Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#315674
Anmeldelsen af Sony A8 er online. OLED TV'et afløser sidste års AG8 som skridtet ned fra topmodellen. I år har A8 får Dolby Atmos support, Apple AirPlay 2, HomeKit og Android 9.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1591852046

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#315678
Fin test som sædvanlig. Bare lige for at forstå det korrekt, så vil jeg ikke opleve panelet "dimme" ved normal brug f.eks serier og film hvor der ikke er statisk logo'er mv. ? (selvfølgelig vil det skrue ned for lyset med 100% hvid skærm, det er jeg med på)
#315680
Nej, det er i situationer, hvor du har et større logo eller et scoreboard ved f.eks. en fodboldkamp - og det vil være i HDR det ses, ikke SDR. Jeg ser det ofte når jeg spiller, og lige hiver en eller anden menu frem - såsom inventory eller des lige - og lader den stå på noget for længe. Når man så shuffler rundt mellem menuer, så kan man spotte, at lyset lige boostes når man åbner et nyt menupunkt.
#315696
Fin og som sædvanlig grundig test! Tak.

Super at I fik nævnt problematikken omkring implementering af Dolby Vison.
Jeg håber lidt at Sony læser med, og fixer det.

Efter noget tid er jeg dog kommet frem til, at det nok ikke bør være en dealbreaker. Er generelt tilfreds.

Tror det var omvæltningen fra HDR10 på mit Philips 9002 OLED (kalibreret) til Dolby Vision på AG8 (kalibreret) der var lidt voldsom. Det er meget mørkt i en sammenligning, især fra ATV.

:)
#315700
bossvan skrev:Tak for en god anmeldelse.
Hvis man ikke spiller, så er HDMI 2.1 vel ikke afgørende?
Nej, det er primært til spilbrug det betyder noget. Man kunne forestille sig en vanvittig verden, hvor en streamingtjeneste pludselig tilbød 4K i 120 Hz, men realistisk set så er det nok ved spil det er aktuelt.
#315735
Ja fin test, men sorry hvor er det ensformigt at læse test af OLEDS skærme gaaaaaaab, glæder mig til at ny skærm teknik Micro Led og måske TCL X10 Mini Led skal testes, var Flatpanels ikke blevet lovet at de ville modtage en TCL Mini Led til test ???????
#315748
Tak for endnu en super anmeldelse. Det var særligt interessant at læse om dine observationer omkring “low profile” DV. Og ja- vi kan håbe at SONY læser med.

Omkring lip sync- oplevede du så nogen umiddelbar forsinkelse da du smækkede Sonos ARC på?