Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#315415
martin.møller skrev:Hej Torben. Kan I ikke lave en anmeldelse af JBLs 9.1 Dolby Atmos soundbar? Jeg har på fornemmelsen, at den klarer opgaven bedre end Sonos Arc.
Det kan ikke udelukkes. Vi går dog ind i den periode nu hvor TV’ene begynder at være klar til udlån, så fokus kommer til at være på dem det næste stykke tid.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#315426
100 angiver den perfekte score. Arc er ret langt fra perfektion, så jeg synes 78% er ganske udmærket. Du må måle den i forhold til de øvrige modeller for at få et indtryk af hvor vores skala ligger. Eclipse scorer pt højest og Ambeo ligger næsthøjest på vores rangliste. Jeg synes mine kritikpunkter fremgår ret tydeligt i anmeldelsen, så hvad savner du uddybet?

Jeg synes det er useriøst når test-sites uddeler maksimalt antal point/stjerner/hjerter/bamser til et produkt. Hvad betyder det? Hvis noget scorer maksimalt på en skala, så må der jo ikke findes noget bedre derude. Vores skala er endvidere dynamisk, så hvis der kommer udstyr, som flytter barren for bedst opnåelige, så kan vi rykke max-værdien, som så automatisk gennemregner alle scores ift den nye overligger. Det har vi gjort adskillige gange for TV nu, og det gør det muligt at bruge vores karakterer selv for ældre anmeldelser.
Af hugosarang
#315445
Torben Rasmussen skrev: 6. jun 2020, 15:59 100 angiver den perfekte score. Arc er ret langt fra perfektion, så jeg synes 78% er ganske udmærket. Du må måle den i forhold til de øvrige modeller for at få et indtryk af hvor vores skala ligger. Eclipse scorer pt højest og Ambeo ligger næsthøjest på vores rangliste. Jeg synes mine kritikpunkter fremgår ret tydeligt i anmeldelsen, så hvad savner du uddybet?

Jeg synes det er useriøst når test-sites uddeler maksimalt antal point/stjerner/hjerter/bamser til et produkt. Hvad betyder det? Hvis noget scorer maksimalt på en skala, så må der jo ikke findes noget bedre derude. Vores skala er endvidere dynamisk, så hvis der kommer udstyr, som flytter barren for bedst opnåelige, så kan vi rykke max-værdien, som så automatisk gennemregner alle scores ift den nye overligger. Det har vi gjort adskillige gange for TV nu, og det gør det muligt at bruge vores karakterer selv for ældre anmeldelser.
Tak for svaret og har altid været tilfreds, at I ikke giver 100% hver gang men er kritisk. Måske har de fået lidt fra sonos, så de skal reklamere for den. Men læste testen igennem og du uddyber det fint.
Tror jeg vælger at vente på eclipse, den nye model.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#315457
Jeg tvivler stærkt på, at der er penge involveret! Vi har ALDRIG oplevet, at et firma har forsøgt at købe sig til en god anmeldelse! Vi har nok bare forskellige udgangspunkt. Lyd&Billede havde en ret uheldig sag sidste år, hvor det kom frem, at de havde bedt firmaer spytte i kassen imod at få god omtale, men det er eneste umiddelbare sag jeg kender til i nyere tid. Og så er der visse amerikanske skribenter, som åbent har fortalt, at de ikke agter at være kritiske for så får de ikke lov at teste nyt grej først. Det er også dybt useriøst.

Vi prøver at bedømme i forhold til hvad man kunne få, hvis man tog det bedste fra alle øvrige produkter på markedet og smeltede dem i ét. For denne type produkter er 100% naturligvis ikke = lyden fra et 2 millionernes biografanlæg, men blot vores fornemmelse for hvad man kunne få af lyd, hvis man netop målte ift det bedste markedet pt. burde kunne præstere.

Hvis man mangler definition i Atmos-kanalerne i top, og hvis mellemtonen kæmper lidt med at holde kontrollen, så er man nede på point.

