Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af George1
#315331
Det var da lidt meget skuffende havde sat næsen op efter mere kvalitet i både atmos lyd og design( læs plastik)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#315332
Tjah, det er en soundbar til under 7000 kr. Den spiller jo fint, og har god surround, men Atmos-effekt er der ikke meget af sammenlignet med sværvægterne.
Af monsterslam
#315334
Testeren på Recordere er noget mere positiv, så det er måske noget med forventningerne. Var ellers næsten sikkker på at jeg skulle over på ARC inden testen, men nu bliver det sværere at vurdere om det skal være den eller Stage. Kan dog godt lide muligheden for ekstra bas til film med ARC + sub. Den er ikke nem 🤔
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#315341
Tjah. Jeg har haft en del soundbars hjemme forbi og bruger til dagligt en Sonos Playbar. Jens har en Beam, som er en noget mindre potent model, så det kommer nok an på hvad man sammenligner med. Jens har dog også haft Stage hjemme for nyligt, og den er mere i liga med Arc end Beam er.

Jeg synes nu heller ikke, at anmeldelsen giver udtryk for, at det er en dårlig soundbar. Det er bare ikke en eminent Atmos soundbar, og der er lidt konkurrence i det prisleje. Hvis man sænker sin forventning til hvor omsluttende lyden er, så gør Arc det glimrende og er en opgradering over Beam og Playbar på alle punkter. Prisen er jo ikke ret meget forskellig ift Playbar.

Ift Stage, så kommer det nok an på hvad man sætter pris på. Atmos-effekten er lidt bedre (ikke meget) på Stage, men du har ingen mulighed for at udvide. Jeg synes ikke valget er nemt mellem de to. Stage er også i en lidt anden liga rent finishmæssigt.

Generelt så synes jeg flere af de tests du kan finde på nettet er en tand for begejstrede og skøjter lidt let hen over manglerne. Vi har typisk en lidt mere kritisk tilgang i vore anmeldelser, hvilket man nok kan genkende hvis man også læser TV-anmeldelserne. Vi har tidligere i dag bragt en artikel omkring Atmos, som belyser nogle af de faldgruber man kan have i når man prøver at få Atmos hjem i stuen.
Af monsterslam
#315343
Jeg synes jeres anmeldelse(r) er gode og ikke mindst troværdige netop fordi I er meget kritiske. Jeg havde nu aldrig regnet med at Atmos ville være særligt godt i en soundbar, så er nok mere på jagt efter det bedste kompromis i forhold til at få en god lydoplevelse uden at skulle have store højtalere, receiver mm. Stage tiltaler især til siden med det lidt ekslusive finish, som man desværre ikke får med Sonos.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#315346
Herhjemme har vi så meget Sonos-grej i forvejen, at det giver mening, at holde sig til Sonos, men havde vi været mere "fri", så ville jeg nok være lige så splittet som du. Jeg synes især det er ved tilføjelsen af baghøjttalere, at Sonos vinder ift. flere af konkurrenterne. Man kunne endda lede lidt efter brugte Play:1 og komme ned i pris for hele sættet.
Af Kallespears
#315353
Pyha det var lidt en anden anmeldelse end Jens på rec.dk.

Var edder spændt på, at modtage min forhåbentlig på onsdag, efter Jens' WOW og WOW med wow.
Måske han har haft mindre forventninger til den, efter at have haft en Stage på besøg, hvor dine har været noget højere. Dunno.

Men forventningerne er banket lidt i jorden, efter at have læst din, måske det er godt nok. Den overtager pladsen, fra en Playbar- Så SUB og baghøjtalere står bare og venter.

Noget der virkelig skuffer mig, er det plastik, lige meget for fint og lala, bliver det aldrig samme touch, som hvis det havde været aluminium.
Men glæder mig da til at få det testet i egen bolig, men den fulde glæde må vente lidt, da mit Samsung 65F8005, skal skiftes ud når Sony eller vil komme ud af busken, med deres XH90
Senest rettet af Kallespears 6. jun 2020, 12:34, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#315357
Torben Rasmussen skrev: 4. jun 2020, 17:14 Det kan tilføjes, at Sonos har bekræftet tilføjelsen af LPCM til Arc via en opdatering senere. Ingen dato, dog.

https://en.community.sonos.com/home-the ... rc-6840185
Her er lidt yderligere info fra Sonos:

- "The Arc will support MAT, AC-3, Enhanced AC-3, and L-PCM. Currently we only support L-PCM for stereo sources."
Kilde: https://www.reddit.com/r/sonos/comments ... c/fr8kc6i/

MAT, AC-3 og e-AC-3 er alle Dolby-formater. MAT er PCM med metadata; en særlig variant fra Dolby. "Normal" multikanals PCM er pt. begrænset til stereo i Sonos Arc, men opdateres til multikanal, lover de. Indtil det sker kan man opleve problemer med multikanals lyd fra f.eks. PC/konsolspil.

Samtidig med vores vores test af Sonos Arc har vi også publiceret denne guide til Dolby Atmos.
Af morten69
#315365
Torben Rasmussen du skriver i den andre tråden at man ikke kan få Atmos fra Appletv på lg oled. Jeg har lg oled c8 med appletv koblet rett i TV og samsung q96 koblet til Arc inngangen og jeg får Atmos fra Appletv.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#315367
morten69 skrev: 5. jun 2020, 08:17 Torben Rasmussen du skriver i den andre tråden at man ikke kan få Atmos fra Appletv på lg oled. Jeg har lg oled c8 med appletv koblet rett i TV og samsung q96 koblet til Arc inngangen og jeg får Atmos fra Appletv.
Det ser ud som om, at det teknisk sker ved at konvertere Apple TV's output af Dolby Atmos i MAT til Dolby Digital Plus. Det sker on-the-fly. Konverteringen skulle give en forsinkelse, men det gør ikke noget med pakketeret indhold som film og serier. Vi har ikke TV'et stående til at tjekke, så jeg ved ikke om det betyder noget ift. konsolspil i Atmos?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7