Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af olde
#298220
findes der en fix ordning, så jeg kan tilslutte trådløse baghøjttalere til min sony surround str-dn 1080

olde
Brugeravatar
Af hans123
#298221
Ja. Men ikke helt billig løsning på det du har. .

Du skal bruge en trådløs sender.
En forstærker og et par højttalere.
Af olde
#298614
tak for respons...
Er så udmærket glad for min sony str-dn 1080, lyd/muligheder mv. - men de (Sony) har sovet i timen omkring trådløs tilslut for baghøjttalere.
Tilbage er så det/de svære valg f.ks. samsung n-960. Hvis jeg væger den, tja´så bliver min søn glad for Sonyén, sånt er livet...
Olde
Af Supergris
#298642
Kabler kan nu trækkes ganske diskret; det behøver jo ikke være de aller tykkeste kabler, du benytter til det formål...
Af olde
#298663
hurra for sån´noen der har forstand på div.
Hvad er jeg bedst tjent med hvis/såfremt jeg vælger kabler til baghøjttalere. Sofaen står op ad væggen, så hvordan kompenserer jeg for at få god Atmos/Dtx…
Brugeravatar
Af hans123
#298664
Atmos er jo oppe fra. Eller man kan være heldig at have enheder der peger op mod loft dog med noget ringere resultat

At lave bio lyd i en stue er sjælden supergodt pga de problemer du selv er inde på.
Her må man leve med det. Men som regl med noget bedre filmoplevelse
Af Supergris
#298830
hans123 skrev: At lave bio lyd i en stue er sjælden supergodt pga de problemer du selv er inde på.
Her må man leve med det. Men som regl med noget bedre filmoplevelse
Hvilke problemer er han inde på?
Man kan sagtens få ordentlig i en stue, og Sonyen er et fint sted at starte.
Man kan ikke påstå Sony har sovet i timen med hensyn til trådløs tilslutning af højttalere, da de ikke adskiller sig i forhold til andre fabrikanter på dette område!

Hvis man køber en surroundreceiver i denne klasse, kan man opnå en lydkvalitet, der på ingen måde kan sammenlignes med en soundbar.
Tilslutter du nogle ordentlige højttalere og en aktiv subwoofer eller to, får det ordentligt opsat og indstillet, kan det spille røven ud af bukserne på Samsung n960 eller en hvilken som helst anden soundbar!

Jeg kan i det hele taget ikke rigtigt se ideen i trådløs tilslutning af højttalere, da man ikke kommer udenom at tilslutte en form for kabel; om det så er et strømstik eller en højttalerledning, med mindre man kører på batterier med dertil hørende dårlig ydelse eller holdbarhed.

Hvis der er tale om et nyt hus kan alt naturligvis bygges ind fra starten og dermed gøres skjult, men som tidligere skrevet, behøver et kabel til baghøjttalere ikke være det tykkeste, der kan opdrives.

Er der tale om små satellitter, kan dette sikkert klare jobbet:

https://www.av-connection.dk/?PGr=3377

, ellers kan man gå op i et nummer eller to større, f.eks:

https://www.av-connection.dk/?PGr=3136

Vil man ofre mere eller har nemmere ved at skjule et fladt eller et andet formet kabel, er der masser af andre muligheder...