Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#315676
Anmeldelsen af Samsung Q90T (uden One Connect) / Q95T (med One Connect) er online. Det Samsungs 2020-flagskib indenfor 4K LCD TV med zone-styring, Tizen og HDMI 2.1
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1594195888

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.

Bemærk: Som noget nyt er debattråden til spørgsmål op til publicering af testen nu lagt sammen med debattråden til selve testen. Indlæg omkring selve testen starter fra dette indlæg
#315686
Man skal nok lige være opmærksom på, at Q95T - på trods af navnet - har færre zoner end Q90R fra sidste år. Feaguremæssigt svarer Q95T til Q90R, men man har altså forbeholdt de 480 zoner for 8K-modellerne. Jeg har ikke talt antallet af zoner endnu, men på styringen af lyset, så minder Q95 mere om de mindre modeller fra sidste år end den minder om Q90R.
#315692
Hvad jeg kan læse rundt omkring på diverse sider, går snakken meget på, at Samsung 4K flagskib Q95t/Q90T har mindre Zoner, MEN langt mere avanceret algoritmer, som derved kan levere et ligeså godt, måske bedre sort niveau.

Jeg gad godt høre jeres mening og oplevelse omkring dette :-)

Tænker det kunne være relevant for mange da 2020 modellerne jo kommer med hdmi 2.1 til fremtidens konsoller.

Personligt savnede jeg testene og da jeg fik et godt tilbud på en Q800t , slog jeg til, da jeg kunne læse mig til at denne havde flere . zoner end Q95t. Men om man reelt kan opleve en forskel, skal jeg ikke kunne svare på :-) Er dog rigtig tilfreds :-)
#315823
Nej, du vil ikke kunne tage en ny One Connect og sætte til et ældre TV. Tidligere havde Samsung nogle såkaldte "evolution kits", som essentielt gjorde dette, men de fik kun lov at leve nogle få år før det koncept blev udfaset igen.
#315856
Så vidt jeg kan google mig til er selve kablet til q95t det samme som på 2019 modellerne. Gad godt vide om det bare giver fejl eller om en 2020 boks vil virke med 2019 display. Ved godt boksen ikke sælges seperat så det ikke vil være ofgicielt muligt.. men det kunne jo være..
#315927
OC boksen til Q90 2019 kan kun bruges til det fjernsyn den er købt sammen med, man kan altså ikke bare skifte boks eller tv de høre sammen som par.
Ja Samsungs topmodeller har verdens bedste anti genskins skærm, det spiller MAKS.