Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#311649
Anmeldelsen af LG CX er online. Den nye 2020-model afløser LG C9 fra 2019. Foruden HDMI 2.1, webOS og 4K, har den bl.a. Filmmaker Mode, HGiG Mode og flere VRR-systemer.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1585021959

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#311651
Svært at sige, men jeg tror, at den laveste pris lander et sted mellem 25 og 30.000 kroner før C9 udgår. Jeg tror ikke, at vi kommer under 25.000 kr. på C9 med mindre det er et lokalt åbningstilbud i en ny butik.

Potentielt kan prisen på 77" OLED dog falde senere i 2020 eller 2021. LG Displays nye fabrik i Kina starter produktion i maj efter en del forsinkelser. Her kan man skære forskellige OLED-formater fra et og samme moderpanel. På nuværende fabrik kan man kun skære enten 55, 65 eller 77" fra et panel, så der er en porten spild i produktionen. Men igen, altid svært at spå om disse ting.

Det er den nye fabrik, som også kommer til at producere 48" OLED til CX-serien.
#311658
Tak for endnu en fin gennemgang af et tv :)

Nogen bud på hvorfor de ikke laver elektronikkassen bagpå som en seperat enhed?

Var det ikke Samsung der havde det på nogle tv - og så et tyndt kabel op til skærmen...

Det vil i min verden være en kæmpe fordel (læs: WAF) fremfor den klods er der nu.
#311659
Rasmus Larsen skrev: 24. mar 2020, 08:45 Anmeldelsen af LG CX er online.

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.
Jeg var spændt på at læse om jeres indtryk af den nye BFI funktion....så derfor også lidt skuffet over at kommentaren til systemet blev kortet ned til at handle om at det blot reducerede lysstyrken og introducerede ekstra forsinkelse. Jeg fornemmer derfor du/I var meget skuffet over funktionen...da det er i skærrende kontrast til begejstringen fra dengang funktionen blev demonstreret på en C9 model tilbage i tidlig 2019.
Kunne godt have brugt lidt bemærkninger til om i, trods nedsat lystyrke, stadig syntes den havde en mærkbar positiv indlydelse på bevægelser(især ved de lave niveauer som ikke påvirkede lysstyrken meget)......samt om "Auto" funktionen fungerede godt, mht. at automatisk vælge det ideelle BFI niveau ifht. indholdet på skærmen, såfremt man vælger at benytte BFI.....og slipper for manuelt at stille på det fra indhold til indhold? :-)

Du lavede også en undersøgelse af bevægelses gengivelse på pixel-niveau på C9 modellen sidste år. Kunne også godt tænke mig at høre et par ord om der var en forskel fra denne i 2020 modellen? ;-)

VIrkelig ærgerligt at høre HDR lyder til ikke at være ordentligt understøttet på de forskellige "VRR" teknologier som blev implementeret....særlig når nu det er et OLED panel som faktisk kan udnytte HDR, hvilket selvf. er det du også tænker på. På PC monitorer med LCD teknologi er jeg personligt ligeglad med HDR....men havde håbet på fuldt understøttet HDR på OLED. Er der evt. håb for at det kan implementeres senere via firmware opdateringer? Eller er der evt. nogle tekniske begrænsninger vi løber ind i her, som gør at vi kommer til at vente på dette med 2021 modellerne evt(håber jeg ikke)?

Ellers rigtig fin anmeldelse. Som sagt før, jeg kan særlig godt lide når i "fanger" og kommenterer på tekniske detaljer såsom ændringer i responstider, input lag og lysstyrke når man anvender tv'et på specifikke måder eller med visse funktioner. Så bliv endelilg ved med det! *thumbs up"

Ps: Og hvis jeg endelig skal prøve komme med bare en smule kritik(og kun fordi jeg holder af flatpanels.dk ;-p ) .....så husk måske samtidig også at have lidt i baghovedet nå du skriver en længere anmeldelse, at størstedelen af jeres læsere ikke sidder og analyserer tv til hverdag(eller sidder ved siden af dig når du gør dine opdagelser).....og at de derfor ikke nødvendigvis læser eller kan huske alt hvad du/I mente eller kommenterede om en bestemt teknisk funktion i en forrig anmeldelse/reportage for x-år tilbage og måske skal have "opfrisket" hvad der evt. gjorde denne funktion spændende/interessant("BFI" som eksempel ;-) )!
#311661
PPS: Siden manglen på HDMI v2.1 enheder gør at en del af tv'ets nye muligheder faktisk ikke kan testes og derfor endnu ikke kan bedømmes om giver tv'et en mer-værdi.....overvejer du/I derfor evt. at opdatere anmeldelsen når disse nye enheder kommer på markedet, såsom de omtalte nye konsoller og evt. nye media-afspillere? :-)

Eller er dette umuligt for jer at gøre., f.eks. fordi anmelder eksemplaret skal tilbageleveres?
#311666
JanThomsen skrev: 24. mar 2020, 11:41 Tak for endnu en fin gennemgang af et tv :)

Nogen bud på hvorfor de ikke laver elektronikkassen bagpå som en seperat enhed?
Tak :-)

Vi stiller samme spørgsmål næsten hver gang vi møder dem. LG har en ekstern boks/soundbar på deres W-serie. Samsung har også en ekstern boks (One Connect), men på færre og færre modeller efterhånden, hvilket jo godt kunne indikere, at det er en dyr løsning.

