Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af elcom
#316038
Jeg har en PC sat til TV'et (Samsung Q90R), som kører lyd gennem TV'ets HDMI ARC til SONOS ARC. Hvis der er gået noget tid uden PC'en udsender lyd, så bliver lydstyrken ligesom nulstillet fra ARC'en og man skal manuelt skrue op for at der kommer lyd. Når man så starter noget, med lyd.

Jeg havde en SONOS Beam sat til før, og oplevede ikke lignende situation på den. Der holdt den valgte lydstyrke konsekvent.

Samsung har så også en irriterende implementering af lydstyrken på dette TV, så man får ikke nogen indikator af hvor man er lydstyrke mæssigt når man skruer op og ned, hvilket ikke gør det nemt at finde tilbage til det niveau man var på.

Jeg har ikke oplevet det fra andre enheder der er sat til TV'et, som Apple TV 4K. Men der er også som regel lyd konsekvent. Må teste lidt om jeg kan genskabe det på andre tilsluttede enheder.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#316048
Jeg synes ikke, at jeg har oplevet at lydstyrken gik i 0. Oftest så har mine enheder dog enten lyd eller slet ikke, så det er måske ikke så ofte jeg er endt i den situation. Vores testudstyr har eksempelvis ikke lyd, så lyden kommer igen når man skifter input.
Af George1
#316066
Hvad mener du der er vel tal der indikere hvor du ligger lyd styrke mæssigt???

Samsung har så også en irriterende implementering af lydstyrken på dette TV, så man får ikke nogen indikator af hvor man er lydstyrke mæssigt når man skruer op og ned, hvilket ikke gør det nemt at finde tilbage til det niveau man var på.
Brugeravatar
Af elcom
#316248
Torben Rasmussen skrev: 24. jun 2020, 15:26 Q90T kan godt outputte Atmos via DD+. Jeg har Q95T stående nu, og der er ingen problemer med at smide Atmos fra hverken Netlix på TV'et eller via apps på Apple TV og over i Sonos Arc.
Giver det håb for at Q90R også vil kunne få Atmos fra Apple TV til SONOS ARC, hvis den nogensinde får sin eARC update?
Atmos virker fint på de indbyggede apps i Q90R.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#316252
Jeg bruger faktisk ikke eARC til at opnå Atmos på Arc. Den indstilling på Q95T virker ikke rigtig i samspil med Arc, så Atmos kommer i form af DD+.
Af morten69
#316262
Jeg har satt opp en nvidia Shield og kan bekrefte at dolby truehd med Atmos virker på lg c8. Lg encoder truehd Atmos til dd+ med Atmos og sender det til Arc.
Brugeravatar
Af elcom
#316271
Torben Rasmussen skrev: 26. jun 2020, 06:29 Jeg bruger faktisk ikke eARC til at opnå Atmos på Arc. Den indstilling på Q95T virker ikke rigtig i samspil med Arc, så Atmos kommer i form af DD+.
Nej, men er der ikke noget med at passthrough fra eksterne enheder også bliver forbedret med eARC, også selvom det bare er Atmos i DD+?

Der er i hvert fald ikke Atmos fra Apple TV gennem et Q90R med normal ARC port, kun normal 5.1 surround.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#316277
Der må vi nok lige vende blikket mod Rasmus.

Jeg mangler stadig at teste passthrough ned eARC, idet jeg har pillet Sonos Arc fra Q95T, men før den blev pillet fra fik jeg ingen lyd når jeg aktiverede eARC på Q95.
Af aladdinvej
#316299
Hej

Skal jeg købe Arc ??
Jeg har p.t flg.
Playbar, sub, to play one i min stue.
Tv 65xe9005
Jeg synes det spiller ok, til det jeg ønsker,
Dog mangler jeg lidt tydelig tale, dette kan jo også ha noget at gøre med min alder (64) 😃
Jeg kan godt bruge sonos nye app.
Jeg forventer nok at først om ca et år skifte mit til, nok igen et sony, med oled...
Skal jeg skifte mine one til nyere model, sub er ca et år gl.
Hva anbefaler i ??
Vil evt en brugtpris på 1000kr være ok for min playbar hvis jeg vil sælge den ? Ca 2 år gl.
Hilsen
Flemming
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#316300
Du kan få væsentlig mere end 1000 kr for en 2 år gammel Playbar! Min fra 2013 gik for 2600, så din burde være mindst 500 mere værd.

Arc vil give dig en klarere vokal og der er intet af dit øvrige udstyr, som skal opgraderes for at virke med Arc. Hvis ikke prisen afskrækker dig, så ville jeg mene, at det er et oplagt skifte.
Af Kaktus-burger
#316329
eArc mig her, Arc mig der...suk!

Jeg glæder mig til den dag, hvor man ikke skal kæmpe mod hundrede forskellige standarder/formater på kryds og tværs. Hvor alt bare er plug-n-play.
Af Carlo
#317466
Hej ville det være fordel at tilslutte arc direkte fra tv boks (humax ys4000) fremfor hdmi/arc på tv uden earc
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7