Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aalb1970
#326459
Har netop anskaffet en Shield TV Pro, primært til lokal streaming via Kodi.

Jeg bruger dog også de indbyggede streaming apps, og er i den forbindelse løbet ind i et problem med Eurosport Player. Ligegyldigt, hvad jeg gør, kan jeg ikke få den til at vise et stabilt 50 Hz billede uden hakkeri. Appen understøtter ikke "match framerate" og jeg har heller ikke haft succes med forskellige 3. parts apps. Jeg har også prøvet at indstille systemet til 50 Hz, men selv her hakker billedet en smule. Er der andre som gjort sig erfaringer, og evt. har fundet en løsning?
Af aalb1970
#326496
Har testet lidt videre og må konstatere, at Eurosport Player appen til Android TV på Shield er fejlbehæftet. Billedet hakker selvom jeg tvinger systemet til 50 Hz. Jeg bruger derfor den indbyggede Chromecast i stedet.

Generelt er "match framerate" funktionen ikke i nærheden af, at være lige så stabil som på Apple TV. Netflix og Viaplay virker fint, mens der bl.a. er problemer i Amazon Prime og Disney+. Amazon Prime mister HDMI handshake ved brug af funktionen (både via menu og genvejstast på fjernbetjening), og nogle streams genkendes fejlagtigt som 25 fps (El Cid) med resulterende hakken.

Det kan anbefales at installere appen "refresh rate", da den giver mulighed for at konfigurere hver enkelt app, samt at man slipper for at skulle aktivere "match framerate" manuelt hver gang appen startes.

Nvidia Shield TV Pro er en fin maskine, især hvis man streamer eget indhold via Kodi. Men er man vant til Apple TV, der langt hen ad vejen er "plug and play", vil man nok blive skuffet, da produktet fremstår ufærdigt og "beta-agtigt".
Brugeravatar
Af TBC
#335325
Underligt at der testes på 11, når de sprang 10 over grundet manglende og komplet ligegyldige forskelle imellem 9 og 10. Men det samme kan jo siges om 11. Det er jo først 12 der bringer noget væsentligt nyt til bordet.
Brugeravatar
Af TBC
#335329
Så længe de bare ikke springer 12 over er det "fint nok, men whatever" for mig :-)