Ved en præsentation så vi mainboardet i hhv. LG CX og WX (wallpaper-modellen med ekstern boks/soundbar). Det er et ret massivt board, som optager en del plads.

Så vidt jeg kunne vurdere, så er det opbygget af moduler, så når man f.eks. får HDMI 2.1 eller noget andet, så udskiftes moduler. Det sparer nok omkostninger, men gør også at boardet er langt større end hvis man redesignede det fra bunden. I princippet behøvede et moderne TV til streaming jo ikke meget mere indmad end hvad der sidder i f.eks. Apple TV-boksen - nok nogle flere HDMI-porte.
#311667
Mr.DJ skrev: 24. mar 2020, 11:51Jeg var spændt på at læse om jeres indtryk af den nye BFI funktion....så derfor også lidt skuffet over at kommentaren til systemet blev kortet ned til at handle om at det blot reducerede lysstyrken og introducerede ekstra forsinkelse. Jeg fornemmer derfor du/I var meget skuffet over funktionen...da det er i skærrende kontrast til begejstringen fra dengang funktionen blev demonstreret på en C9 model tilbage i tidlig 2019.
Måske lidt skuffet over det lidt store fald i lysstyrke, ja. Da vi så implementeringen i 2019-udgaven var det øjensynligt anderledes. Men det præger nok også vores vurdering, at vi er noget mere begejstrede for løft af kildekvalitet fremfor diverse systemer til at kompensere. Og disse løft af kildekvalitet er nu ret tæt på at blive realitet i f.eks. spilkonsoller.

Mr.DJ skrev: 24. mar 2020, 11:51Du lavede også en undersøgelse af bevægelses gengivelse på pixel-niveau på C9 modellen sidste år. Kunne også godt tænke mig at høre et par ord om der var en forskel fra denne i 2020 modellen? ;-)
Ingen forskelle. LG CX og C9 er mere lig hinanden end de er forskellige :)

Mr.DJ skrev: 24. mar 2020, 11:51VIrkelig ærgerligt at høre HDR lyder til ikke at være ordentligt understøttet på de forskellige "VRR" teknologier som blev implementeret....

...

Er der evt. håb for at det kan implementeres senere via firmware opdateringer?
Ja, en del potentielle faldgruber her, som jeg lige ville fremhæve. Det er jo nogle detaljer, som kan blive afgørende. Personligt håber jeg på, at HDR er understøttet på HDMI VRR og at det kan etablere sig som en branchestandard.

Jeg kan ikke umiddelbart se, hvad der skulle være af teknisk begrænsninger ift. at få HDR med på HDMI VRR. Jeg er ikke så stærk på historikken i G-Sync / FreeSync, men mon der kan være noget ift. rykket fra DisplayPort til HDMI?

Mr.DJ skrev: 24. mar 2020, 11:51Ellers rigtig fin anmeldelse. Som sagt før, jeg kan særlig godt lide når i "fanger" og kommenterer på tekniske detaljer såsom ændringer i responstider, input lag og lysstyrke når man anvender tv'et på specifikke måder eller med visse funktioner. Så bliv endelilg ved med det! *thumbs up"

Ps: Og hvis jeg endelig skal prøve komme med bare en smule kritik(og kun fordi jeg holder af flatpanels.dk ;-p ) .....så husk måske samtidig også at have lidt i baghovedet nå du skriver en længere anmeldelse, at størstedelen af jeres læsere ikke sidder og analyserer tv til hverdag(eller sidder ved siden af dig når du gør dine opdagelser).....og at de derfor ikke nødvendigvis læser eller kan huske alt hvad du/I mente eller kommenterede om en bestemt teknisk funktion i en forrig anmeldelse/reportage for x-år tilbage og måske skal have "opfrisket" hvad der evt. gjorde denne funktion spændende/interessant("BFI" som eksempel ;-) )!
Tak. :) Og du har ret mht. dit feedback. Det er en balancegang. Skal nok have det i baghovedet. Vi forsøgte os engang med en ordbog i anmeldelser til de tekniske begreber, men det fungerede ikke helt efter hensigten. Måske vi tager projektet op igen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12