Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#311884
Torben Rasmussen skrev: 27. mar 2020, 15:58 BFI på de lavere niveauer er ikke fuld "black frame". Det er scanning backlight, hvor en sort streg ruller ned over skærmen....

.....BFI bliver jo et problem ved HDR, hvis man havde sat næsen op efter knald på højlyset.....
Jep, jeg fangede skam forskellen.....men uanset om det er sorte streger der farer ned igennem billedet eller "black frames" der blinker, vil lys outputtet vel blive påvirket i en eller anden grad....hvilket var min pointe! ;-)

Men hvis de samtidig har skruet mere ned for "master" lysstyrken, ja, så kunne noget godt tyde på at man hos LG måske blev bange for evt. problemer med slidtage! ;-)

Men jeg hører dig BFI = bedst til indhold uden HDR! ;-)

Mht. ønsker om fremtiden, så er jeg ikke så vild med alt den fokus på "giv mig mere lys" som jeg læser anmeldere af både TV og PC monitorer skriger efter. Jeg foretrækker at forsøge at passe på mine stakkels øjne! ;-P
Hvis noget endelig skulle forbedres på OLED fronten, når vi snakker billedkvalitet, så ville jeg hellere at farvegengivelsen blev optimeret på. Så at vi f.eks. kom op på 100% Rec2020 dækning med "fuld smadder" på farve opløsningen! ;-)

Evt. at LG fik et gennembrud og begyndte at tilbyde RGB OLED paneler istedet for WRGB(som jeg har læst skulle tilbyde forbedrede visning af farver)......men så gik vi jo nok alligevel lidt ned i lysstyrke, hvilket jeg allerede kan fornemme ikke vil blive modtaget positivt! ;-D

Du/I skulle vel ikke tilfældigvis have hørt noget mere nyt *bag kulisserne* mht. udvikling af evt. "NO-LED"(NO=Non Organic) diode typer i fremtiden? :-)

PS: Kunne iøvrigt godt bruge en knap/link i toppen af anmeldelsen, der fører mig direkte til kommentar sektionen, så jeg ikke behøver scrolle helt ned til bunden af anmeldelsen hver gang for at finde linket! ;-P

PPS: Glemte at nævne, at jeg tror der i anmeldelsen gik noget galt mht. rækkefølgen af begivenhederne beskrevet her:
I 2018 begyndte nogle ejere af 2020 OLED TV at opleve sporadiske 'lysblink' på OLED-panelet, når det gik ud af en mørk filmscene.....
:)
#311998
Rasmus Larsen skrev: 24. mar 2020, 08:45 Den nye 2020-model afløser LG C9 fra 2019. Foruden HDMI 2.1, webOS og 4K, har den bl.a. Filmmaker Mode, HGiG Mode og flere VRR-systemer.
Har lige et par spørgsmål til C9 vs. CX, håber en af jer derude kan hjælpe :)

Jeg skal bruge et TV til Netflix, film og PlayStation 4 samt PlayStation 5 når den kommer.

Filmmakermode lyder smart i CX, men får man ikke det samme billede på en C9 hvis man indstiller TV-et korrekt?

HiGiG skulle også være på C9 som jeg har forstået det. Er det korrekt?

VRR lyder genialt til de kommende konsoller. Er C9 100% klar til de nye konsoller? Der står at der er "flere VRR modes" i CX?

Eller kogt ned, kan C9 ikke alt hvad jeg har brug for? Er der nogen god grund til at jeg venter på CX falder lidt i pris eller skal jeg bare købe mig en C9 ASAP?

Glæder mig til at læse jeres svar :)
#312017
- Filmmaker Mode: Jo præcis samme billede på C9. Indtil Filmmaker Mode er automatisk, er der intet nyt overhovedet.
- HGiG er tilføjet på C9 via en firmwareopdatering, så ja, hvis du bare opdaterer den til seneste firmware, så virker det ligesom på CX.
- VRR: Vi kender ikke implementeringen i PS5 og Xbox Series X, så ingen garantier findes pt :) Men HDMI VRR er et stærkt fundament. Jeg kan ikke forestille mig, at PS5 eller Xbox Series ikke vil understøtte HDMI VRR, såfremt de har VRR (hvilket er bekræftet på Xbox Series X, men endnu ikke PS5).

