Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#315120
Som skrevet i anden tråd, så har jeg den her ambeo hjemme til en test. Jeg var skeptisk inden - alene pga prisen. Den skulle - eller skal fandme overbevise.
Jeg har kun set en film på atmos - den der spin off af fast and furious, hobbs og et eller andet:).
Der kommer tydelige sekvenser hvor atmos er i spil, men det opleves dog ikke som fra loft og ned.
Men for den da en væg af lyd den kan lave.
Jeg har den sat 2 meter fra en væg til Venstre og 5 til højre og lydbilledet er klart større til højre.
Skal teste en masse mere. Div scener på Blu Ray jeg altid går til (alm 5.1), er godt nok imponerende.
Der er momentvis øjeblikke hvor jeg vitterligt hører lyd bag mig. Ganske imponerende. Men alligevel en hvis følelse lydvæg mere end lydboble.

Prisskiltet er en stor overvejelse lige pt ift ydelsen. Egentlig har jeg ikke noget at sætte på ambeo, men det er sgu mange penge for en soundbar.
Jeg bruger min soundbar meget til musik og der syntes jeg også den er ganske habil faktisk.
Ikke iøjnefaldene imponerende, men da stadig langt bedre en sonos eks.
Jeg har en pv1d på og så er prisen jo ret høj, men for pokker et lækkert match.

Så ja - status lige nu er at jeg har tabt kæben, men ikke er helt sikkert på at jeg ikke kan finde den igen;)
#315128
Mine største anker er klart manglen på baghøjttalere og udseendet. Den er bare voldsom i sin fremtoning og ville ikke være en markant forbedring ift at have klodsede højttalere sat op i stedet.
#315135
hans123 skrev: 30. maj 2020, 07:11 Alene at den ikke kan give atmos oplevelsen gør at jeg nok ikke skifter den ud med min ST5000

Har ellers kikket på den flere gange man savner en demo
Atmos oplevelsen har jeg til fulde hos mig og som tidligere skrevet, så kan den i mine øjne slet ikke sammenlignes med Sony ST-5000. Men atmos oplevelsen handler meget om rummets størrelse og indretning, specielt loftet. Her er mit rum næsten perfekt, selvom tv og soundbar ikke er placeret lige langt fra væggene. Men jeg får både lyd bagfra samt i højden. Jeg ønsker mig ihvertfald ikke tilbage til et rum fyldt med højttalere, så ens stue mere ligner en decideret hjemmebio.
#315137
Jeg er tildels enig med Torben. Jeg oplever også et stort front lydbillede. Knap så meget bagved.
Men det er dog stadig mere overbevisende end nogen anden soundbar jeg har hørt uden bagkanaler.
Lyd direkte oppefra, oplever jeg ikke helt heller, men har kun prøvet en atmos film. Der skal testet meget her de næste aftner.

Jeg er uenig i den krav om plads. Der er alligevel mange kanaler der skal tilsluttes ved ledning i en stor receiver bare for et 5.1 system.
Jeg syntes det er eb voldsom potent soundbar, men syntes prisen er lige 5000kr for meget.
Men jeg syntes den indfrier enormt meget ift mine krav.
#315138
Smag er forskellig og jeg finder Ambeo meget lidt køn. Den ville ikke gå herhjemme. Lyden er dog - som min anmeldelse også afspejler - den bedste jeg endnu har prøvet i en ren soundbar.
#315164
Vi kan også sagtens blive enig om den nok ikke vinde design præmier:).
Har hørt en del musik idag på den - og ja jeg syntes sgu den er god.
Samtidigt er den bare klippe stabil og uden fejl i hdmi input mm.
Det kan jeg desværre ikke sige om mit bluesound system.
Den er bare en del af tv’et, på den simple måde.