Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#313433
Et krydsindlæg fra tråden om LG CX:

Der er nogen, som har spurgt til integration mellem LG CX og B&O Beosound Stage soundbaren. Altså om det fungerer med CX ligesom det fungerer med C9.

Vi har fået svar fra B&O. De siger, at Beosound Stage vil kunne integreres med LG CX på samme måde som LG C9. Det vil dog kræve en firmware-opdatering til LG CX, som frigives efter lancering.
Brugeravatar
Af bendix
#313435
Madmartigan: Beosound Stage dekoder ATMOS og som en af de få i Dolby True HD- andre har Dolby Digital plus.

Det handler ikke kun om lydeffekter bag øret når vi taler Atmos- i forhold til din YouTube video.

Jeg syntes der er en væsenlig forskel på PCM og Dolby True HD (Atmos) jeg gik den samme scene igennem 8-10 gange igår for at sammenligne mellem PCM og Dolby True HD (Atmos). Desværre er der så lip sync problemet når det er Dolby lyd- derfor venter jeg og mange andre på at LG opdaterer systemet så PCM kan udsende i miltikanal hvor Atmos ligger i en MAT container. Opdateringen skulle kommer til Juni (først planlagt i april)
Brugeravatar
Af bendix
#313439
Ja du kan kun få PCM stereo ved at sætte ATV direkte i stage- er ATV i C9 kan du i C9 vælge Bitstream eller PCM som udgang for HDMI indgangen. Alternativt kan man også vælge det i lydinstillinger under Passtrough/automatisk/PCM

Edit: ingen ATMOS pt ved ATV direkte i Stage- muligvis fra juni. Så skriver jeg herinde når LG har frigivet muligheden
#313475
Jeg testede i sin tid kun via eARC tilsluttet mit Sony AF9, hvor ATV gav mulighed for Atmos. Jeg mener ikke, at jeg havde den sat direkte i Stage på noget tidspunkt.
#313500
Jo, jeg har et sæt stående på et af værelserne. Der er klart mere bund i Stage, men den har jo et naturligt issue med stereoseperationen fordi den er så smal. Så du får ikke samme bredde i lyden, men til gengæld får du bedre basgengivelse. Jeg ved ikke hvor gamle dine BL8000 er, men mine har en DEL år på bagen, så de er nok ikke helt så smidige i ophængene, som de har været.
Af monsterslam
#313515
Det er mk2 men kan ikke lige huske hvornår de er fra. Har dog en b&w sub koblet på, for at få ekstra bund til film. Det bliver nok svært at finde et sted hvor man kan låne den med hjem, for at teste.
#313555
bendix skrev: 30. apr 2020, 10:51
MadMartigan1978 skrev: 30. apr 2020, 09:50 Nej, kun Atmos i Matrix
Og hvor ser du disse informationer henne? Jeg tillader mig lige at tvivle på dine oplysninger. Ikke at du lyver eller noget- men måske du har misforstået noget. Kan du poste billeder her? Den HDMI du benytter kan ikke outputte Dolby True HD (Atmos) det er kun C9 der kan det via Earc. Derfor B&O anbefaler ATV i C9

Så billeder Omkring lydinputtet på selve B&O appen imens du ser en Atmos film og billeder af outputtet på selve tv’et når du trykker info. Imens du ser en Atmos film.

Dette er også Matrix- se alle 3 billeder. Da ATV var i Stage skrev den ikke Atmos ved mig. Men LPCM- de 2 andre billeder er med ATV i C9
Jeg trykker på Info knappen på Beoremote One, og der står hvad der afspilles i. Jeg kan godt se den ikke skriver Atmos, men den skriver PCM.

Jeg testede også kun på Matrix forfilmen i Itunes, måske jeg skal købe en film med Atmos. Har Viaplay eller Netflix film i Atmos?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7