Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#313639
Ja, det er desværre et Pana-issue, som de har kæmpet med i flere år. Det er især på 24 Hz HDR man oplever det og det lader til at hjemsøge HCX-processoren for HZ1000 har det også.

Samsung har kæmpet med samme problem i al den tid jeg kan huske. Det er ikke til stede på Sonys modeller.
#313660
Torben Rasmussen skrev: 2. maj 2020, 23:33 Ja, det er desværre et Pana-issue, som de har kæmpet med i flere år. Det er især på 24 Hz HDR man oplever det og det lader til at hjemsøge HCX-processoren for HZ1000 har det også.

Samsung har kæmpet med samme problem i al den tid jeg kan huske. Det er ikke til stede på Sonys modeller.
Men er det ikke korrekt, at det er sjældent at det forekommer og at det er blevet bedre end det har været?. Vincent Teo kalder det "blink and you will miss it".

Sidste år gav du mig denne "rangering" af producenternes motion handling. Det er ikke for at hænge dig op på det, men nærmere for at spørge, om ikke det er marginaler der adskiller dem?
Sony er stadig på toppen hér. Jeg ville rangere dem således:
Sony > Panasonic > LG > Samsung > Philips
.
Hvis man er vild med soap-opera-effekten, så vil listen se anderledes ud
#313663
Den rangliste handler om hvorvidt systemet introducerer artefakter. Ikke om random stutter.

Det giver sig selv, at da det kun er 1 frame, der mistes, så skal du kun lige blinke for at misse det, og det kan ikke altid genskabes helt konsistent. Man er nødt til at sidde og holde øje med det ifb med test, da det netop er helt random hvornår det fremkommer.

Fisker du efter, at jeg nedtoner kritikken af det, eller hvordan skal det forstås? Jeg synes det er en skam, at de ikke lige kan få det sidste bump jævnet ud, men det er ikke alle der vil lægge mærke til det. Min kone ville eksempelvis aldrig have bemærket det, hvis jeg ikke pegede og råbte op
#313666
Torben Rasmussen skrev: 3. maj 2020, 18:57 Den rangliste handler om hvorvidt systemet introducerer artefakter. Ikke om random stutter.

Det giver sig selv, at da det kun er 1 frame, der mistes, så skal du kun lige blinke for at misse det, og det kan ikke altid genskabes helt konsistent. Man er nødt til at sidde og holde øje med det ifb med test, da det netop er helt random hvornår det fremkommer.

Fisker du efter, at jeg nedtoner kritikken af det, eller hvordan skal det forstås? Jeg synes det er en skam, at de ikke lige kan få det sidste bump jævnet ud, men det er ikke alle der vil lægge mærke til det. Min kone ville eksempelvis aldrig have bemærket det, hvis jeg ikke pegede og råbte op Billede
Nej du må endelig ikke opfatte det som en kritik. Nok nærmere en lille forvirring om hvor udtalt problemet er. I de seneste indlæg får mand indtryk af at det er et ret stort problem, hvor jeg ellers tidligere har set dig omtale Panasonic som et af de mærker, der generelt klarer bevægelser godt. Så det var blot for at få det opklaret.

Når jeg er særligt interesseret i Panasonic er det at jeg efter snart 11 års fantastisk selskab med deres plasma V10, er blevet en smule mærkeloyal, og skulle jeg trykke på aftrækkeren er det dem jeg hælder til, men det er klart at hvis bevægelser generelt er et issue, så kan det være man må gå Sonys vej.
#313667
Det er ikke en dealbreaker. Billedkvaliteten er stadig i top, men jeg sidder pt og ser på noget Dolby Vision indhold og der forekommer det alligevel ofte nok til at man lige mindes om det adskillige gange i løbet af en film.
#313674
Hanga skrev: 3. maj 2020, 20:28 Når jeg er særligt interesseret i Panasonic er det at jeg efter snart 11 års fantastisk selskab med deres plasma V10, er blevet en smule mærkeloyal, og skulle jeg trykke på aftrækkeren er det dem jeg hælder til, men det er klart at hvis bevægelser generelt er et issue, så kan det være man må gå Sonys vej.
Plasma-skærme er specielt gode til at "håndtere" bevægelser og har altid været det, men det har mere med plasma-teknologien at gøre end det har med udglatning af bevægelser. Det er ganske enkelt et resultat af den måde en plasma-skærm flimrer på for at gengive et billede.

OLED er for mange sikkert den naturlige efterfølger til plasma, men lige hvad sample-and-hold (OLED) vs. flimmer/dithering (plasma) er de to teknologier diametrale modsætninger.
#313675
Torben Rasmussen skrev: 3. maj 2020, 20:50 Det er ikke en dealbreaker. Billedkvaliteten er stadig i top, men jeg sidder pt og ser på noget Dolby Vision indhold og der forekommer det alligevel ofte nok til at man lige mindes om det adskillige gange i løbet af en film.
Er det GZ2000 du her taler om eller et andet mærke/model?

Og er det særligt tydeligt ved DV/HDR eller vil det være lige så tydeligt ved afspilning af en almindelig 1080p SDR Blu-ray?