Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af morten69
#315368
Rasmus Larsen skrev: 5. jun 2020, 08:24
morten69 skrev: 5. jun 2020, 08:17 Torben Rasmussen du skriver i den andre tråden at man ikke kan få Atmos fra Appletv på lg oled. Jeg har lg oled c8 med appletv koblet rett i TV og samsung q96 koblet til Arc inngangen og jeg får Atmos fra Appletv.
Det ser ud som om, at det teknisk sker ved at konvertere Apple TV's output af Dolby Atmos i MAT til Dolby Digital Plus. Det sker on-the-fly. Konverteringen skulle give en forsinkelse, men det gør ikke noget med pakketeret indhold som film og serier. Vi har ikke TV'et stående til at tjekke, så jeg ved ikke om det betyder noget ift. konsolspil i Atmos?
Ja tv’en konverterer nok no-the-fly. Til og begynne med var det stor forsinkelse, men det er nå rettet i firmeware, men har ikke testet med Xbox.
Af morten69
#315371
Rasmus Larsen skrev: 5. jun 2020, 09:02 Giv endelig feedback når du får tjekket.

Kan jeg også lokke dig til at tjekke firmwaren på din Sonos Arc? Vores test-sample kører beta med version 12.0 og build 58077110.
Jeg kommer tilbake når jeg får testet neste uke.
Af morten69
#315383
Rasmus Larsen skrev: 5. jun 2020, 10:05 Hov måske jeg misforstod. Havde du planer om købe Sonos Arc, morten? :)

Men uagtet. Vend endelig tilbage ift. dine erfaring med Xbox One's Atmos i din nuværende opsætning, da samme forhold skulle gælde for Sonos Arc.
Jeg har bestilt Arc, men jeg har dessverre ingen Xbox og teste med
Af martin.møller
#315400
Hej Rasmmus. Kan I ikke lave en anmeldelse af JBLs 9.1 Dolby Atmos soundbar? Jeg har på fornemmelsen, at den klarer opgaven bedre end Sonos Arc.
Senest rettet af martin.møller 7. jun 2020, 15:03, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#315415
martin.møller skrev:Hej Torben. Kan I ikke lave en anmeldelse af JBLs 9.1 Dolby Atmos soundbar? Jeg har på fornemmelsen, at den klarer opgaven bedre end Sonos Arc.
Det kan ikke udelukkes. Vi går dog ind i den periode nu hvor TV’ene begynder at være klar til udlån, så fokus kommer til at være på dem det næste stykke tid.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#315426
100 angiver den perfekte score. Arc er ret langt fra perfektion, så jeg synes 78% er ganske udmærket. Du må måle den i forhold til de øvrige modeller for at få et indtryk af hvor vores skala ligger. Eclipse scorer pt højest og Ambeo ligger næsthøjest på vores rangliste. Jeg synes mine kritikpunkter fremgår ret tydeligt i anmeldelsen, så hvad savner du uddybet?

Jeg synes det er useriøst når test-sites uddeler maksimalt antal point/stjerner/hjerter/bamser til et produkt. Hvad betyder det? Hvis noget scorer maksimalt på en skala, så må der jo ikke findes noget bedre derude. Vores skala er endvidere dynamisk, så hvis der kommer udstyr, som flytter barren for bedst opnåelige, så kan vi rykke max-værdien, som så automatisk gennemregner alle scores ift den nye overligger. Det har vi gjort adskillige gange for TV nu, og det gør det muligt at bruge vores karakterer selv for ældre anmeldelser.
Af hugosarang
#315445
Torben Rasmussen skrev: 6. jun 2020, 15:59 100 angiver den perfekte score. Arc er ret langt fra perfektion, så jeg synes 78% er ganske udmærket. Du må måle den i forhold til de øvrige modeller for at få et indtryk af hvor vores skala ligger. Eclipse scorer pt højest og Ambeo ligger næsthøjest på vores rangliste. Jeg synes mine kritikpunkter fremgår ret tydeligt i anmeldelsen, så hvad savner du uddybet?

Jeg synes det er useriøst når test-sites uddeler maksimalt antal point/stjerner/hjerter/bamser til et produkt. Hvad betyder det? Hvis noget scorer maksimalt på en skala, så må der jo ikke findes noget bedre derude. Vores skala er endvidere dynamisk, så hvis der kommer udstyr, som flytter barren for bedst opnåelige, så kan vi rykke max-værdien, som så automatisk gennemregner alle scores ift den nye overligger. Det har vi gjort adskillige gange for TV nu, og det gør det muligt at bruge vores karakterer selv for ældre anmeldelser.
Tak for svaret og har altid været tilfreds, at I ikke giver 100% hver gang men er kritisk. Måske har de fået lidt fra sonos, så de skal reklamere for den. Men læste testen igennem og du uddyber det fint.
Tror jeg vælger at vente på eclipse, den nye model.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#315457
Jeg tvivler stærkt på, at der er penge involveret! Vi har ALDRIG oplevet, at et firma har forsøgt at købe sig til en god anmeldelse! Vi har nok bare forskellige udgangspunkt. Lyd&Billede havde en ret uheldig sag sidste år, hvor det kom frem, at de havde bedt firmaer spytte i kassen imod at få god omtale, men det er eneste umiddelbare sag jeg kender til i nyere tid. Og så er der visse amerikanske skribenter, som åbent har fortalt, at de ikke agter at være kritiske for så får de ikke lov at teste nyt grej først. Det er også dybt useriøst.

Vi prøver at bedømme i forhold til hvad man kunne få, hvis man tog det bedste fra alle øvrige produkter på markedet og smeltede dem i ét. For denne type produkter er 100% naturligvis ikke = lyden fra et 2 millionernes biografanlæg, men blot vores fornemmelse for hvad man kunne få af lyd, hvis man netop målte ift det bedste markedet pt. burde kunne præstere.

Hvis man mangler definition i Atmos-kanalerne i top, og hvis mellemtonen kæmper lidt med at holde kontrollen, så er man nede på point.

Jeg synes ikke man skal læse noget negativt i en score på 78%. Jeg har selv netop bestilt en Arc i går (nok delvist fordi jeg har Sonos alle andre steder i huset), så selvom jeg har prøvet bedre soundbars i hjemmet, så rammer Arc det kompromis jeg er villig til at leve med herhjemme - og så har jeg bagkanalerne i forvejen. Leveringstiden er dog lige rykket til d. 19. kan jeg se . Altenativerne var Ambeo, som er for voldsom i udseende, så konen har nedlagt veto og den har ingen bagkanaler. Stage mangler også bagkanaler, men er ellers også en favorit.
Af Kallespears
#315467
Torben Rasmussen skrev: 7. jun 2020, 09:41 Leveringstiden er dog lige rykket til d. 19. kan jeg se Billede.
Hvor ser du det henne?
Min står stadig til afsendelse d. 10. Juni ;;)

Putter man den i kurven på Sonos, står der os afsendelse d. 10 juni.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7