokke dig til at svare på mine spørgsmål/overvejelser i denne tråd?
viewtopic.php?f=2&t=50348&p=319511#p319511

Jeg har lidt svært ved at finde ud af, om et Phillips 855 er overkill i forhold til et LH B9 (eller C9, hvis det kan opdrives) mht mine behov
#319874
God ameldelse. Fik i dag bestilt et 55oled855 til 9749kr (minus 25% weekend). Nu har jeg så ikke helt forstået i anmeldelsen hvilke billed profiler der kan anbefales til almindelig flow TV. Og til hdmiport med en tilsluttet Apple TV.
Rasmus. Uden at gå i dybden kan du så foreslå en profil til hver af de to? Jeg ønsker ikke at skulle toggle profiler konstant.
#320530
Jeg står og skal have et nyt 55" OLED TV, men udelukkende til at se film på (ingen gaming - det har jeg PC til). Efter at have læst både jeres anmeldelse af LG CX og dette TV, og taget i betragtning at vi har en ret lys stue, ja så lader dette til at være et bedre TV (særligt pga. brightness). Men det er ikke testet af ret mange derude lader det til, og det er formentligt et mindre populært TV end LG CX og Sonys tilsvarende. Så er det jeg tænker, at der må være noget ved dette TV, som gør det mindre attraktivt. Eller er det helt forkert? :)
#320540
Zylian skrev: 15. okt 2020, 11:37Men det er ikke testet af ret mange derude lader det til, og det er formentligt et mindre populært TV end LG CX og Sonys tilsvarende. Så er det jeg tænker, at der må være noget ved dette TV, som gør det mindre attraktivt. Eller er det helt forkert? :)
Hvilke steder tænker du der ikke har reviewet det?

HDTVTest:
AVforums: https://www.avforums.com/reviews/philip ... view.17861
WhatHifi: https://www.whathifi.com/reviews/philips-65oled805
#320542
ziphnor skrev: 15. okt 2020, 14:05
Zylian skrev: 15. okt 2020, 11:37Men det er ikke testet af ret mange derude lader det til, og det er formentligt et mindre populært TV end LG CX og Sonys tilsvarende. Så er det jeg tænker, at der må være noget ved dette TV, som gør det mindre attraktivt. Eller er det helt forkert? :)
Hvilke steder tænker du der ikke har reviewet det?

HDTVTest:
AVforums: https://www.avforums.com/reviews/philip ... view.17861
WhatHifi: https://www.whathifi.com/reviews/philips-65oled805
Helt konkret tænkte jeg rtings, men jeg havde ikke set den på AVforums, så tak for delingen :). Men hvis LG CX alligevel er så meget mørkere, særligt i SDR-content, forstår jeg ikke hvorfor det anbefales så meget bredere. Det lader til det kun er ift. gaming, at det er bedre end OLED805(?).
#320544
Zylian skrev: 15. okt 2020, 14:59 Helt konkret tænkte jeg rtings, men jeg havde ikke set den på AVforums, så tak for delingen :). Men hvis LG CX alligevel er så meget mørkere, særligt i SDR-content, forstår jeg ikke hvorfor det anbefales så meget bredere. Det lader til det kun er ift. gaming, at det er bedre end OLED805(?).
rtings er US based, og jeg tror ikke Phillips OLED sælges i US.

Jeg tror primært LG CX bliver anbefalet pga af "future proofing" I forbindelse med HDMI 2.1, men jeg må indrømme at jeg har svært ved at se det være relevant for andet end gamers i TV'ets levetid (jeg ser ikke lige streaming i 120fps/4k lige om hjørnet).

Udfra testen ser det ikke ud som om 805 kræver noget tweaking for at få et korrekt billede, så jeg ville ihvertfald have lyst til at få den kalibreret. På det punkt ser LG CX bedre ud hvis jeg forstår målingerne korrekt.

Derudover er der 120hz BFI på LG CX.

Jeg er dog ret nysgerrig over hvorfor LG CX har en billedkvalitet på 96 mens de fleste andre OLED har 95 (pånær Panasonic HZ200 som har 97).