Jeg synes ikke man skal læse noget negativt i en score på 78%. Jeg har selv netop bestilt en Arc i går (nok delvist fordi jeg har Sonos alle andre steder i huset), så selvom jeg har prøvet bedre soundbars i hjemmet, så rammer Arc det kompromis jeg er villig til at leve med herhjemme - og så har jeg bagkanalerne i forvejen. Leveringstiden er dog lige rykket til d. 19. kan jeg se . Altenativerne var Ambeo, som er for voldsom i udseende, så konen har nedlagt veto og den har ingen bagkanaler. Stage mangler også bagkanaler, men er ellers også en favorit.
Af Kallespears
#315467
Torben Rasmussen skrev: 7. jun 2020, 09:41 Leveringstiden er dog lige rykket til d. 19. kan jeg se Billede.
Hvor ser du det henne?
Min står stadig til afsendelse d. 10. Juni ;;)

Putter man den i kurven på Sonos, står der os afsendelse d. 10 juni.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#315482
Ikke den hvide. Jeg puttede i kurven i går, så du har nok bestilt for en uges tid siden gætter jeg på? Jeg ville ikke lægge en bestilling før jeg var færdig med at teste.
Af bromberg
#315495
Velsiddende at det er to ret forskellige størrelser - både fysisk og i pris.
Jeg har en ambeo hjemme pt, koblet på en pv1d subwoofer og rent målt på lydkvaliteten, er arc så på nogen måde sammenlignelig?
Ikke ift rumfølelse og surround effekt, men på den “rene” lydkvalitet.
Jeg har syntes alle soundbars jeg har prøvet har manglet en del krop i stemmeregisteret, hvordan klarer arc sig her?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#315496
Nej, jeg vil ikke vurdere, at Arc kan hamle op med Ambeo på musiksiden. Der er væsentlig mere punch og overskud i Ambeo til musik, hvilket nok især kommer til udtryk i ting som slagtøj og bas. Arc har også en lidt trist mangel på kontrol i mellemtonen, hvilket kan spottes hvis der er kraftfulde vokaler, som jeg også skriver lidt om i anmeldelsen. Men der er jo også prisen at tage højde for og Arc koster godt 1/3 af Ambeo (2/3 hvis man tager sub'en med), men det lyder lidt som om du allerede har din egen sub? Hvis det er tilfældet, så kan den jo ikke genbruges på Arc, så det er lidt et minus for dig, da du så skal ud og have fat i en ny sub fra Sonos.
Af bromberg
#315502
Torben Rasmussen skrev: 7. jun 2020, 21:25 Nej, jeg vil ikke vurdere, at Arc kan hamle op med Ambeo på musiksiden. Der er væsentlig mere punch og overskud i Ambeo til musik, hvilket nok især kommer til udtryk i ting som slagtøj og bas. Arc har også en lidt trist mangel på kontrol i mellemtonen, hvilket kan spottes hvis der er kraftfulde vokaler, som jeg også skriver lidt om i anmeldelsen. Men der er jo også prisen at tage højde for og Arc koster godt 1/3 af Ambeo (2/3 hvis man tager sub'en med), men det lyder lidt som om du allerede har din egen sub? Hvis det er tilfældet, så kan den jo ikke genbruges på Arc, så det er lidt et minus for dig, da du så skal ud og have fat i en ny sub fra Sonos.
Ja jeg har nemlig stadig min pv1d subwoofer som jeg er rigtig glad for.
Jeg har været ind over det meste sonos og var aldrig direkte utilfreds med nogen af delene.
Men når mit sonos 5.1 skulle levere på høj volumen blev manglerne tydelige. Ellers syntes jeg det var fint. Subben var fin ift hvad den er har at gøre med, men det var nok også det.
Også derfor jeg den seneste tid har kigget løsninger hvor jeg kan beholde min b&w sub.

Nu har jeg fået en væsentlig større stue og generelt mere tid til film/musik og jeg må indrømme ambeo har blæst mig bagover (jeg er nok også blevet mere optaget af at have en god lyd fremfor lyd helt omkring mig, hvor ambeo ikke helt formår at smide lyden bag mig, det gør div andre med bagkanaler trods alt, men ambeo levere bare en bedre lyd overall af de bars jeg har prøvet ellers).
Jeg kan nemlig have lidt svært ved at gennemskue hvor meget i vægter prisen taget ydelsen i betragtning:).
Er rigtig glad for i tør være kritiske i jeres test, det ses alt for lidt, men med nogle test er jeg i tvivl om prisen blir afgørende for hvor “godt et køb” varen er:).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#315511
Umiddelbart tæller prisen ikke nogen steder undtaget når vi uddeler vores topanbefaling-award. Alle produkters score evalueres på samme vilkår, så hvis du laver noget til 100.000 så har du principielt en fordel mht score, men det er vel også fair nok. Så må man selv afgøre om de ekstra point er prisen værd.
Af bromberg
#315515
Ah ok:).

For afklaring så, Soundstage score lidt højere overall end ambeo.
- Er det på lydsiden soundstage gør noget bedre?

EDIT: Ahhh glemmer den ikke kan tilsluttes en subwoofer
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7