Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#298290
Flatpanels skrev: Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Mangler du ikke at nævne, at Sony tv'et mangler HDMI v2.1 i opsummerings-boksen? Det må da være en mangel ifht. LG! ;-)

Ellers en fin anmeldelse, der kommer omkring det meste! Kan især godt lide de mere "nørdede"/tekniske detaljer bliver berørt i jeres anmeldelser....såsom latency målinger og lysdæmper kontrol, samt undersøgelse af forskellen i implementeringer af bevægelses-funktioner hos de forskellige producenter....helt ned på pixel niveau! ;-)

Så "job well done" og *thumbs up* herfra! :-)
Senest rettet af Mr.DJ 7. jun 2019, 17:50, rettet i alt 1 gang.
#298296
Ingen tvivl om, at testen var både interessant og grundig ligesom den var skrevet på et letforståeligt plan, hvor de fleste kan være med, da de tekniske features og specs bliver formuleret og formidlet i relative lette beskrivelser.

Som forventet, så var det ikke de store teknologiske kvantespring vi fik at se i OLED segmentet, men derimod så var der tale om mindre evolutionære fremadgående skridt.
Som nævnt i testen, så vælger overraskende Sony at gå lidt tilbage på nogle områder, hvilket virker skuffende ?
#298297
Tak, for endnu en fremragende anmeldelse.

Det virker som om, at AG9 er en "mens vi venter" model , ligeledes med LGC9.

De teknologiske fremskridt har ikke rigtig rykket sig på billedsiden, hvad angår OLED, de sidste 1-2 år.

Det er temmelig dyrtkøbt, at investere i et SONY OLED anno 2019, som overfladisk ikke er bedre end SONY A1 eller et SONY AF8 - der på de samme præmisser gælder for et LGC9 vs. LGC7 & LGC8 - de bittesmå forbedringer taget i betragtning og ligeledes nedgraderinger på AG9 og LGC9 ift. tidligere modeller.
#298299
Gromit skrev: Det virker som om, at AG9 er en "mens vi venter" model , ligeledes med LGC9...
Ikke enig, mht. LG's C9....HDMI 2.1 understøttelsen lukker op for en del nye muligheder. Og jep, de nævnte forbedringer i anmeldelsen er mest henvendt til de folk som kan lide at spille på deres tv. Men du har jo også bedre mulighed for at vise indhold optaget med flere billeder-per-sekund end de standard 24 fps.

Dette er bl.a. også nyttigt til hvis man kan lide at se sport eller slappe af til flotte natur optagelser. Hvis jeg ellers husker korrekt, tilbyder de ældre hdmi stik ikke denne mulighed. Så det ikke meget ved hvis din fremtidige hdmi afspiller-enhed gør! ;-)

Men ja, snakker vi kun de "alm." billed egenskaber såsom farver/kontrast så er der måske ikke så meget nyt. Men personligt er jeg dog ikke nået dertil hvor jeg syntes det nuværende niveau fra OLED er blevet for ringe....så kan ikke se problemet i dette, medmindre det naturligvis aldrig sker....vi skal selvfølgelig gerne ende med at have oppet farvespandet, så at OLED panelet kan vise 100% af alle farver indenfor DCI-P3 spandet, samt opfylde REC.2020 kriterierne 100%! ;-P
#298311
Tak for endnu en super test. Generelt undrer jeg mig dog over at man stadig kun snakker om "godt" motionsystem for OLED, hvofor er det ikke perfekt? Før mit LG E6 havde jeg et Panasonic VT30 og da tænkte jeg aldrig over bevægelses-gengivelser, for som jeg husker det var det perfekt når optage- og afspillefrekvens var ens. Husker jeg forkert eller kunne Panasonic's seneste plasma skærme gengive perfekte bevægelser for 24p materiale?
#298333
Det skyldes, at skærmene stadig er sample-and-hold, dvs dit øje kan ikke “glemme” det lys det ser hurtigt nok til at slør undgås. På dit plasma var skærmen faktisk sort langt det meste af tiden, og så blinkede lyset ved typisk 100 Hz (ligesom de gamle katoderørs-TV). Det gav tid til at dit syn ikke havde gamle billeder hængende og så fremstår bevægelse meget skarpere. Man forsøger at lave samme trick i dag ved at bruge “Black frame insertion” - eller “scanning backlight” på LCD - men på OLED er frekvensen af dette pt. kun på 60 Hz, hvilket giver en temmelig frustrerende flimren. LG havde faktisk fremvist et 100 Hz system, som fungerede ret godt, men i 11. time valgte de at sætte det på hold, så det ikke nåede med i de nye modeller. Rasmus har set det ved selvsyn, og beretter, at det så ud til at afhjælpe de sidste issues, som netop er dét der gør, at bevægelse ikke fremstår godt nok endnu.
#298434
Er der nogen, som har spottet hvilken MedieTek SoC, der sidder i AG8? Hvis man skal sige noget om lillebroderen, så virker det som om, at den er bygget på sidste års hardwareplatform. Den der også sad i AF8. Jeg vil bare gerne have det bekræftet.

AG9 bygger jo overordnet på samme hardwareplatform som AF9 (sidstenævnte har mere RAM, de adskilles teknisk af betegnelsen UR1 og UR2). Derfor er det også lidt tamt, at AF9 ikke får Dolby Atmos og Apple-funktionerne. Det virker som et valg fremfor en noget der er teknisk betinget.
#301659
Jeg er den lykkelige ejer af et AF8, men er fuldstændig enig i bemærkningen i anmeldelsen af AG9, om at den gamle fjernbetjeninger er noget plastikskrammel. Derfor vil jeg gerne høre om nogen ved, om fjernbetjeningen til AG9 kan anvendes på AF8? Det vil jo nok sige om fjerneren til AG9 også kan sende IR-signal.
Jeg har forhørt mig hos både Sony og EET, men ingen kan svare.
#308261
Hej Flatpanels.

Tak for en rigtig god test anmeldelse.
Jeg har netop lige købt dette tv hos HiFi Klubben på tilbud og sad igår og ville kalibrer det og brugte jeres test resultater som jeg også tidligere gjorde med mit gamle Samsung UE46C8705 da i testede det i tidernes morgen. :-)

Så derfor vil jeg gerne have jer til at hjælpe mig lidt.

Hvad betyder dette
Avanc. temperatur
R-Høj -5
G-Høj Max
B-Høj -5
R-Lav -3
G-Lav 5
B-Lav -5

Hvad betyder R Høj - G Høj - B - Høj - Lav - G - Lav - B - lav og hvor finder jeg det præcist i indstillinger.

På forhånd tak og godt nytår. 🎉