Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#298487
Hej, mange tak for den spændende læsning og grundige anmeldelse på dette tv.
Jeg står om skal købe et nyt tv nu her og har overvejet Q70eren meget op til denne anmeldelse. Nu er jeg godt nok blevet lidt i tvivl :)
Jeg kan se at Q9fn 2018 stort set koster det samme nu og hvis man mere eller mindre er ligeglad med det nye styresystem og apple tv apps og kun tænker billede, hvad vil i så vægle af de 2 tv'er?

Vh
Ronni
#298490
Vælg Q9FN. Det er et klart bedre TV ud fra et billedkvalitets-perspektiv. Q9FN skulle i øvrigt også have fået Apples TV app og AirPlay 2.

Q70R er bestemt ikke et dårligt TV, men det har nogle klare begrænsninger, der primært relaterer sig til HDR-delen. Senere på året, når prisen ikke er sat så optimistisk, så tror jeg sagtens, at det kunne blive et fint køb for mange købere.

De andre nyheder i Tizen er ligegyldige, efter min mening. Jeg ville ærligt talt ønske, at jeg aldrig havde prøvet Samsungs Bixby. Det er godt nok en dårlig implementering.
#298565
Hej Rasmus.

Tak fordi I testede Samsung Q 70. Det er jo det billigste Bag-belyste QLED TV fra Samsung i år. Q 60 er jo side-belyst. Det er superfint, at I både har testet det dyreste QLED TV i 4 k i år og det billigste bag-belyste QLED TV i 4 K i år. Når jeg engang skal have nyt TV vil jeg gå fra mit nuværende side/kant-belyste LCD til et bag-belyst LCD.

VH Jan
#316395
Hej Flatpanels.

Tak for en fremragende anmeldelse af Samsung Q70R.

Jeg forsøger mig lige her, selvom jeg er et års tid bagefter :-)

Jeg har netop købt Samsung 55" Q67T (2020) i Elgiganten. Men jeg har vist ikke gjort min research godt nok, er jeg bange for. Flere steder ser jeg at 2019-udgaven af Samsung 55" Q70R koster 5500 kr. og jeg er nu kommet i tvivl om jeg i stedet bør returnere min Q67T og få pengene tilbage og i stedet købe 2019-udgaven Q70R. Hvad er jeres tanker om det? Pros and cons? :-)
#316398
Q67T (Q60T) er slet ikke i samme liga som Q70R:
https://www.displayspecifications.com/e ... fdfb104b51
https://www.rtings.com/tv/tools/compare ... t/782/1817

Minus ved Q60T/Q67T i forhold til Q70R:
- 50/60 Hz i stedet for 100/120 Hz
- 8-bit + FRC i stedet for 10-bit
- Kantbelyst i stedet for bagbelyst med FALD
- Meget lavere lysstyrke
- Lavere statisk kontrast (om end Q60T er ganske god på det punkt)
- 2.0 i stedet for 2.1 lyd (Q60T mangler subwooferen)
- Kun 3 HDMI-porte mod 4

Q60T har dog lavere input lag, eARC, Alexa, AirPlay 2, væsentligt lavere strømforbrug og farverne skulle også være i orden.

Så selv om Q67T (Q60T) slår Q70R på enkelte punkter (f.eks. hvis du går op i at det har et meget lavere strømforbrug) så er det efter min mening et væsentligt ringere TV end Q70R. Selv hvis de kostede det samme ville jeg selv vælge Q70R, men i betragtning af at Q70R er væsentligt billigere lige p.t. burde valget være let.
#316399
Og for lige at komme andre i forkøbet:

Hvis du returnerer dit Q67T og du rent faktisk har betalt noget der bare ligner de 7.999 kr. der er prisen lige nu, så er du jo prismæssigt i nabolaget mellem et LG OLED B9S til 6.999 kr. eller et LG OLED C9 til 8.888 kr., så et Q70R skulle kun være fordi du a) ikke vil have et OLED, b) vil have et Samsung og/eller c) vil benytte lejligheden til at få et væsentligt billigere TV.