Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#303769
Anmeldelsen af Sennheisers Ambeo soundbar er online. Det er en potent soundbar, hvor alle enheder er indbygget. Den understøtter op til Dolby Atmos, DTS:X og MPEG-H.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1570619383

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Af George1
#303770
Tak for testen, kr 20000 lyder da voldsomt, hvad mon den kan i forhold til
Beosound Stage som jo "kun" koster kr 11000.
Hvornår kommer der en test af netop Beosound Stage ?
#303771
Stage er ikke klar til udlån, og kommer først senere i 2019, men vi har lovning på at få den til test.

Selvom Stage understøtter Atmos som input, så har den ikke enheder til at udfylde alle kanalerne. Stage er kun et 3.0 system, hvor Ambeo principelt er 5.1.4. Det er dermed ikke forventningen, at Stage på samme måde kan udfylde rummet med lyd som Ambeo kan.
#303865
Tak for anmeldelsen. God og grundig gennemgang selvom jeg, som ejer af både Sennheiser Ambeo soundbar samt Sony Ht-st5000 soundbar, synes at Ambeo slår Sony’en med adskillige længder og ikke hvad forskellen (den lille) i karaktergivning mellem de to afspejler. Sennheiser Ambeo er for mig det ultimative indenfor soundbar, netop fordi den kan erstatte anlæg og hjemmebiograf, hvorimod Sony’en slet ikke har den musikalitet eller kan levere biografagtig oplevelse. Men jeg er en MEGET glad ejer af en Sennheiser Ambeo soundbar.
Af bromberg
#303871
Jeg er stadig piv ærgerlig over at testen ikke inkludere en en solid film sub . eks en ses pb1000 der er til at købe for menneskepenge.
Umiddelbart tænker jeg at hvis man som bruger, er klar på 18.000kr for en soundbar så er man vel også på 4-5000kr mere for den komplete oplevelse.
#303874
bromberg skrev:Jeg er stadig piv ærgerlig over at testen ikke inkludere en en solid film sub . eks en ses pb1000 der er til at købe for menneskepenge.
Umiddelbart tænker jeg at hvis man som bruger, er klar på 18.000kr for en soundbar så er man vel også på 4-5000kr mere for den komplete oplevelse.
Tja pt har jeg ikke behov for at fylde stuen yderligere med en subwoofer, men tænker da at jeg skal have det inden alt for længe. Men som decideret soundbar uden sub fungerer det nu ganske udmærket. Men jeg er pt i tænkeboksen i forhold til, hvilken subwoofer det skal være...
#303875
lommeregner skrev:Tak for anmeldelsen. God og grundig gennemgang selvom jeg, som ejer af både Sennheiser Ambeo soundbar samt Sony Ht-st5000 soundbar, synes at Ambeo slår Sony’en med adskillige længder og ikke hvad forskellen (den lille) i karaktergivning mellem de to afspejler. Sennheiser Ambeo er for mig det ultimative indenfor soundbar, netop fordi den kan erstatte anlæg og hjemmebiograf, hvorimod Sony’en slet ikke har den musikalitet eller kan levere biografagtig oplevelse. Men jeg er en MEGET glad ejer af en Sennheiser Ambeo soundbar.
. Der er ikke langt til maks-score for Ambeo, og derop kan den simpelthen ikke komme, da Atmos-ydelsen slet ikke er god nok. Og det at nå 100% i det hele taget er ikke seriøst. Ingen soundbar til 20.000 kan betragtes som det ultimative og jeg synes ikke, at Ambeo rykker overliggeren for Tv-lyd, hvilket var den option vores karaktersystem ellers giver mulighed for, hvis noget kommer for tæt på de 100. Husk at karakteren er sammensat af de tre delelementer, og på lyden alene synes jeg egentlig vi rammer ganske fint. Det er dog tilladt at læse teksten og ikke bare se sig sur på en score, og her synes jeg fordele og ulemper er beskrevet i en udstrækning, som skulle fremhæve hvor Ambeo excellerer. Jeg har haft både Ambeo og ST-5000 hjemme i stuen, og som jeg skriver adskillige gange, så er dynamikken i Ambeo langt bedre. Om noget, så kunne vi måske diskutere, om ST-5000 har fået en lidt for høj score, men det er må blive en diskussion mellem to anmeldere, da den anmeldelse ikke er min. Ville jeg derimod vælge Ambeo frem for et system, som formår at tilføje ægte bagkanaler? Nej, det er jeg ikke sikker på, at jeg ville.

