Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
#315631
Ja du kan se under lydinformation hvad du modtager.

Feks dette
Vedhæftede filer
E46D6D51-7CA2-44DC-BEF9-5106ECB3109F.jpeg
E46D6D51-7CA2-44DC-BEF9-5106ECB3109F.jpeg (119.67 KiB) Vist 6052 gange
Af monsterslam
#315642
Fandt det langt om længe. Jeg har det forbundet således: shield til TV og TV til stage. Den skriver lpcm uanset om jeg ser film på Kodi eller Netflix appen på tv’et. Det er et Samsung ks7005, så måske det ikke kan sende andre lydformater?

Er der noget at vinde rent lydmæssigt ved at sætte shield direkte til stage nu hvor tv’et ikke har eARC?
Af jake51
#320082
Det er ikke meget, der står
Kun at anmelderen anbefaler vægmontering
Jeg hører gerne om erfaringer fra ejere, som har prøvet med både lodret og vandret placering
Brugeravatar
Af bendix
#324724
Hvis folk vil teste bassen på Beosound Stage så køb Tenet. Der er sekvenser som jeg ikke troede Stage kunne. Vores hus er 140m2 fuldmuret. Og min søn kom ind fra hans værelse og sagde at gulvet rystede. Klart lydmæssigt min foretrukne film pt
Af MWH1964
#324751
Min Stage har problemer med at holde wifi forbindelsen på mesh wifi. Nogle der har en løsning? B&O kundeservice har “snakket” om en softwareopdatering siden august, men der sker lige som ikke noget.
#324755
bendix skrev: 21. dec 2020, 11:21 Hvis folk vil teste bassen på Beosound Stage så køb Tenet. Der er sekvenser som jeg ikke troede Stage kunne. Vores hus er 140m2 fuldmuret. Og min søn kom ind fra hans værelse og sagde at gulvet rystede. Klart lydmæssigt min foretrukne film pt
Fedt :D
Hvilken volume ser du film ved? Vi ser ved 50 via LG C9, men vi er sjælent enige, jeg vil gerne lidt højere op :p
Købte du Tenet i ITunes via ATV4?
Brugeravatar
Af bendix
#324757
Hehe, Jeg syntes det er meget forskelligt mht volumen nogle fim er på 50 som Tenet var og andre på 60. Vi er sjovt nok også meget uenige herhjemme men Interstellar er åbenbart frit slag 😊

Ja den er købt i ATV4K og afspillet sammen med C9
Af kjeppesen
#327649
Hej,

Hifi-rookie her..

Jeg overvejer at købe Stage til min LG E6, men jeg er dog lidt i tvivl om følgende som nogle af jer måske kan hjælpe med svar på?

1) strømstikket - går udgangen fra Stage nedad, så det kan trækkes ned til fodpanelet og så herfra hen til en stikkontakt?
2) Skal den kables til tv’et via hdmi Arc? (Og har mit aldrende LGE6 dette)?
2a) såfremt det skal det, hvordan gøres dette så helt lavpraktisk flottest? Er der hdmi-udgang opad fra Stagen, så kablet kan trækkes op til TV’et? I øvrigt er hdmi-stikkene på E6 i venstre side af skærmen, så det kan vel blive svært at få det til se pænt ud uden snørklede kabler... mere en el- og æstetik-ting end hi-fi, men alligevel relevant når jeg delvist køber det fordi det også skal tage sig pænt ud på væggen uden for mange kabler.
3) jeg har et 4K-ATV, men har ikke rigtig brugt det da jeg har UHD-netflix abonnement, så det hives kun frem en sjælden gang, hvis jeg skal leje en film på iTunes. Tilsvarende med UHD-bluray afspilleren når der en sjælden gang smides en skive på. Kan man få “Atmos” lyd bare ved at streame Netflix mv. via LG’s installerede apps?

I bund og grund vil jeg gerne bare have et simpelt og pænt setup og få mest mulig ud af lyden på Stagen uden det bliver for besværligt og fyldt med kabler og bokse :-)

Håber nogen vil dele deres viden og erfaringer :)

Er der i øvrigt nogle rygter om en Mark2 med mulighed for at tilføje baghøjttalere i mere ægte surround/Atmos-lignende forhold?

Mvh.
Karsten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#327652
Hvis du kigger på billederne i anmeldelsen, så kan du se hullet i bunden af Stage. Kablerne sidder inde i en firkant midt i og kan trækkes ud både oppefra og nedefra.

Du forbinder blot HDMI-porten til din ARC port i dit E6.

Dit TV har ikke Atmos-understøttelse, så du kan ikke trække Atmos ud af apps. Hvis du vil have Atmos skal du koble dit ATV/BluRay til porten i Stage.

Vi har ikke hørt konkrete rygter om en Stage med baghøjttalere.
Af kjeppesen
#327656
Hej Torben,

Mange tak for hurtigt svar. Lige et opfølgende spørgsmål- der er vist kun et hdmi-stik i Apple TV’et. Hvordan kobles alle enheder så sammen, så de bruges sammen i en hellig treenighed (ATV, Stage, LG E6)? Sikkert et dumt spm., men bliver ATV’et så forbundet til E6 via Stage?

Mvh.
Karsten
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7