Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Flatpanels
#305591
Anmeldelsen af Beosound Stage er online. Det er B&Os første soundbar, som kan tilsluttes alle TV-modeller og har unik integration med LG C9. Den understøtter også bl.a. Dolby Atmos, Chromecast og AirPlay 2.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1574076879

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#305742
Siden publicering har vi sat billedtekst under disse to billeder. Vi har inkluderet dem for at vise, at apps fra LG C9 skærmen også fremgår i skærmen på BeoRemote One-fjernbetjeningen.

Det er et komponent af den integration, som gør, at BeoRemote One virker med LG C9 (altså ligesom med Beovision Eclipse og Beovision Harmony skærmene).
Vedhæftede filer
Screenshot 2019-11-20 at 17.07.16.png
Screenshot 2019-11-20 at 17.07.16.png (998.44 KiB) Vist 30655 gange
Brugeravatar
Af bendix
#305780
Tak for endnu en fantastisk anmeldelse Torben.

Hvad er det egentlig der gør at Atmos oplevelsen ikke er så omsluttende. Er det et bevidst valg fra B&O? Jeg ved godt du nævner at det skyldes manglende enheder. Men er 11 egentlig ikke ret mange i forhold til andre soundbars med Atmos?
Af Rødtop
#305782
Ja, tak for endnu en fin anmeldelse!
Det lyder ikke til at den skal under træet i år, lidt ærgerligt, at man kan ikke købe en fed soundbar for 11.000kr.
Der er vist heller ikke håb om at noget kan reddes ved en opdatering, dertil er manglerne vist for store
Det kunne ellers være rart med et velspillende boks, der kunne håndtere de forskellige lydkilder og formater tilfredsstillende :s
#305792
Stage har ikke brugt enhederne til at smide lyden rundt, men til at dække frekvensbåndet. Den er udstyret mere som Sonos Playbar, hvor der også kun er center +h/v.

Det er klart, at hvis man forventer en Atmos Soundbar, så bliver man nok skuffet, men som standalone så synes jeg ikke at den skuffer. Den sælges jo ikke på, at den leverer Atmos-lyd.
Brugeravatar
Af bendix
#305797
Jeg tænker også at den alligevel giver en ret god fornemmelse for ATMOS kva min egen reference som er lig nul :-). Jeg læste igår at B&O bevidst har gjort det sådan, fordi “alm” ATMOS kræver optimale lytteforhold i forhold til loft-vægge og bagvæg. Og på den måde her ramte man mere præcist for ikke optimale lytteforhold. Lyder lovende syntes jeg 😊
Af KevinL
#305831
Jeg var inde og høre den idag i Esbjerg, og jeg er langt fra imponeret af den : /
Jeg så 15 sec af en film på moderat volume, og det var slet ikke til at holde ud, jeg måtte skrue ned ret hurtigt.
#305833
Jeg fandt også bassen en smule dominerende i flere tilfælde, og endte med at skrue ned for den. Alternativet er at slå "low frequency optimizer"-funktionen fra, så bliver den også bedre afstemt, men der er jo helt klart dem, som favoriserer at rummet rystes når man ser film og det virker lidt som om, at Stage er tunet til dette pr. default i filmprofilen.
Af KevinL
#305839
Det var bestemt ikke bassen der gjorde at jeg ikke kunne holde det ud.
Det er lidt svært at forklare, men det var som om at der ikke var ret meget spredning på lyden. rummet blev ikke "fyldt" med lyd men det var meget retningsbestemt til at det kom lige derfra, og så mange lyde fra samme sted gjorde mig "lyttetræt" efter meget kort tid.

Til musik var det dog en helt anden oplevelse.
#306354
Hej
Jeg har fået at vide fra en B&O forhandler at hvis man ikke køber LG C9 sammen med Stage og B&O Remote One hos dem - så får man ikke den optimale opsætning. Årsagen skulle være at B&O forhandlerne har en kun for dem en tilrådelig "hemmelig" opsætningsprocedure som de udfører på leveringsadressen. Det var dog muligt at tilkøbe denne opsætning for i omegnen af ca. 2000 D.Kr. hvis man valgte at købe LG C9 andetsteds.

Er der andre der har hørt samme "tilbud" ????
Af Richard.N
#306449
Claus Møller skrev: 27. nov 2019, 19:30 Hej
Jeg har fået at vide fra en B&O forhandler at hvis man ikke køber LG C9 sammen med Stage og B&O Remote One hos dem - så får man ikke den optimale opsætning. Årsagen skulle være at B&O forhandlerne har en kun for dem en tilrådelig "hemmelig" opsætningsprocedure som de udfører på leveringsadressen. Det var dog muligt at tilkøbe denne opsætning for i omegnen af ca. 2000 D.Kr. hvis man valgte at købe LG C9 andetsteds.

Er der andre der har hørt samme "tilbud" ????
Da jeg læste dit indlæg Claus M, kontaktede jeg B&O support og fik nedenstående svar. Du skal finde en anden B&O forhandler, for han er jo fuld af løgn. Jeg er både muntligt og nu skriftligt, blevet forsikret om det der står i mailen neden for. Gud ved om det, du har været ude for,er i tråd med B&O politik.
Som du kan se, så har forhandleren ikke en eller anden hemmelig B&O adgang i opsætningen.... Det bare ikke i orden. Måske FP folkene hvis I læser det her, finder anledning til opfølgning. Sådan kender jeg ikke virksomheden og dens forhandlere.

Mail modtaget fra B&O support dd:

Tak, fordi du tog kontakt til Bang & Olufsen Kundeservice angående BeoSound Stage.

Hvis du har et LG C9 OLED-TV eller en nyere kompatibel version, kan du bruge Beoremote One til at betjene både TV'et og Beosound Stage. Det giver dig mulighed for at få den fulde Bang & Olufsen oplevelse, herunder MitValg-knapper og direkte adgang til både TV og lydkilder.
#306486
Hej Richard.N

Tak for dit svar samt energi.

Du har ret - det ligner ikke en værdig B&O politik. 8-)

Endvidere må jeg give Torben lidt ret i at FP ikke har mulighed for at undersøge alt "sløret" info fra diverse udbyder.

Men alt i alt er det så bare supert vi har denne hjemmeside som "vagthund" til glæde for rigtig mange.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7