LG C9 er et super køb, ja. Den udgår jo på et tidspunkt, men så længe den kan købes til så lave priser, så er der ikke rigtig noget der taler for at bruge markant mere på CX.
#312019
Rasmus Larsen skrev: 1. apr 2020, 11:35 - Filmmaker Mode: Jo præcis samme billede på C9. Indtil Filmmaker Mode er automatisk, er der intet nyt overhovedet.
- HGiG er tilføjet på C9 via en firmwareopdatering, så ja, hvis du bare opdaterer den til seneste firmware, så virker det ligesom på CX.
- VRR: Vi kender ikke implementeringen i PS5 og Xbox Series X, så ingen garantier findes pt :) Men HDMI VRR er et stærkt fundament. Jeg kan ikke forestille mig, at PS5 eller Xbox Series ikke vil understøtte HDMI VRR, såfremt de har VRR (hvilket er bekræftet på Xbox Series X, men endnu ikke PS5).

LG C9 er et super køb, ja. Den udgår jo på et tidspunkt, men så længe den kan købes til så lave priser, så er der ikke rigtig noget der taler for at bruge markant mere på CX.
Tusinde tak for hurtigt og uddybende svar :)
#312529
Hej, og tak for en god anmeldelse!

Først et hurtigt spørgsmål - var dette ikke uforholdsmæssigt tildigt i fik en anmeldelse op? Lige inden de endda kom på hylderne i USA, og lang tid før vi får dem herhjemme..? Og i er stadig blandt de eneste medie (Dét eneste?) der i det hele taget HAR en test oppe. Er lidt nysgerrig på logistikken...
Men det er jo bare dejligt! :)

Mit egentlige spørgsmål er til det forbedrede BFI system.
Hvis man vil have maksimal HDR effekt lyder det til at man helt skal undgå dette, men nu tænker jeg på om denne funktion kunne være super i en profil man har sat op til SDR indhold, flow tv, HD film på Netflix, Switch spil osv., hvor der alligevel ikke er samme højlys, og så blot skrue op for "OLED lys" (eller hvad det hedder i dag), for at ramme samme reference Nit tal til SDR indhold.
Vil dette opnå den "hellige gral/CRT-niveau" af håndtering af bevægelse, som så mange har talt om, eller er der stadigvæk forbehold?

Og selvom det har været spurgt ind til tidligere; Vi har praktisk talt ventet siden 2016 på reelle billed mæssige forbedringer i panelet, men i stedet har LG fokuseret på at skalere produktionen op, og opnå højere generel kvalitet fra panel til panel (banding osv.), sådan som jeg har forstået det.
Har i nogen som hels gisning om, hvornår vi kan forvente at der begynder at blive spekuleret i egentlige fremskridt, nu når det lader til at kvaliteten er tæt på fejlfri?
Eksempelvis er vi jo i 2020 nu, som Rec.2020 henviser til som mål.... Jeres tanker? ;-)
#312540
Tak :) Vi nåede det lige inden coronakrisen tog fat. Situationen har sat en del i stå i TV-branchen - desværre også lanceringer/leverancer af TV fra andre producenter. Så vores andre anmeldelser kommer nok lidt senere i år end normalt.

BFI og HDR er ikke helt optimalt, nej. Mere oplagt til SDR-indhold, ja. Overordnet set så er jeg nok ikk helt på den vogn, at CRT var den hellige gral. Jeg var en af de personer, som oplevede betydelige gener ved flimmer-opdatering. Mange oplever det i dag - uden at de er bevidste om det - fra lamper og specifikt lysdioder, som styres med PWM (også i LCD-skærme). OLED-teknologi har potentielt bedre gengivelse af bevægelse - alt taget i betragtning - end CRT. Den store hæmsko er den lave billedfrekvens i indholdet, så i den mellemliggende periode er det jo oplagt at kigge på alternativer. Jeg tror dog, at en del diskussionen vil forstumme i takt med, at vi begynder at rykke til 100/120fps.

Jeg tror, at der kommer forbedringer på OLED-panelet i 2021 eller 2022. Nu melder Samsung sig jo på banen med deres næste generation af skærmteknologi og det vil sandsynligvis få LG Display op på tæerne. Det dækker også over større dækning af Rec.2020, tror jeg :)
#313362
Jeg er spændt på effekten af FreeSync med de nye konsoller.
Begge konsoller (Xbox Series X og PS5) står vist til at få AMD GPU’er, og man må næsten gå ud fra, at de så bliver kompatible med FreeSync-skærme. Det er Xbox One X og Xbox One S vist allerede nu.

Hvis det gør en stor forskel på, hvor flydende billedet afvikles, så giver det vel god mening at købe et CX med FreeSync frem for C9, hvis man vil spille på next gen konsoller??
#313420
Der er nogen, som har spurgt til integration mellem LG CX og B&O Beosound Stage soundbaren. Altså om det fungerer med CX ligesom det fungerer med C9.

Vi har fået svar fra B&O. De siger, at Beosound Stage vil kunne integreres med LG CX på samme måde som LG C9. Det vil dog kræve en firmware-opdatering til LG CX, som frigives efter lancering.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12