Blomberg: i forhold til performance som soundbar, så ville det ikke betyde noget, at sub’en blev tilføjet. Det er Ambeo der evalueres. Ikke Ambeo plus en eller anden arbitrær tilføjelse.
#303877
Sennheiser Ambeo er i høj grad afhængig af rummet, den skal spille op dermed også, om man får den helt rigtige rumfornemmelse i forhold til lyden. Det har jo også indflydelse på score. Jeg har haft dyrt surround-anlæg med Dolby atmos og det leverede på ingen måde en bedre oplevelse. Nuvel lyden i “baghøjtalere” når måske ikke helt rundt, men det er pokkers tæt på hos mig. Omkring score tænker jeg heller ikke, at den på nogen måde behøver være højere, for der skal jo være plads til forbedringer. Men andre bør ikke stirre sig blind på øvrige anmeldelser af soundbars, da disse scorer efter min opfattelse er misvisende kontra Sennheiser Ambeo scoren.
En soundbar til 19.000 er bestemt mange penge, men har man ikke pladsen til stort surround-anlæg med dertil masser af ledninger og ønsker et stilrent hjem, så mener jeg at netop denne soundbar opfylder manges behov.
Af bromberg
#303880
Torben - det er selvfølgelig rigtigt. Meget ville komme an på hvilken subwoofer der tilsluttes.
Men ambeo baren må alligevel også ændre karakter hvis den ikke skal spille sublyden.
Det er heller ikke en kritik - blot en kombi jeg gerne ville læse on
Af bromberg
#303881
lommeregner skrev:
bromberg skrev:Jeg er stadig piv ærgerlig over at testen ikke inkludere en en solid film sub . eks en ses pb1000 der er til at købe for menneskepenge.
Umiddelbart tænker jeg at hvis man som bruger, er klar på 18.000kr for en soundbar så er man vel også på 4-5000kr mere for den komplete oplevelse.
Tja pt har jeg ikke behov for at fylde stuen yderligere med en subwoofer, men tænker da at jeg skal have det inden alt for længe. Men som decideret soundbar uden sub fungerer det nu ganske udmærket. Men jeg er pt i tænkeboksen i forhold til, hvilken subwoofer det skal være...
Ud fra reviews er jeg slet ikke i tvivl om den kan klare sig uden subwoofer.
Men som film lyd (hvilket jeg formoder den er primært), så ville jeg selv krænke en soundbar.
Jeg går selv med overvejelser om at skippe store dele af mit sonos hjem for den her, men det er med subwoofer så - og så blir det sgu en dyr fornøjelse.
Hvor stort er dit rum du bruger den i?
#303882
Mit rum er omkring 25 m2. Ja det er en meget dyr løsning og især når der tilføjes et sub til omkring kr. 5000. Men grundet lejlighed og naboer, så skal en sub ikke være for voldsom hos mig.
#304944
Efter at have fået tilføjet en SVS SB-2000 subwoofer til min Sennheiser soundbar kan jeg tilføje, at det gør oplevelsen perfekt i min lejlighed. Til musik gør tilføjelsen af en subwoofer underværker og til film skal det høres. Er en MEGET tilfreds ejer af en Sennheiser Ambeo soundbar og tilfredsheden bliver bekræftet yderligere ved tilføjelse af subwoofer.
#304957
Er meget hensynsfuld i forhold til naboerne ? Men er glad for at have tilføjet en subwoofer (den står på soundpath fødder), for den gir en god bund uden at lyden bliver for bombastisk. SACD afspilning af f.eks Norah Jones lyder fantastisk.