Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
#324757
Hehe, Jeg syntes det er meget forskelligt mht volumen nogle fim er på 50 som Tenet var og andre på 60. Vi er sjovt nok også meget uenige herhjemme men Interstellar er åbenbart frit slag 😊

Ja den er købt i ATV4K og afspillet sammen med C9
Af kjeppesen
#327649
Hej,

Hifi-rookie her..

Jeg overvejer at købe Stage til min LG E6, men jeg er dog lidt i tvivl om følgende som nogle af jer måske kan hjælpe med svar på?

1) strømstikket - går udgangen fra Stage nedad, så det kan trækkes ned til fodpanelet og så herfra hen til en stikkontakt?
2) Skal den kables til tv’et via hdmi Arc? (Og har mit aldrende LGE6 dette)?
2a) såfremt det skal det, hvordan gøres dette så helt lavpraktisk flottest? Er der hdmi-udgang opad fra Stagen, så kablet kan trækkes op til TV’et? I øvrigt er hdmi-stikkene på E6 i venstre side af skærmen, så det kan vel blive svært at få det til se pænt ud uden snørklede kabler... mere en el- og æstetik-ting end hi-fi, men alligevel relevant når jeg delvist køber det fordi det også skal tage sig pænt ud på væggen uden for mange kabler.
3) jeg har et 4K-ATV, men har ikke rigtig brugt det da jeg har UHD-netflix abonnement, så det hives kun frem en sjælden gang, hvis jeg skal leje en film på iTunes. Tilsvarende med UHD-bluray afspilleren når der en sjælden gang smides en skive på. Kan man få “Atmos” lyd bare ved at streame Netflix mv. via LG’s installerede apps?

I bund og grund vil jeg gerne bare have et simpelt og pænt setup og få mest mulig ud af lyden på Stagen uden det bliver for besværligt og fyldt med kabler og bokse :-)

Håber nogen vil dele deres viden og erfaringer :)

Er der i øvrigt nogle rygter om en Mark2 med mulighed for at tilføje baghøjttalere i mere ægte surround/Atmos-lignende forhold?

Mvh.
Karsten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#327652
Hvis du kigger på billederne i anmeldelsen, så kan du se hullet i bunden af Stage. Kablerne sidder inde i en firkant midt i og kan trækkes ud både oppefra og nedefra.

Du forbinder blot HDMI-porten til din ARC port i dit E6.

Dit TV har ikke Atmos-understøttelse, så du kan ikke trække Atmos ud af apps. Hvis du vil have Atmos skal du koble dit ATV/BluRay til porten i Stage.

Vi har ikke hørt konkrete rygter om en Stage med baghøjttalere.
Af kjeppesen
#327656
Hej Torben,

Mange tak for hurtigt svar. Lige et opfølgende spørgsmål- der er vist kun et hdmi-stik i Apple TV’et. Hvordan kobles alle enheder så sammen, så de bruges sammen i en hellig treenighed (ATV, Stage, LG E6)? Sikkert et dumt spm., men bliver ATV’et så forbundet til E6 via Stage?

Mvh.
Karsten
Brugeravatar
Af bendix
#327663
Hej Karsten

Du kan vælge at have Stage sat til ARC på E6 samt ATV til E6.

Alternativt ATV til Stage og Stage til ARC på E6

Atmos er begrænset på Stage, men prøv dig frem om du syntes du vinder noget ved ATV -Stage.

Jeg syntes det giver en del nogle gange, men så skal det være en koncentreret lytning og et godt feed.

Vær opmærksom på at ATV er lidt langsom til at vise billede hvis ATV er sat direkte i Stage.
Af Thomas S
#330209
Undskyld det noget sene spørgsmål ift. testens datering, men de der bord beslag I anvender under testen til at stille stagen op - hvor kommer de fra? Er på jagt efter nogle lignede og synes kun at kunne finde STBrackets version - men synes faktisk dem I anvender er interessante.
Brugeravatar
Af bendix
#330231
Omkring Beosound Stage, så har jeg de sidste uger kørt med Loudness aktiveret. Jeg syntes det gør en positiv forskel.

Det forstærker åbenbart diskant og Bass med lav volume og udligner så forskellen jo højere der skrues op.

Havde Flatpanels egentlig eksperimenteret med det under testen, kan ikke huske om den mulighed var der ved lanceringen.
#330298
Rygterne forud for Stage lød på, at der ville komme to forskellige soundbars. Én uden mulighed for ekstra tilslutninger og én med. Vi har så ikke set sidstnævnte :(
Af ozcanp13
#343484
Hej Torben, ud fra din anmeldelse af Eclipse og Stage, hvad er så de væsentligste forskel på deres ratings? På papiret skulle Stage være Eclipse overlegen med 4 bas enheder mod 3 og samlet set mere power output med 550 watt vs. 450 watt.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7