Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aladdinvej
#316299
Hej

Skal jeg købe Arc ??
Jeg har p.t flg.
Playbar, sub, to play one i min stue.
Tv 65xe9005
Jeg synes det spiller ok, til det jeg ønsker,
Dog mangler jeg lidt tydelig tale, dette kan jo også ha noget at gøre med min alder (64) 😃
Jeg kan godt bruge sonos nye app.
Jeg forventer nok at først om ca et år skifte mit til, nok igen et sony, med oled...
Skal jeg skifte mine one til nyere model, sub er ca et år gl.
Hva anbefaler i ??
Vil evt en brugtpris på 1000kr være ok for min playbar hvis jeg vil sælge den ? Ca 2 år gl.
Hilsen
Flemming
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#316300
Du kan få væsentlig mere end 1000 kr for en 2 år gammel Playbar! Min fra 2013 gik for 2600, så din burde være mindst 500 mere værd.

Arc vil give dig en klarere vokal og der er intet af dit øvrige udstyr, som skal opgraderes for at virke med Arc. Hvis ikke prisen afskrækker dig, så ville jeg mene, at det er et oplagt skifte.
Af Kaktus-burger
#316329
eArc mig her, Arc mig der...suk!

Jeg glæder mig til den dag, hvor man ikke skal kæmpe mod hundrede forskellige standarder/formater på kryds og tværs. Hvor alt bare er plug-n-play.
Af Carlo
#317466
Hej ville det være fordel at tilslutte arc direkte fra tv boks (humax ys4000) fremfor hdmi/arc på tv uden earc
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#317471
Nej, det vil ikke lade sig gøre. Den kan kun tilsluttes HDMI-ARC eller HDMI-eARC og det har din TV-boks ikke. Der er ikke nogen mulighed for passthrough af billede, da Sonos Arc kun har 1 HDMI-port, så selv hvis du fik din boks til at smide lyden i Arc via HDMI, så ville du derefter ikke have mulighed for at få billedet over i dit TV. Dertil skal du se på soundbars med HDMI-switch indbygget, hvilket faktisk mere er reglen end undtagelsen, og også et af vore kritikpunkter ved Sonos Arc.
Af Carlo
#317474
Nu spørger jeg måske dumt, hvad med ekstern hdmi switch eller splitter
På playbar tilslutter jeg direkte fra tv boks med optisk kabel, dette fungerer fint afhjalp endog problemer med synkronisering mellem lyd og billede
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#317481
Det vil muligvis virke, selvom jeg tvivler på, at du får et HDMI-ARC-signal ud af det, men på Arc følger der jo en optisk adapter med, som kan tage et SPDIF-signal fra enten TV eller TV-boks, så det var vel mere nærliggende, at bruge dén? Hvorfor er det, at du ikke vil bruge ARC-porten på TV'et?
Af Carlo
#317483
Det er mest fordi jeg tænker på om der går noget tabt ved at lyden skal igennem TV et lidt ældre Sony kd49x8309c F.eks problemer Med synkronisering af lyd og billede som jeg beskrev, det er sikkert noget pjat. Men derfor.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#317484
Det burde som udgangspunkt ikke være et problem, men det er jo en risiko ved alle modeller. Jeg havde ikke problemer på mit eget X8505C i sin tid.
Af Mst39
#323107
Syntes det er svært at overskue om Sonos Arc og atmos virker i forskellige setup.

I dag er setup:
Sonyxe9005
Appletv 4 k
Sonos Amp samt et par højtalere

Havde tænkt mig at købe en Arc og flytte amp ud for at styre loftshøjtalerne (der står en bluesound i dag). Det burde give bedre tv-lyd men jeg er i tvivl om Atmos er muligt, når man altid styrer via appletv og ikke ønsker at bruge tv'ets apps (konevenligt setup)?

Det skal siges at fjernsynet har en arc-udgang.
https://www.sony.dk/electronics/support ... ifications
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#323111
Den går desværre ikke. ATV pakket Atmos ud til et PCM lydspor når dit TV ikke har Atmos, men det kan ikke klemmes igennem ARC-forbindelsen.

Du kan se mere om mulighederne og begrænsninger herunder, hvor dit setup svarer til scenarie 5:

https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1591177061

Der er dog også folk i kommentarsporet, der beretter at deres AF8 smider Atmos igennem med en Sonos Arc tilsluttet, så jeg skal måske ikke være alt for skråsikker.
Af Mst39
#323113
Torben Rasmussen skrev: 24. nov 2020, 17:38 Den går desværre ikke. ATV pakket Atmos ud til et PCM lydspor når dit TV ikke har Atmos, men det kan ikke klemmes igennem ARC-forbindelsen.

Du kan se mere om mulighederne og begrænsninger herunder, hvor dit setup svarer til scenarie 5:

https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1591177061

Der er dog også folk i kommentarsporet, der beretter at deres AF8 smider Atmos igennem med en Sonos Arc tilsluttet, så jeg skal måske ikke være alt for skråsikker.
Jeg har selv forsøgt at læse diverse test og guides samt en masse kommentarer. Til sidst blev jeg så meget i tvivl at jeg sendte indlægget i stedet ;) Tak tror jeg nok O-O

Hmm.... det var ikke meningen at fjernsynet skulle skiftes allerede men det kan selvfølgelig blive en nødvendighed :D
Konen så nogle fine OLED i fjernsynet i morges og syntes de så smarte ud - erindrede hende så om vi havde haft lånt sådan et sidste gang og det skulle hun absolut ikke have (LG OLED). I de år der er gået, har hun været på en rejse og indset, at hun kan nøjes med at styre det hele fra apple tv. Derfor skal hun ikke bekymre sig om tv'ets menu længere og kan måske skifte væk fra Sony O_O
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7